۱۰.۱۰.۹۳

انتشار مجدد کتاب قرمز فدراسیون روسیه در سال ۲۰۱۵



در سال ۲۰۱۵ در روسیه " کتاب قرمز فدراسیون روسیه " از نو چاپ خواهد شد. آخرین انتشار کامل آن در سال ۲۰۰۱ بود. در آنزمان ۴۳۴ حیوان ، ۶۵۲ گیاه و ۲۴ نوع قارچ در لیست موارد در خطر نابودی و انقراض بودند. از آن زمان لیست حیوانات در خطر انقراض و کمیاب با انواع جدیدی کامل شده است. در مقایسه با چاپ گذشته در آن بیش از ۲۰۰ نوع حیوان اضافه شده است.

اکنون کتاب قرمز روسیه شامل ۸۶۰ صفحه متن ، با صفحه آرایی رنگی از تصاویر حیوانات و نقشه‌های محل حیات آنهاست.





یکی از کمیاب‌ترین حیوانات روسیه ، ببر آمور است. (ببر آمور همان ببر مازندران است که نسلش در ایران بعد از فتنه ۵۷ و ورود آخوند به ایران، منقرض شده است) این حیوان در دالنی واستوک روسیه زندگی می کند. در کل در طبیعت تقریبا ۴۵۰ تعداد از آنها باقی مانده است. در روسیه طی ۱۵ سال حتی روز ببر را نیز جشن می گیرند.

یکی از حیوانات نادر روسیه ، پلنگ برفی است. این حیوان در روسیه بسیار کمتر از ببرهای آموری باقی مانده است و تعداد آن ۹۰ عدد است. از سال ۲۰۰۲ در روسیه برنامه ی حفظ پلنگ برفی اجرا می شود. در نتیجه ی آن دانشمندان موفق شدند منطقه ی زندگی این حیوانات نادر را در روسیه بیابند و همچنین تعداد آنها را در سطح ثابت حفظ نمایند.




یک گربه بزرگ دیگر که در بومی ایران است و در خاور روسیه زندگی می کند و به انواع کمیاب و در خطر انقراض تعلق دارد پلنگ ایرانی‌ است. در روسیه تعداد آنها کلا ۵۰ عدد است. در چین برای کشتن پلنگ ایرانی‌ حکم اعدام در نظر گرفته می شود. (در ایران تحت حاکمیت بیگانگان، آخوند‌های عرب و ترک، بر عکس ماموران حفاظت محیط زیست را که با شکارچیان انواع کمیاب حیوانات و مخصوصا پنلنگ ایرانی‌ مبارزه می‌کنند را به اعدام محکوم کرده و آنان را به جرم انجام وظیفه به دار آویزان میکنند، و محیط زیست ایران را به شکارچیان از سراسر دنیا اجاره داده تا آمده و هر چه میخواهند شکار کنند!)





در پایان سال آینده در روسیه کتاب قرمز یک بار دیگر چاپ می شود. به گفته متخصصین در حال حاضر تعداد زیادی از گونه‌های کمیاب حیوانی‌ که در مرز انقراض هستند در قفقاز ، جنوب سیبری و در دالنی واستوک واقعند. دلیل اصلی که بر اساس آن حیوانات کمتر می شوند شکار غیر قانونی است. دومین دلیل آن تغییرات محیط زیست آنها در نتیجه ی فعالیت‌های بشری است. سومین دلیل تغییرات جهانی آب و هوایی است.
منبع: صدای روسیه


هیچ نظری موجود نیست: