۲۸.۲.۹۴

وزیر انرژی ترکیه: میزان انتقال نفت دزدیده شده شمال عراق به ترکیه به یک میلیون بشکه در روز می رسد!!


آنکارا – ایرنا – وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت که واردات نفت دزدیده شده توسط تروریست‌های ترکی‌ داعش به ترکیه از شمال عراق به ۶۵۰ هزار بشکه در روز رسیده و در نظر است تا یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد!

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، تانر یلدیز روز یکشنبه در شهر قیصری گفت: میزان انتقال نفت دزدیده شده شمال عراق به ترکیه در ماه مارس سال گذشته (۲۰۱۴) در حدود ۲ هزار و ۳۰۰ بشکه در روز بود که این رقم اکنون به ۶۵۰ هزار در روز افزایش یافته است.

نفت شمال عراق پس از دزدیده شدن توسط تروریست‌های ترک داعش به ترکیه منتقل شده و در انبار نفتی بندر یومورتالیک– جیهان ترکیه در کناره دریای مدیترانه ذخیره گشته ، از طریق این پایانه انرژی به بازارهای ‌اروپایی عرضه می شود.

وزیر انرژی ترکیه افزود: رسیدن حجم صادرات روزانه نفت شمال عراق توسط تروریست‌های ترک داعشی به ترکیه به ۶۵۰ هزار بشکه حایز اهمیت است، زیرا سهم قابل توجهی از صادرات روزانه نفت عراق را که به تازگی به ۲.۷ میلیون بشکه رسیده است، تشکیل می دهد.

یلدیز به انتقادات از توافقات وزارت انرژی ترکیه با اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: آنکارا همواره بر این عقیده بوده است که افزایش دزدی و چپاول نفت عراق از طریق ترکیه به بازارهای جهانی ارتباط مستقیمی با فرآیند عادی سازی اوضاع در عراق دارد!!! ( منظور کشتار روزانه شیعیان با انفجار روزانه بمب در مراکز آنان در عراق است ) و در این جهت به اقدامات خود در سرزمین کردستان و اشغال این سرزمین‌ها توسط تروریست‌های وحشی ترک داعش ، که با کشتار ساکنان این سرزمین صورت می‌گیرد، اولویت داده است.





وزیر انرژی ترکیه با یادآوری اینکه اکنون هر دو خط لوله ۴۰ و ۴۶ اینچ کرکوک – یومورتالیک فعال است، افزود: دزدی و چپاول نفت از طریق پمپاژ نفت از شمال عراق به به این لوله‌ها ادامه دارد. این خط لوله را مهندسین ‌اروپایی ظرف مدت کمتر از یک ماه و ده روز ساخته و راه اندازی کرده‌اند! همانگونه که وقتی‌ یک معدن عظیم طلا در ایران کشف شد، ظرف مدت یک هفته یک کارخانه عظیم استخراج طلا در کنار این معدن ساخته شد و هم‌اکنون شبانه روز کارگر ایرانی‌ در آن معدن طلا استخراج کرده و به شکل شمش‌هایی‌ که به انگلیسی‌ بر روی آنها مشخصات‌شان نوشته شده به کشور‌های ‌اروپایی منتقل میگردد! عوضش زیر کون آخوند‌ها را دو دستی‌ نگاه میدارند! و به یک ملت دهان کجی میکنند. همانطوری که چشمشان را بر روی نسل‌کشی کرد‌ها توسط جانیان ترک بسته اند!






میزان چپاول نفت از کردستان عراق در سال گذشته میلادی ۳۴.۵ میلیون بشکه اعلام شده که ۲۱.۵ میلیون بشکه آن از طریق بندر جیهان ترکیه و بقیه نیز توسط کامیون‌های نفتکش ترکی‌ از طریق زمینی به بندر مرسین ترکیه منتقل شده است.

نوری مالکی نخست وزیر پیشین عراق به این دزدی ترکیه از کردستان عراق به سازمان ملل متحد غربی شکایت کرد که بلافاصله نخست وزیر شاکی‌ و فضول عراق توسط سازمان ملل متحد غربی از کار برکنار شد. و یک دلقک خاموشی را گذشتند تا کلینت استیود ترکی‌ بتواند با خیال راحت نفت کردستان عراق را دزدیده و به اروپا برساند. و ملت کرد را در عراق و ترکیه نسل‌کشی کند.

بر این اساس، در سفرهای نخست وزیر و فواد معصوم رئیس جمهور دلقک و دست نشانده عراق به ترکیه، موضوع هماهنگی آنکارا با بغداد در خصوص دزدی نفت این سرزمین توسط ترکیه به توافق رسیده شد و این دزدی ترکی‌ در روز روشن تداوم یافت.





خطوط لوله کرکوک – یومورتالیک با ظرفیت ۷۱ میلیون تن نفت در سال، نفت عراق را از طریق خاک ترکیه به شرق دریای مدیترانه منتقل و از این بندر به بازارهای غربی با قیمتی کمتر از آب فاضلاب عرضه می کند.

هیچ نظری موجود نیست: