۶.۵.۹۳

هر احمقی این را میداند بجز مهندسین ترکیه!


از چند سال پیش به این طرف، هر چند بار این عکس‌ها و شرحی که در زیر میاید، به عنوان هنر، خلاقیت شگفت انگیز یک مهندس ترک در سایت‌های به ظاهر ایرانی‌، و در واقع ترکی‌، به منظور تبلیغ برای مهندس ترکیه منتشر میشود. ابتدا شرح را بخوانید:

"یک تاجر اهل ترکیه با خلاقیت جالب خود، فنسی بسیار زیبا و شگفت انگیز به دور خانه‌اش کشیده است که به دلیل تفاوت بسیار با حصارهای دیگر، توجه هر عابری را به سوی خود جلب می‌کند. محمت علی گوچقلو، یک تاجر موفق اهل ترکیه است که روشی بسیار خلاقانه برای حصار خانه خود استفاده کرده است و با قراردادن آکواریوم پر از ماهی به دور خانه‌اش منظره‌ای زیبا و شگفت انگیز پدید آورده است."
چندین سال است که خودم را کنترل می‌کنم که این خبر را ندید بگیرم و شیطان را لعنت می‌کنم، زیرا که خودم خجالت میکشم این مطلب ساده را که هر بچه‌ای میداند، و ظاهراً یک مهندس ترکیه و آنانی‌ که تبلیغش را میکنند، نمیدانند، بنویسم، بهار حال امروز بر اساس صبر هم اندازه دارد، این توضیح کوتاه را در این بار مینویسم، باشد که ترک‌ها دیگر خود را تا این حد مضحکه نکنند:
یعنی‌ هر احمقی در دنیا میداند که جای که ماهی‌ را نگهداری میکنند، نباید در معرض آفتاب باشد، حداقل دیواره‌های آن که محیط زیر دریا را میبایستی برای ماهی‌‌ها تداعی و تهیه کنند، باید از تابش نور مستقیم آفتاب بشدت در امان باشد، چون بجز این ماهی‌‌ها در اندک مدتی‌ خواهند مرد. این مهندس ترکیه ماهی‌‌ها را درست جلو آفتاب قرار داده تا کباب شده و یا بپزند! البته اینکه هر احمقی در دنیا میداند، را باید اینجوری نوشت که هر احمقی این را میداند بجز مهندسین ترکیه!




هیچ نظری موجود نیست: