۲۰.۱۱.۹۳

تلفن‌های همراه و گوشی‌های دیجیتالی علاوه بر جاسوسی زندگی‌ افراد باعث بروز آلزایمر و فراموشی می‌شوند.


امروزه تبلت‌ها و تلفن همراه واقعا همراه هستند، از صبح که چشم باز میشود تا زمانی‌ که مجدداً بسته میشود در آغوش، در دستان، جلو چشم ، دهان و تفکر آدمی قرار دارند و همه جا او را همراهی میکنند. اعتیاد به تبلت و تلفن همراه علاوه بر فاش کردن جزئیات جدا خصوصی افراد، اثرات مخربی نیز بر روی مغز گذاشته و مانع از فعالیت طبیعی مغز میگردد. همانطوری که امواج تلفن‌های همراه از دیوار‌های ضخیمِ بتنی‌ گذشته و به راحتی‌ از آنها عبور میکنند، این امواج تاثیرات غیر طبیعی خود را نیز بر روی سلول‌های عصبی می‌گذارد و از آن عبور میکنند و در کار آنها اختلال ایجاد مینمایند و هر چه فرد جوانتر باشد، فاجعه شدید تر است.

صدای روسیه در گزارشی می‌نویسد:

محققان مرکز علمی دانشگاه بوستون ثابت کرده اند که تلفن‌های هوشمند و تبلت ها، تاثیرات منفی بسیاری بر روی کودکان می گذارند.

روزنامه ی گاردین با چاپ این خبر در ادامه می نویسد که تلفن‌های هوشمند، امکان کنترل و خودداری را از کودک می گیرند.

محققان این دانشگاه در این رابطه می گویند:

"اگر دستگاه‌های جدید دیجیتالی همچون تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند تنها راه آرام کردن کودک شوند، او به مرور زمان توانایی کنترل خود را از دست خواهد داد."

از این گذشته، استفاده از تبلت و تلفن‌های هوشمند برای کودکان زیر ۳ سال به هیچ عنوان توصیه نمی شود و استفاده از آنها می تواند تاثیر مخربی و بر رشد سلامت فکری او بگذارد.

اگر واقعا به تلفن همراه و تبلت معتاد شده‌اید، حداقل کاری که در جهت کمک به خودتان میتوانید بکنید، این است که این وسایل را زمانی‌ که به رختخواب می‌روید با خود به همراه نبرده و در جایی‌ دور از محل خوابتان قرار دهید.




هیچ نظری موجود نیست: