۳۰.۳.۹۴

آدمبرفی


این چند خط را در پاسخ به پرسش یک دوست گرامی مینویسم امیدوارم بدرد دیگران هم بخورد.

پیش از اینکه این دفتر را باز کنم, هزاران برگ را مانند دل دشمن سیاه میکردم , امروز همه ی آن برگها به تنه این درخت چسبیده اند و یادداشت های منو در خود جمع کردهاند....
نخست آنکه اینجا نه با انگیزه کسب درامد و پول , نه هدف ترویج و تبلیغ حزب و عقیده , نه وابستگی به این و آن و نه جاهطلبی های دیگر بوجود آمده است. این بذر کاملا اتفاقی, کاملا معصوم و کاملا بیطرف کاشته شده

دوم : برخی تنها میآیند, میبینند, میخوانند و میگذرند, و عده ای از قدیمیترین خواننده گان این دفتر هم بنا به عادت و یا علاقه هر روز به اینجا سر میزنند و وجود نازنینشان صفای اینجا است . تعدادی از این دفتر کسب درآمد میکنند که مهم هم نیست . برخی آنچنان خودشان را مهم میدانند که میپندارند اینجا بخاطر ابروی پاچه بزیشان ساخته شده و بجای یاری رساندن با ساده ترین راه یعنی انتقاد مسخره تا حد بهانه سنگ میاندازند. برخی( بتعداد زیاد) فحاشی میکنند, برخی از اینجا میترسند! برخی تمامی تلاششان را میکند تا اینجا بسته و از کار بیفتد , برخی ( گوگل و کمپانی ) دشمنی را به پدر کشتگی و سانسور و بند و بست و دادن آمار تقلبی و دروغین تبدیل کردهاند و خلاصه :

هر کس به طریقی دل ما می شکند
بیگانه جدا دوست جدا می شکند
بیگانه اگر می شکند حرفی نیست
من در عجبم دوست چرا می شکند !

آری دل مردم بیصدا می شکند.
تمام داستان این دفتر همین است که گفته شد و معلوم هم نیست که تا چه مدتی اینجا باز خواهد بود و سرویس خواهد داد پس تا هست غنیمت بدانید و سخت نگیرید !

۱ نظر:

Arta_Rahimi گفت...

درود بر شما

من از دیر باز می آیم و میخوانم و هر چند با برخی نوشته ها ارتباط برقرار نمیکنم و یا با برخی نوشته ها کاملاً مخالفم اما هر چه هست سخن و اندیشه ی شخصی شماست و من به آن احترام قائلم. بی تردید آنان که تاب نمی آورند و یا به گفته ی شما عداوت و دشمنی می ورزند و زبان به هتاکی و ناسزا می گشایند (که متاسفانه در دنیای مجازی تعداد کمی هم نیستند) خود نمیدانند که به دنبال چه هستند. این افراد همان کسانی هستند که حزب بادند و هرگز هم نتوانسته اند در هیچ سمت و سویی ریشه برویانند. پس به این گفته ها و زبان درازی ها دلسرد نشوید و راه خود را بپیمایید.
قلم و اندیشه ی زیبایی دارید و حداقل می دانید به دنبال چه هستید.
مانا باشید و پرتوان