۹.۱۱.۹۳

ورزش کردن همان زندگی‌ کردن سابق است


با اختراعات احمقانه،  زندگی‌ بشر که سابق بر این با جریان طبیعی زمین و طبیعت پیش میرفت به یک زندگی‌ دست ساز ابلهانه تبدیل شد. پیش از این بشر برای زنده ماندن میبایستی تلاش میکرد، و همین تلاش بدنی به کمک او آمده و سلامت بدن او را نیز تضمین میساخت. امروزه که همه چیز بر اساس مکاری و رذالت بنا شده، ماشینها همه کار را انجام داده و محصولات ماشینی و مصنوعی میسازند که بشر را بی‌نیاز از مادیات لازم برای بقا میگرداند. و در عوض بدن او را پر از عناصر سنگین و ناسالم و سمی کرده و باعث بیماری‌های مختلف جسمانی‌ که نتیجه مستقیم آن، بیماری‌های روحی‌ است، دچار ساخته‌اند.

خلاصه روند برنامه‌ای که احمق‌ها برای بشر ساخته‌اند، کار را به آنجا کشانده که مردم دنیا به دو گروه تقسیم شده‌اند. عده‌ای مصرف کنند بی‌ پول و عده‌ای مصرف کنند پولدار. هر دو گروه در یک مورد اختلاف و در یک مورد دیگر تشابه دارند. در مادیت اختلاف و در ناسالم زیستن مشترکند. و هر دو گروه مجبورند برای سالم ماندن، ورزش کنند. در همین رابطه به ۷ گروه ورزشی اشاره میشود که هم بیشترین نتیجه را در راه پاک سازی بدن و به جریان انداختن بهتر خون در بدن دارد، و هم ساده‌ترین راه برای فرار از بیماری‌های بدنی و مشکلات افسردگی و روحیند.









۱- هیت HIIT
ورزش‌های کوتاه مدت و شدید ورزش‌های ایده‌آلی برای افرادی هستند که زمان کافی برای ورزش ندارند. این ورزش‌های کوتاه مدت، استراحت‌های کوتاهی نیز دارند.

هیت به سوزاندن کالری و چربی‌ها کمک می‌کند. برای انجام این ورزش‌ها باید ۳۰ ثانیه ورزش شدید انجام دهید و به همان اندازه استراحت کنید و دوباره ورزش کنید. سعی کنید به تدریج دقیقه به دقیقه به میزان ورزش اضافه کنید.

۲- کتل بال

اگر می خواهید وزن کم کنید می توانید از وزنه‌های کتل بال استفاده کنید. در ورزش کتل بال می توانید با ۲۰ دقیقه ورزش ۳۰۰ کالری بسوزانید.

برای ورزش کردن کتل بال بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید، زانوها را کمی خم کنید و کتل بال را بین پاها ببرید و برگردانید این کار را ۲۰ بار انجام دهید.

۳ - کیک بوکسینگ

کیک بوکسینگ باعث قدرتمند شدن عضلات بدنه می‌شود و تعادل را افزایش می‌دهد. در ورزش کیک بوکسینگ عضلاتی که در حالت عادی از آنها استفاده نمی‌شود به کار گرفته می‌شوند. طبق گزارش انجمن آمریکایی ورزش زنان می‌توانند در هر جلسه کیک بوکسینگ ۳۵۰ تا ۴۵۰ کالری بسوزانند.

۴ - طناب زدن

اگر از باشگاه رفتن خسته شده اید، طناب بزنید. طناب زدن تنها برای کودکان نیست. این ورزش بر روی تمام عضلات بدن کار می‌کند و به وزن کم کردن کمک می‌کند. ورزش کردن ضربان قلب را افزایش می‌دهد. یک ساعت طناب زدن حدود ۷۵۰ کالری می‌سوزاند.


۵ - شنا کردن

یک ساعت شنا کردن ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری می‌سوزاند. شنا یکی از بهترین ورزش‌ها برای بدن است و عضلات مهم بدن را قوی می‌کند. اگر از هر نوع بیماری در اسکلت عضلانی رنج می‌برید می توانید با شنا مشکل خود را کم کنید. شنای کرال سینه بر روی تمام عضلات بازوها، پاها و شکم کار می‌کند.

۶- دوچرخه‌سواری

سعی کنید از دوچرخه‌ برای جابجایی استفاده کنید. دوچرخه‌سواری یکی از بهترین ورزش‌های قلبی عروقی است. دوچرخه‌سواری باعث فعال شدن عضلات لگن و پا می‌شود. این ورزش برای همه سنین مناسب است. هر ساعت دوچرخه‌سواری حدود ۷۰۰ کالری می‌سوزاند. انجام دو تا سه جلسه دوچرخه‌سواری به مدت نیم ساعت در هفته باعث افزایش قدرت و استقامت می‌شود.


۷- پیاده روی

هیچ وقت قدرت پیاده روی را فراموش نکنید. پیاده روی به سوزاندن چربی‌های شکمی کمک می‌کند و باعث قدرتمند شدن استخوان‌ها می‌شود. پیاده روی سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. پیاده روی در فضای آزاد بهتر از پیاده روی بر روی تردمیل است.

منبع: ایسنا





هیچ نظری موجود نیست: