۶.۲.۹۴

فاجعه وحشتناک زمین لرزه نپال بیش از ۱۵۰۰ تن‌ قربانی گرفته است!


شبکه تلویزیونDPA به نقل از رام شاران ماهات، وزیر دارایی کشور نپال گزارش داد:
تعداد کشته شدگان زمین لرزه وحشتناک نپال به بیش از ۱۵۰۰ تن‌ رسید.
به گفته وزیر دارایی، این اطلاعات از ارتش نپال که عملیات امداد و نجات را در مناطق آسیب دیده از زمین لرزه انجام می دهد، به دست آمده است.
پیشتر تعداد قربانیان این حادثه در نپال ۸۷۶ تن‌ اعلام شده بود و بعلاوه ۳۴ تن‌ در هند و ۵ تن‌ نیز در منطقه تبت بر اثر این زمین لرزه کشته شدند.
بامداد روز شنبه ۲۵ آپریل ۲۰۱۵
زمین لرزه‌ای با قدرت ۷،۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) کشور نپال را لرزاند. مرکز سطحی زمین لرزه در شهر بخارا در ۸۰ کیلومتری شمال غربی شهر کاتماندو پایتخت این کشور ثبت شده و کانون آن در عمق ۱۵ کیلومتری قرار داشت.
عملیات امداد و نجات در منطقه آسیب دیده ادامه دارد.
این زمین لرزه در ۸۰ سال اخیر یکی‌ از وحشتناکترین زمین لرزه‌هایی‌ بوده که در نپال رخ داده است.
این زمین لرزه بلندترین کوه جهان یعنی‌ اورست را هم لرزاند و موجب ریزش بهمن گشت و در نتیجه
۶۵ کوه نورد در دامنه قله اورست، بلندترین قله جهان، پس از زمین لرزه و ریزش بهمن، جان خود را از دست داده اند. به گفته گروه جستجوی نظامیان هند، اکثر کشته شدگان افراد خارجی می باشند که به منطقه سفر کرده اند.
طبق گزارش‌های داده شده دست کم هزار کوه نورد در دامنه اورست منتظر امداد رسانی می باشند. برای انتقال کوه نوردان از هلیکوپتر استفاده می شود.
همچنین سیصد تبعه استرالیا و ۵۰ انگلیسی‌ در نپال مفقود شده اند


وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرده است که ، ۲۰۰ تبعه این کشور به منطقه امن منتقل شده اند ولی از سرنوشت سیصد نفر دیگر خبری در دست نیست.
در مجموع ۵۴۹ نفر از استرالیا به نپال رفته بودند. سفارت این کشور در نپال ارقام منتشر شده را تایید کرده است.
وزارت خارجه هند اعلام کرده است، دست کم ۵۰۰ تبعه خارجی از منطقه نپال تخلیه شده اند.
در گزارش وزارت خانه آمده است، چهار پرواز نیروی هوایی تا کنون به منطقه صورت گرفته است و به زودی پروازهای دیگری به منطقه اعزام خواهد شد.
سفارت هند در نپال اعلام کرده است، ۴ بالگرد این کشور در عملیات امداد رسانی در منطقه شرکت می کنند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز وقوع زلزله در نپال و کشته شدن شماری از شهروندان این کشور را به رام باران یاداو همتای نپالی خود تسلیت گفت.

این مطلب را دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه روز شنبه گزارش داده است.
به گزارش دفتر مطبوعاتی، در پیام تسلیت رئیس جمهور روسیه با ابراز تاسف از وقوع این زمین لرزه مرگبار و مخرب، مراتب تسلیت و همدردی عمیق با خوانواده‌های قربانیان و آرزوی سلامت عاجل برای مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه ابراز شده است.
روسیه همچنین بر آمادگی خود برای اعزام تیم‌های امداد و نجات به منطقه آسیب دیده از زمین لرزه تاکید کرده است.
ایران نیز آمادگی خود را برای کمک به بازماندگان زمین لرزه وحشتناک نپال اعلام کرده و گروه‌هایی‌ را برای کمک به این منطقه آماده کرده است.

چندی پیش در اخبار داشتیم که دولت چین در صدد ساخت تونلی در زیر اورست است و در این رابطه با مقامات نپالی رایزنی کرده است. سئوال اینجاست که آیا وقوع این زمین لرزه وحشتناک با انفجاراتی که برای ساختن تونل در زیر بلندترین قله جهان یعنی‌ اورست و در این منطقه کوهستانی صورت گرفته است، در ارتباط است و یا خیر؟

هیچ نظری موجود نیست: