۶.۵.۹۳

تخریب آثار باستانی ایران در عراق همچنان ادامه دارد! مناره جامع النور را منفجر کردند!!


یک گروه تروریستی در رسانه‌هایشان درست کرده‌اند، و هر کاری دوست دارند انجام میدهند و و یک اسم داعش جلویش میگذارند، و به قول عربا خلاص!! داعش همان جمهوری اسلامی لعنتی است، داعش حکومت فاشیست و نژاد پرست ترکیه است، داعش ‌اروپایی‌ها هستند که زالو صفت به مردم خاورمیانه چسبیده و خونشان را میمکند.

به گزارش العالم به نقل از سایت "عراق القانون" گروه تروریستی داعش قدیمی‌ترین مناره عراق را که در موصل قرار داشت، تخریب کردند! این مناره بیش از ۹۰۰ سال قبل در موصل ساخته شده بود. مناره جامع النور به دلیل داشتن انحا به "مناره الحدباء" معروف شده است.



منار و یا برج کج پیزا واقع شده در شهر پیزا در ایتالیا از روی مناره جامع النور که توسط ایرانی‌‌ها طراحی و مهندسی‌ و ساخته شده است، ساختند و امروز با منفجر کردن اصل آن و نگاه داری کپی خود، غرور کاذبی را به آیندگان خود منتقل میکنند، باشد که ایرانی‌‌ها درس بگیرند!


مناره جامع النور (به عربی‌ الحدباء ) توسط ایرانیان در سال ۱۱۷۲-۷۳، میلادی ساخته شده.

"ابوثائر" (۵۰ ساله) از اهالی شهر موصل که شاهد این اقدام تروریست‌های داعش بود، اظهار داشت: عناصر داعش بعد از ظهر (یکشنبه) پس از تخلیه همه محتویات مناره الحدباء و دور کردن شهروندان، آن را منفجر کردند.
وی افزود: نماد شهرمان از بین رفت و عناصر داعش تاریخ آن را کاملا محو کردند.
ابوثائر گفت: ما هیچ کاری نمی توانیم بکنیم، زیرا برای بیرون راندن عناصر داعش هیچ سلاحی در دست نداریم.
مناره جامع النورء، قبلا یکی از مهمترین آثار تاریخی عراق بود که همواره گردشگران بسیاری را به خود جذب می کرد.
گروه تروریستی داعش تا کنون مراقد و زیارتگاه‌ها، مساجد و اماکن تاریخی بسیاری را در موصل ویران کرده اند.






























۲ نظر:

Unknown گفت...

خب به نظر میاد این اروپاییان خوب از اجداد بربر خود به ارث برده اند.بعد از گذشته صدها سال دقیقا چون بربر ها میکشند و غارت میکنند و نابود میکنند.این چهره مدرن و پیشرفته اروپایی امروز همچون کتابی است که بار الاغ (بربریت و چهره واقعی شان) کنیم.داعش ایرانی تا کنون چقدر آثار باستانی را نابود کرده یا آسیب زده ؟ این بربرها نمی فهمند پایین کشیدن دیگران سبب بالا رفتن شان نمی شود.البته تر و خشک رو با هم نسوزونم چون اونا هم انسانهایی والا در بینشون بوده و هست که خوی بربریت خود را سرکوب کرده اند.مایه تاسفه که عوام این پست فطرت ها را نهایت تمدن و پیشرفت میدانند...

AdamBarfi گفت...

دقیقا با شما موافقم، هیچ گاه نباید فراموش کرد که انتقاد که گاهی‌ با لعن و نفرین و این مطلب ناشی‌ از حرص و جوش توام میشود، مردم کوچه و بازار، نقطه‌ای از دنیا را نشان نمی‌رود، بلکه این دولت‌ها و سیاست‌های عده‌ای رذل بیوجدان است که در اروپا و آمریکا در راس قدرتند، هدف سخن است و بس.

وگرنه من که خودم در غرب زندگی‌ می‌کنم، دها دوست غربی دارم که خیلی‌ هم به آنها علاقه دارم و خیلی‌ هم از آنها یاد گرفته‌ام و خیلی‌ هم به آنها احترام میگذارم. و هیچ گاه آنقدر بی‌شرم نیستم که بخواهم آنان را به باد توبیخ بگیرم.