۳۱.۴.۹۵

میخواهم زنده بمانم! التماس انگلیسی‌‌ها به مرکل مبنی بر ماندن در پیمان اروپا تا آخر سال ۲۰۱۶


روز گذشته ۲۰ ژوییه ۲۰۱۶ پس از سفر "ترزا می" نخست وزیر انتصابی انگلیس به آلمان و گفتگو با قدرتمندترین سیاستمدار زمان خانم آنگلا مرکل، و پس از درخواست عاجزانه از مرکل و التماس‌های بیپایان برای ماندن در پیمان اروپا تا آخر سال ۲۰۱۶، صدراعظم آلمان گفت که آماده است به انگلیس مهلت دهد تا آخر سال جاری در پیمان اروپا باقی‌ مانده و خروج انگلیس از پیمان اروپا را پس از این زمان مورد بررسی قرار دهد. پیش از این مرکل و هولاند رئیس جمهور فرانسه، به انگلیس دستور داده بودند که هر چه زودتر نتیجه همه پرسی‌ و خروج خود را به این پیمان تقدیم کرده تا مقدمات اخراج رسمی‌ این کشور فورا مهیا گردد.

بگزارش پایگاه خبری گیتی‌ به نقل از سایت خبری روسیه امروز ، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان پس از دیدار با "ترزا می" نخست وزیر انگلیس گفت: ریشه‌های اقتصادی عمیق موجب میشود که زمان خروج انگلیس از پیمان اروپا به عقب افتاده و فورا انجام نگیرد، چرا که عمق وابستگی اقتصادی انگلیس در زمینه‌های صنعتی‌، کشاورزی و مالی‌ آنچنان زیاد است که به سادگی‌ نمیتوان، فرزند را از مادر جدا ساخت و میبایستی پیش از آن زمینه این کار را فراهم کرد.
یادآوری میشود بخش کشاورزی و صنعتی‌ و مالی‌ انگلیس بشدت به پیمان اروپا وابسته است و قسمت بزرگی‌ از بودجه آن از این پیمان فراهم میگشته و جدایی از این پیمان برای انگلیس بطور جدی مشکلاتی عظیمی‌ را در این سه زمینه ایجاد خواهد نمود. پشتیبانی مالی‌ و تکنیکی‌ پیمان اروپا از بخش کشاورزی مصنوعی و گلخانه‌ای انگلیس نقش زندگی‌ و مرگ را برای انگلیسی‌‌ها دارد و پیشبینی‌ میشود که پس از جدایی از پیمان اروپا این بخش به طور جدی از خط تولید خارج گشته و زمین بخورد. به همین دلیل نخست وزیر تازه انگلیس به آلمان سفر کرده و شخصا از آنگلا مرکل درخواست کمک و زمان نموده است. و خانم مرکل نیز به او شش ماه مهلت داده است.




نخست وزیر انگلیس بار دیگر پس از اولین سفر خارجی خود به برلین تاکید کرد که کشورش تا پایان سال جاری میلادی نمیتواند از پیمان اروپا جدا گردد زیرا این موضوع نیازمند گذشت زمان و اقدام بسیار دقیقی است .
وی ادامه داد: انگلیس نیازمند زمان است تا بتواند از اروپا جدا گردد و بنابراین نتیجه آرای همه پرسی‌ نمایشی از پیمان اروپا، نخست از آغاز سال ۲۰۱۷ به این پیمان داده خواهد شد و این بدان معناست که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از این تاریخ شروع شده و انگلیس دو سال زمان دارد تا خود را پیش از جدایی کامل، جمع و جور کرده و در نتیجه در آغاز ۲۰۱۹ خروج انگلیس روی خواهد داد.
قرار بود انگلیس در آغاز سال ۲۰۱۷، ریاست شورای پیمان اروپا را برعهده بگیرد اما به گفته سخنگوی این شورا ، انگلیس این امتیاز را از دست داده و کشور استونی جایگزین انگلیس خواهد شد.