۱۰.۲.۹۲

ما بردگان قرن بیست و یکم نخواهیم شد.

 بیانیه ی فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری به مناسبت اول ماه مه ۲۰۱۳ 



فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری از تمام سازمان های اتحادیه ای کارگری در جهان می خواهد جهت بزرگداشت روز جهانی کارگر و شهدای طبقه کارگر، در تمام کشورها و قاره ها ، فعالیتها و راهپیمایی ها را به مناسبت اول ماه مه ۲۰۱٣ سازماندهی کنند. هدف فدراسیون، براساس قطعنامه جلسه شورای روسا در ۷ الی ٨ مارس ۲۰۱٣ در لیما – پرو، این است که شعار " شیکاگو راه را به ما نشان داد" در کنار شعارهای مربوط به هر سازمان اتحادیه ای مطرح شده مورد استفاده قرار گیرد.


جنبش بین المللی اتحادیه ای کارگری جهت حافظت و دفاع از روز جهانی کارگر دربرابر تلاش های دولت های سرمایه داری، کارفرمایان، نهادهای گوناگون و سازمان های غیر دولتی جهت درهم شکستن این روز یا دگرگون کردن و اصلاح معنای آن ، مسئولیت سنگینی برعهده دارد.
اول ماه مه برای طبقه کارگر در سطح بین المللی، نماد نقش غیرقابل جایگزینی است که کارگران در جامعه و تولید برعهده دارند، نشانه ای است از دستاوردهای مهم و پیروزمندانه مبارزه طبقاتی در تاریخ، نماد این حقیقت که تمام این حقوق نتیجه مبارزات خونین است. هیچکدام از این دستاوردها به کارگران تقدیم نشده.
اول ماه مه روز یادبود و ادای احترام به شهدای طبقه کارگر است که جان خود را در اعتصابات سرسختانه و قاطعانه کارگران آمریکا در شیکاگو (۱٨٨۶) فدا کردند. آنها در راستای مبارزات بر سر ساعات کار در بسیاری از کشورها در سراسر جهان در قبل و پس از اعتصابات شیکاگو، طی تاریخ مبارزه طبقاتی تا امروز، خواستار ٨ ساعت کار، ٨ ساعت اوقات فراغت و ٨ ساعت استراحت بودند. ما به شهدای طبقه کارگر در تمام قاره ها که توسط دولت های ضد مردمی و ضد کارگری سرمایه زندانی، شکنجه، و کشته شدند و به جبر از صحنه محو شدند ادای احترام می کنیم.
روز جهانی کارگر درسی برای نسل های جدید است که اصول طبقه کارگر، نظیر انترناسیونالیسم پرولتری، وحدت طبقاتی، و ارزش غیر قابل جایگزین مبارزات قاطعانه با رویکرد طبقاتی را، شامل می شود.
بیش ازهر چیز، اول ماه مه روز مبارزه است. روزی که طبقه کارگر در سطح بین المللی در خیابان ها برای نبرد برای حقوق کار و حقوق اجتماعی معاصر گرد هم می آید، برای حق ساعات کاری کمتر با حقوق های شایسته شأن انسان که در ۱٨٨۰ واقعبینانه بود و نمی تواند در عصر پیشرفت های تکنولوژیکی غیر واقعبینانه باشد!

امروز، در حالی که سرمایه داری در بحران های عمیق اش بسر می برد و در تمام طیف ها چهره ظالمانه، بربرمنشانه و سفاک خود را آشکار کرده و هر اونس از حق کارگران و دیگر اقشار مردم را توقیف و مصادره می کند، امروز که رقابت انحصارات جنگ ها و مداخلات جدید امپریالیستی را خلق می کند، امروز که خشونت دولتی، سرکوب مبارزات اجتماعی و کارگری و نقض آزادی اتحادیه های کارگری در سطح بین المللی بالا گرفته ، بگذار:
- شیکاگو راه را به ما نشان دهد – نه به بردگی سرمایه داری معاصر
- ما برای جهانی بدون استثمار انسان از انسان مبارزه می کنیم
- در اول ماه مه، فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری همبستگی انترناسیونالیستی خود را با مردم کوبا، فلسطین، سوریه، لبنان، مالی، کلمبیا، ونزوئلا و...ابراز می کند.

برگردان: بابک پاکزاد

هیچ نظری موجود نیست: