۳۰.۷.۹۴

سفر دکتر بشار اسد به مسکو و دیدار وی با رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین مانند خاری در چشم‌های خروس بیاد آور ترک‌ها و چشمان "ماهی‌ِ مرده" بیاد آور انگلیسی‌‌ها نشست


مذاکرات روز سه شنبه سران روسیه و سوریه در مسکو نه تنها پیروزی‌های کنونی در سوریه بلکه همچنین چشم انداز احیا و بازسازی مدرن‌تر این کشور در دوره پس از دفع غده سرطانی تروریست‌های ترک داعشی، بررسی شد.

روز سه‌شنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۵ دکتر بشار اسد ، رئیس جمهو کشور زیبای سوریه در سفری به مسکو، که به دعوت رسمی‌ رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین صورت میگرفت، تحولات جنگ داخلی‌ در ترکیه و تحولات منطقه و فروپاچی شبکه تروریستی ترک‌ها را با رئیس جمهور روسیه مورد بحث و بررسی و گفتگو قرار داد.

در این بازدید مهم که سرفصل اخبار جهانی‌ بود، دکتر بشار اسد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف و سرگئی شویگو وزیران امور خارجه و دفاع ملاقات کرد و باز سازی سوریه پس از دفع تروریست‌های ترک و پلستینی بطور جدی برنامه ریزی شد.
در این دیدار دکتر بشار اسد از پیشروی کرد‌های شمال سوریه در باز پس گیری میهنشان از چنگ ترک‌های وحشی و تروریست در استان‌های دیاربکر و شیروان اظهار شادی کرده و آزاد سازی و پیشروی کرد‌های کارگر کردستان بطرف آنکارا را خواستار شد.
این سفر از طرف تحلیلگران و مفسران سیاسی در سراسر دنیا با استقبال گسترده‌ای همراه بود و با علاقه دنبال گشت و مقالات زیادی در این مورد نوشته و منتشر گردید. که البته امپراطوری فاسد و شیّاد رسانه‌ای ‌اروپایی از سر کین و حسادت و خشم از این سفر با نفرت سخن گفته و دروغ‌های مسخره از قبیل اینکه این سفر به عنوان تشکر اسد از پوتین صورت گرفته خبر دادن که موجب خنده و تمسخر مردم شد. مجله اشپیگل از این سفر به عنوان یک سفر سازنده نام برد و همچین فروپاشی دیکتاتوری ترک‌های تروریست را که بتازگی از برپایی اردوگاه‌های تروریست پروری در استانبول ، خود با خریت عکس و فیلم تهیه کرده و منتشر ساخته‌اند، پیش بینی‌ کرده و وقوع آنرا چندین سال جلوتر دانست. یادآوری میشود در پیشبینی‌‌های پیشین سقوط شبکه تروریستی مخوف و جنایتکار ترک‌ها در منطقه که با نام دولت ترکیه خوانده شده است، را سال ۲۰۳۰ میدانستند.

العالم سخنان پوتین و بشار اسد را در این ملاقات اینچین ترجمه می‌کند:

دکتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با همتای روسی خود در کرملین، به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هنگام استقبال از رئیس جمهور سوریه در کرملین، سخنان خود خطاب به دکتر بشار اسد را این گونه آغاز کرد: جناب آقای رئیس جمهور، درود گرم مرا در مسکو پذیرا باشید. سپاسگزارم که با وجود شرایط ناگوار کشورتان، دعوت ما را برای سفر به مسکو پذیرفتید.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: ما بر اساس درخواست شما، تصمیم خودمان را گرفتیم و اقداماتی جدی را در راستای کمک به مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم جهانی که جنگی جهانی علیه سوریه به راه انداخته، آغاز کردیم.

پوتین افزود: در واقع مردم سوریه در سالهای اخیر به تنهایی در برابر تروریسم جهانی پایداری کرده و خسارت‌های زیادی متحمل شده اند، اما اخیرا به دستاوردهای خوبی رسیده اند.

پوتین در ادامه گفت: گسترش تروریسم و سیطره تروریست‌ها بر مناطق مختلف، بسیاری از کشورها را با نگرانی‌های جدی مواجه کرده است و ما هم در روسیه از این بابت نگران هستیم، چرا که متاسفانه در میان تروریست‌های حاضر در سوریه، شمار زیادی از اتباع کشورهای اتحاد شوروی سابق حضور دارند و تعداد آنها دست کم به ۴۰۰۰ تن می رسد و ما نمی توانیم به آنها اجازه دهیم که پس از آموزش نظامی و تاثیرپذیری از یک ایدئولوژی خاص، به روسیه باز گردند.

پوتین ادامه داد: در مورد تحولات مثبت اخیر در سوریه، باید بگویم که در پایان بحران باید راه حل دراز مدت بر اساس راهکار سیاسی با حضور تمامی نیروها و گروه‌های سیاسی و دینی صورت گیرد و در نهایت، راه حل نهایی، فقط در دست مردم سوریه خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: دولت سوریه دوست ماست و ما علاوه بر همکاری در عملیات نظامی، برای همفکری در رسیدن به راه حل سیاسی نیز آماده ایم و این کار باید با همکاری قدرت‌های جهانی و کشورهای منطقه که خواهان حل مسالمت آمیز این بحران هستند، صورت بگیرد.

پس از سخنان پوتین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: متشکرم جناب رئیس جمهور. نخست لازم می دانم از شما و دولت و مقامات روسی و –پیش از همه- از ملت روسیه به خاطر حمایت از ملت سوریه تشکر کنم. سپاسگزارم که شما از تمامیت ارضی و استقلال سوریه؛ و مهمتر از آن، از حاکمیت کشورها بر اساس قوانین مشروع جهانی‌ حمایت کردید.

اسد افزود: باید تاکید کنم که تلاش‌های انجام شده از سوی شما و از جمله تلاش‌های دیپلماتیک که از آغاز بحران انجام دادید، نقش موثری داشت و موجب شد که لااقل شرایط از آن که هست، بدتر نشود. اگر تلاش‌ها و تصمیمات شما نبود، تروریسمی که امروز شاهد آن هستیم می توانست بسیار گسترده تر از این باشد، آن هم نه فقط در منطقه ما، بلکه در محدودۀ بزرگتر و گسترده تر.

اسد ادامه داد: حضور اخیر روسیه در عملیات نظامی علیه تروریسم هم از همین نوع بود. هدف از عملیات نظامی در نهایت رسیدن به روند سیاسی است که به نفع مردم ما خواهد بود و مردم سوریه هستند که باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

به گفته اسد، نتیجه این تلاش‌ها آن است که همه ملت‌ها به خواسته خود در آزادی و تعیین سرنوشت خود برسند.

بار دیگر از شما و مردم روسیه به خاطر همۀ تلاشهایی که در جهت صلح در کشور ما انجام دادید تشکر می کنم و اطمینان دارم که ما بر تروریسم پیروز می شویم و کشورمان را در ابعاد اقتصادی، سیاسی و عمرانی بازسازی خواهیم کرد.

منبع: آلعالم