۲.۹.۹۶

جینی جونز ..... Genene Jones


جینی جونز (متولد ۱۳ ژوئیه ۱۹۵۰) یک قاتل سریالی و جنایتکار زنجیره ای آمریکایی است که مسئول مرگ دستکم ۶۰ کودک و نوزاد است.
او در مرکز پزشکی تگزاس بعنوان یک پرستار حرفه ای در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ در بخش مراقبت از نوزادان و کودکان کار میکرد. و از طریق تزرق داروهای کشنده نوزادان و کودکان را میکشت. او در سال ۱۹۸۵ به ۹۹ سال زندان محکوم شد. تعداد دقیق قربانیان این قاتل بیرحم ناشناخته است. چرا که مقامات بیمارستان برای جلوگیری از رسوایی, سوابق فعالیت های جونز را نابود کردند و بدین ترتیب بروی جنایات هولناک جونز که بیش از دو دهه ادامه داشت سرپوش گذاشتند.
جینی جونز۶۶ ساله بجرم قتل های سریالی نوزادان در کلینیک و بیمارستان های سن آنتونیو تگزاس اکنون بدلیل جرایمی که در سال ۱۹۸۴ مرتکب شده است در زندان دوران محکومیت ۹۹ ساله خود را میگذراند.
یکی از قربانیان وی نوزادی ۱۵ ماهه بنام «چلسا مک کنلان» است که در سال ۱۹۸۲ میلادی توسط این زن تبهکار کشته شده است .
در دادگاه تگزاس مشخص شد که وی نوزاد ۱۵ ماهه را از طریق تزریق میزان قابل توجهی داروی شل کننده عضلات کشته است. وی همچنین نوزاد یک ماهه را از طریق تزریق مقادیر زیادی داروی ضد انعقاد خون به او کشته است.

پرستار قاتل ملقب به «فرشته مرگ» نوزادان را با داروهای مختلفی بقتل میرسانده است. قربانی دیگر نوزادی ۱۱ ماهه بنام «جاشوا» است. جونز که پیش‌تر در یک مرکز سلامت کودکان پرستار بود در سال ۱۹۸۱ نیز بدلیل تزریق مقدار زیادی از داروی ضد صرع به کودک ۱۱ ماهه، موجب مرگ او شده است .
بگفته مقامات قضایی تگزاس«جینی جونز ۶۶ ساله یک شیطان کامل است و عدالت کاری خواهد کرد تا او پاسخگوی جرایمی باشد که تاکنون انجام داده است.»

جونز در ۱۳ ژوئیه ۱۹۵ متولد شد و توسط یک مالک باشگاه شبانه و همسرش به فرزندی پذیرفته شد.

جونز پیش از مدرسه پرستاری در اواخر دهه ۱۹۷۰ در یک آرایشگاه کار میکرد.
جونز با عشق دوران دبیرستانش ازدواج کرده و این ازدواج از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴ ادامه داشت و در طول آن جونز صاحب یک فرزند شد. جونز تا مدتی از همسرش جدا شده و سپس در سال ۱۹۷۷ دوباره با او آشتی کرده و صاحب فرزند دیگری شد. ولی دوباره از او جدا گشت و درست پیش از دستگیری و محکومیتش، با یک همکار پرستار ۱۹ ساله ازدواج کرد. همسر جوان او مدت کوتاهی پس از رسوایی و دستگیرش از جونز طلاق گرفت.
بر اساس قوانین تگزاس مبنی بر جلوگیری از پر شدن بیش از حد زندان ها، محکوم پس از اتمام یک سوم از دوران زندانی خود، آزاد خواهد شد و بهمین دلیل جونز میبایستی در سال ۲۰۱۸ از زندان آزاد میشد. برای جلوگیری از آزادی این جنایتکار، مقامات قضایی تگزاس، جونز را در تاریخ ۲۵ مه سال ۲۰۱۷، برای قتل «جاشوا سایویر» ۱۱ ماهه، محاکمه و به ۶۰ سال زندان محکوم کردند. در طول محاکمه مدارک تازه ی از جنایات این زن روانی بدست آمد که دادگاه را شگفت زده کرد.


در سال ۱۹۹۱ از سرگذشت این زن جنایتکار فیلم تلویزیونی ساخته شد بنام داروی مرگ (Deadly Medicine) که نقش او توسط سوزان روتنان بازی شد. در سال ۲۰۰۲ هم یک فیلم کوتاه ویدئویی بنام کشتار بر اساس جنایات جونز ساخته شد که نقش او توسط آلیشیا بارتیا به تصویر کشیده شد. همچنین در کانال تلویزیونی اکتشاف Discovery Channel، مستندی از زندگی جونز ساخته شد بنام جنایات پرستاری( Nursery Crimes).

 همچین فصل اول قسمت سوم از سریال اسناد انگلیسی "پرستاری که میکشت" (۲۰۱۶)؛
و سریال " اسرار تاریک" قسمت چهارم ، بنام" تحقیق در باره زنان مرگبار" حکایت از زندگی جونز میکنند.













Genene Jones Documentary

هیچ نظری موجود نیست: