۲۸.۱.۹۵

تظاهرات مردم مصر در اعتراض بفروش خاک این کشور به اعراب توسط انگلیس و نوکرانش! آیا مصری‌ها زیر بار این ننگ‌ تاریخی‌ خواهند رفت؟


گروه‌های بسیاری از مردم مصر در اعتراض به اقدام قاهره در واگذاری دو جزیره به عربستان سعودی تظاهراتی بر پا کرده و خواستار «کناره‌گیری حکومت اخوانی و نوکر صفت حاکم بر مصر» شدند.

حکومت مصر در سال ۲۰۱۱ و در جریان فتنه‌ای به نام بهار عربی‌ که به سرنگونی دولت حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق این کشور انجامید ، و پس از آن بود که مصری‌ها فهمیدند که چگونه با آنها بازی شده است، و چه ناجوانمردانه فریب خورده اند، کاملا به دست اخونی‌ها و شخصی‌ بنام محمد مورسی افتاد. پس از اینکه مصری‌ها به فریبی که خورده بودند، پی‌ بردند، مجددا به خیابان‌ها سرازیر گشته و دولت محمد مورسی را بظاهر سرنگون ساختند! و پس از آن دولت السیسی که ادعا میکرد یک دولت نظامی و ملی‌ میهنی است را بر سر کار قرار دادند. ولی‌ اینک مشخص گردیده که حکومت فعلی مصر صدرصد اخوانی است و توسط انگلیسی‌‌ها اداره میگردد و مصری‌ها را مانند ایرانیها فریفته اند و سیستم حاکم امروزه در مصر سراپا خائن و خودفروش است، و این با فروش دو جزیره‌ مهم مصر به عربستان که توسط السیسی صورت پذیرفته است، خود را بطرز آشکاری لو داده و تابلو وار نمایانده است.

دولت اخونی و انگلیسی‌ مصر شامگاه شنبه (۲۱ فروردین) از امضای پیمان نامه مرز دریایی میان قاهره و ریاض خبر داد که بر اساس آن، دو جزیره استراتژیک تیران و صنافیر در دریای سرخ در آب‌های سرزمینی عربستان قرار می‌گیرد.

مصری‌ها در این تظاهرات سراسری، واگذاری جزایر مصری به عربستان سعودی را محکوم کردند.

راهپیمایی‌های گسترده‌ای در پایتخت مصر قاهره، و استان‌های بزرگ و مهم این کشور از جمله استان شرقیه، جیزه و دیگر استان‌های مصر برگزار شد.

در قاهره نیز اتحادیه روزنامه نگاران با برگزاری تظاهرات خشم اعتراضی خود را به این خیانت دولت اخوانی مصر نشان دادند.

پلیس دولت اخوانی مصر در استان‌های این کشور به روش‌های فاشیستی که مخصوص جمعیت اخوانی‌ها است و مشابه آنرا در مقابله با مخالفان در شبکه تروریستی اخونی ترکا و دولت دستنشانده و غاصب و اشغالگر ترکیه، و در جمهوری کثیف اسلامی حاکم بر ایران شاهد بوده‌ایم ، تعداد زیادی از مردم میهن پرست مصر را دستگیر کرده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. همچنین پلیس دولت اخوانی از روش‌های فاشیستی برای متفرق کردن میهن پرستان مصری استفاده کردند. این در حالی است که روز گذشته وزارت کشور مصر درباره برگزاری هرگونه تظاهرات در اعتراض به فروش دو جزیره تیران و صنافیر به سعودی‌ها هشدار داده و از ملت مصر خواسته بود که گوسپند وار به این ننگ‌ تن‌ دهند!

جزیره ۸۰ کیلومتر مربعی تیران در ورودی تنگه تیران واقع شده که دریای سرخ را از خلیج عقبه جدا می‌کند. جزیره صنافیر نیز در شرق جزیره تیران واقع شده است. اهمیت راهبردی این جزایر از آن جهت است که تنگه تیران تنها معبر از خلیج عقبه به دریای سرخ است و نقش مهمی در تبادلات تجاری و کشتی رانی‌ ایفا می‌کند.

توافقنامه مرز دریایی جدید مصر و عربستان در کاخ اتحادیه در شرق قاهره در حضور السیسی و سلمان بن عبدالعزیز، خلیفه دست نشانده عربستان به امضای شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر و همتای سعودی وی رسید.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور اخونی مصر در ماه‌های اخیر به دلیل پاره‌ای از خیانت‌های فاحش و ننگین خود، فاش گردیده و مورد انتقاد گسترده و خشم ملت مصر قرار گرفته است.












هیچ نظری موجود نیست: