۲۱.۱.۹۷

جانا شکایت از که کنم، از تو یا ز روزگار؟

سال ۱۹۶۰ شمال ایران، زنان آزاد ایرانی‌ با هر پوشش و رفتاری در امنیت کامل، زمانی‌ که هنوز تو اروپا زنان آزادی انتخابات و رای دادن نداشتند. دوران پهلوی دوم

تل آویو در ۱۰۰ سال پیش
در سال ۱۹۰۹، حدود ۱۰۰ نفر یهودی یک قطعه زمین شن و ماسه را به وسعت ۱۲ هکتار به قیمتی بسیار ناچیز از دولت مصر خریدند. این ۱۲ هکتار زمین بعدها بجایی‌ بنام اسرأئیل تبدیل شد.


سال ۱۹۲۳ آخرین عکسی‌ که از ولادیمیر لنین گرفته شده است. لنین پس از سه بار سکته کاملا لال شده بود و نمیتوانست راه برود. لنین شمال ایران را که تحت اشغال نیروهای روس بود به ایران واگذار کرد و میرفت که ۱۷ شهر قفقاز را هم به ایران برگرداند که برای بار اول سکته کرد.

سال ۱۹۸۳ فرانسه- آخرین اعدام با گیوتین که تنها اختراع فرانسوی هاست و نشان دهنده این است که فرانسوی‌ها به سر بریدن علاقه دارند.

در سال ۱۹۸۱ در شهر لوس انجلس آمریکا مردی به قصد خودکشی‌ به طبقه نهم ساختمانی رفته و تصمیم به پرت کردن خود از این ارتفاع داشت، محمد علی‌ کلی که به داشتن زبان چرب و نرم مشهور بود، وی را از تصمیم خود منصرف کرد. این صحنه هزاران بار از طرف هالیوود در صحنه‌های فیلم‌های گوناگون استفاده شده است.

سال ۱۹۸۴ رنالد ریگان همراه با همسر خود نانسی به چین سفر کرده و از جنگجویان شیان (Terra Cotta) که جزه امپراطوری پارس‌ها بودند، دیدن کرد.











سال ۱۹۵۰ مرلین مونرو در یک شهر بازی و سرگرمی، در آینه های مقعر و محدب شکلک میسازد.




هیچ نظری موجود نیست: