۱۴.۱.۹۴

تونس به ترکیه هشدار داد!


مقامات تونس با لحنی تند ، دولت فاشیست ترکیه را متهم به تروریست پروری و ترکیه را پایگاه آموزش تروریست‌ها نامیدند و به دولت تروریستی ترکیه هشدار دادند که تروریست‌هایش را به تونس نفرستد!
وزیر خارجه تونس که از اقدامات تروریست پروری ترکیه به ستوه آمده است، بطور مستقیم و آشکار دولت فاشیست ترکیه را متهم به تروریست پروری و فرستادن تروریست‌ها به سوریه و عراق کرد.

وزیر خارجه تونس "الطیب بکوش" در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: از سفیر خود در ترکیه خواستیم به مسؤولان این کشور هشدار دهد که برای ما اقدامات تروریستی ترکیه به هیچ عنوان قابل قبول نیست و ترکیه نباید از طریق تسهیل عبور تروریستها به عراق و سویه تحت عنوان "جهاد"، به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به تروریسم در تونس کمک کند!
البکوش افزود : ما این تروریست‌ها را مجاهد نمی‌دانیم و اقدامات آنان هیچگونه ارتباط دور و یا نزدیک با جهاد ندارد؛ این افراد جوانانی فریب خورده هستند که اکثر آنان از طریق مرزهای زمینی ترکیه به عراق و سوریه رفته اند.
وی تأکید کرد: بعضی از کسانی که در ترکیه آموزش تروریستی دیده و در عراق و سوریه جنگیده اند، اکنون بازگشته اند تا در تونس دست به اقدامات تروریستی بزنند!
همچنین "الطیب البکوش" وزیرخارجه تونس در کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت این کشور اضافه کرد : طی روزهای آینده کنسول و یا دیپلماتی را به عنوان کاردار به سوریه اعزام می کنیم.
البکوش خاطرنشان کرد: از دولت سوریه درخواست کردیم که سفیرش را به تونس برگرداند، و ما نیز تصمیم گرفته ایم که به تعلیق روابط دیپلماتیک با سوریه و لیبی پایان دهیم.
"المنصف المرزوقی" رئیس جمهور اخوانی و سابق تونس در فوریه ۲۰۱۲ روابط دیپلماتیک این کشور را با دمشق به دستور اربابش انگلیس، قطع کرد.









منبع خبر: العالم

هیچ نظری موجود نیست: