۲۵.۱۱.۹۳

خوراک ‌اروپایی‌ها را خدا نصیب دشمن آدمی‌ نکنه


یورو نیوز می‌نویسد:
پس از چندین رسوایی در ارتباط با مواد غذایی، پارلمان اروپا خواستار چسباندن برچسب منشاء گوشت‌ها بر روی غذاهای فراوری شده است. ( هنوز گوشت گوسپندانی که در عید قربان در مکه ذبح شده‌اند، به عنوان بهترین گوشت صادره از انگلیس در فروشگاه‌های گرانقیمت به معرض فروش گذاشته میشود، و گوشت‌های اسب مرده، گوشت حیوانات عجیب و غریب، گاوهایی که تنها چند ماه پس از تولد تبدیل به یک کوه گوشت می‌شوند بدون اینکه یک قدم در زندگی‌ برداشته باشند، در خدمت شکم کسانی‌ که زیاد پولدار نیستند، عرضه شده و تبدیل به پول میگردند!)

بسیاری از شهروندان اروپایی اعتمادشان را به اطلاعات موجود در بسته بندی غذاها از دست داده اند بهمین خاطر اتحادیه اروپا خواستار تصویب قوانینی برای مشخص شدن منشاء گوشت هاست. ( ببین گند کار تا کجا درآمده!)

از هر ده شهروند اروپایی، ۹ نفر خواستار شفافیت بیشتر در صنعت غذایی هستند اما این صنعت می گوید که تصویب این قوانین هزینه تولید محصولات را بالا می برد. رناتا سومر نماینده المانی پارلمان اروپا می گوید: «۹۰ درصد شرکت هایی که این محصولات غذایی را تولید می کنند شرکت‌های کوچک و متوسط هستند و آنها واقعا از افزایش زیاد هزینه ایشان می ترسند، حدود ۵۰ درصد هزینه‌هایشان افزایش می یابد.»

بحث درباره برچسب‌های اضافی روی مواد غذایی شکاف هایی در پارلمان میان کشورهای شمال و جنوب اروپا ایجاد کرده است. الیزابتا گردینی، عضو ایتالیایی پارلمان حساسیت بیشتری در دفاع از کیفیت مواد غذایی دارد او می گوید: «ما باید به هر موردی بطور خاص توجه کنیم، زیرا این صنعت اطلاعات زیادی از این دست دارد بخاطر اینکه مقررات دیگری وجود دارد که خواستار این اطلاعات است، بنابراین در بیشتر موارد نباید شاهد افزایش هزینه‌ها باشیم.»

در ماه آوریل، قوانین جدید برچسب منشاء گوشت‌ها برای گوشت‌های تازه به اجرا گذاشته می شود و کمیسیون بزودی پیشنهادهایی برای برچسب گوشت‌های فرآوری شده ارائه خواهد کرد. ( در اروپا گوشت حیواناتی که ماه‌ها پیش ذبح شده‌اند، به عنوان گوشت تازه بفروش می‌رسد و البته تاریخ روی بسته شیک و زیبای گوشت نیز مانند یک شاهد دمی، تازگی آنرا تائید می‌کند!

و شما اگر با هر کسی‌ دشمنی، به مدت سه ماه میوه و سبزیجات خوش رنگ و روی محصول اروپا را که در بسته بندی‌های زیبا به فروش میرود را به او بده بخوره تا انتقام فجیعی را گرفته و در نهایت دوستی‌، پوست دشمنت را کنده باشی‌.)

هیچ نظری موجود نیست: