۳.۱.۹۵

انفجارات سریالی پایتخت بلژیک , بروکسل را لرزاند


بر اثر انفجار سه بمب در فرودگاه بروکسل و سه بمب دیگر در قطار شهری بروکسل ده ها تن کشته و صد ها تن دیگر زخمی شدند و جریان عادی در این شهر لغو و شرایط ویژه و قرمز اعلام شد.

انفجارات که بگفته ای به تعداد ۶ انفجار , سه انفجار در فرودگاه و سه انفجار در قطار شهری بوده است باعث وحشت و دستپاچگی دستاندرکاران دولت بلژیک شده و اقدامات امنیتی زیر بمورد اجرا گذشته شد :

- ساختمان کمیسیون اروپا تخلیه شد
- حرکت کلیه قطارها بین بلژیک، فرانسه و هلند متوقف شد
- دولت بلژیک تدابیر امنیتی در مدارس را تشدید و مدارس را تعطیل کرد
- دولت از شهروندان خواست که در خانه ها مانده و از رفت و آمد بمکان های شلوغ خوداری کنند
- ارتش در خیابانهای پایتخت مستقر گشت
- کلیه پروازها از مقصد بلژیک بدیگر کشورها لغو گشت
- در پی حوادث بروکسل دولت فرانسه جلسه اضطراری تشکیل داد
- حرکت کلیه وسایل حمل و نقل عمومی در بروکسل متوقف شد
- حرکت قطارهای یوروواستار بین بروکسل و لندن متوقف شد
- تدابیر امنیتی در کلیه فرودگاههای بزرگ اروپایی افزایش یافت
- کلیه هواپیماها به مقصد بروکسل به سایر فرودگاههای بلژیک هدایت شدند.

همچین گفته شده است که دادستان بروکسل انتحاری بودن انفجار فرودگاه را تایید کرده و عوامل خارجی را در این انفجارات مقصر دانسته است . و در این صورت سئوال اینجاست که فضای امنیتی شدید فرودگاه های اروپایی که شامل صد ها دوربین ماهواره ای و دوربین های اشعه اکس و ماورای بنفش و قرمز میباشد , مشغول چه کاری بوده و چگونه شخص انتحاری را نتوانسته اند کشف کنند و افرادی به هر صورت توانسته اند بمب را از زیر این دوربین ها و تجهیزات رد کنند ؟
یکی دیگر از فاکتور های قبل توجه این است که چند روز گذشته پس از انفجار بمب در استانبول , دیکتاتور ترکا , رجب قاتل ضمن متهم ساختن دول اروپایی در انفجارات استانبول و آنکارا گفته بود که این انفجارات براحتی میتواند در #بروکسل اتفاق افتاد !!! و هنوز یک هفته از این گفتار سخیف نمیگذرد که مردم بیگناه دیگری قربانی تروریسم ترکی در بروکسل شده اند!!














هیچ نظری موجود نیست: