۶.۷.۹۳

امام زاده‌های سیار از نوع اسپانیایی آن در خیابان‌های مادرید.


بر طبق سنت کاتولیک، مردم میبایستی هر چند گاهی‌ نزد کشیش و یا آخوند مسیحی‌ رفته و به گناهان خود اعتراف کنند. و این سنت که یادگار دوران سیاه حکومت مذهبی‌ ۱۸۰۰ ساله موسوم به قرون وسطی و تفتیش عقاید به این روش، در غرب است، به تازگی بشکل مدرن آن در کشور‌های جنوب اروپا، آفریقا و مرکز و جنوب قاره آمریکا به قوت پیگیری میشود. و این مردم که بنا بر یک جبر و خاصیت وجودی آدمی‌ یعنی‌ فراموشکاری، دوران سیاه حکومت مذهبی‌ را به فراموشی سپرده اند، و امروزه در پناه تکنولوژی شکمی سیر، تختی برای خواب، و سقفی بر روی سر دارند، برای پیدا کردن دلیل پریشانی‌ها و نارضایتی‌‌هایشان از زندگی‌ دست به دامان مذهب شده‌اند.

العلم می‌نویسد: شماری از مردم پایتخت اسپانیا که در یک مراسم مذهبی شرکت کرده بودند، با حضور در "کیوسک"های اعتراف، گناهان خود را برای کشیش‌ها بازگو کردند تا مورد آمرزش قرار گیرند!



در حالی که وجود اتاقک‌های اعتراف در کلیساها همواره از موارد مورد توجه و انتقاد برانگیز در جوامع غربی بوده، یک گروه مذهبی اسپانیایی این اعتراف را به کنار خیابان کشانده و با ایجاد "اتاقک"های اعتراف در فضای آزاد، این فرصت را برای "گناهکاران" پیش آورده که با اعتراف به گناهان خود در نزد کشیش ها، "سبک" شوند!

در دین اسلام، اعتراف به گناهان تنها در مناجات با خداوند متعال جایز شمرده می شود، اما در دنیای مسیحیت این اقدام در برابر کشیشانی که همچون دیگر افراد دارای نقطه ضعف‌های انسانی هستند، چه بسا دردسر ساز بوده و موجب بروز مشکلاتی هم می شود.

در این تصاویر، گوشه هایی از این مراسم "اعتراف" خیابانی در پایتخت اسپانیا را که در مراسم موسوم به "تبرّک آلوارو دل پورتیلو" در روز جمعه ۲۶ سپتامبر (۴ مهر ۹۳) برگزار شد را مشاهده می کنید.









هیچ نظری موجود نیست: