۲.۱۱.۹۳

تیم‌های نخبه ارتش فرانسه فرماندهان گروه تروریستی داعش


در سوریه و پس از پیدا شدن اجساد چند فرانسوی نظامی که در ارتش فرانسه سالها خدمت کرده بودند، در بین اجساد داعشی ها، دولت فرانسه اعلام کرد: که ده‌ها نظامی سابق فرانسوی به شبکه‌های تروریستی در سوریه و عراق پیوسته اند ! ( یعنی‌ وقاحت در حد جام جهانی‌!! نظامیان سابق ارتش فرانسه در بین داعشی‌ها چه میکنند؟ بجز فرماندهی، نقشه کشی‌ برای کشتار بیگناهان و تخریب سرزمینها، شهر‌ها و آثار باستانی سوریه و عراق، بجز تصرف چاه‌های نفت عراق و سوریه و لیبی‌، چه غلطی در این سرزمین‌ها میکنند؟ ۴ ساله در بین داعشی‌ها آنها را فرماندهی میکنند و تازه وقتی‌ از روی ناچاری اقرار به دست داشتن مستشاران فرانسوی در بین تروریست‌های داعش میکنند! که جسد چند نفر از آنها دربین اجساد داعشی‌ها پیدا میشود، وگرنه که همچنان در پنهان مشغول فرماندهی ارتش ترور و توحش در منطقه هستند!! فرمانده‌ای از اروپا، سرباز از ترکیه و بدبخت‌های کشور‌های فقیر که بخاطر پول مزدور میشوند یک گروه تروریستی اسلامگرای افراطی با نام‌های مسخره، داعش، النصره ، القاعده، حماس، حزب الله، طالبان، بکو حرام، اخوان المسلمین.... !)
پایگاه خبری شبکه العالم برای ماست مالی‌ کردن این خبر می‌نویسد: مقام‌های فرانسوی فاش کردند که ده نظامی سابق فرانسوی به شبکه‌های تروریستی در سوریه و عراق پیوسته اند. یک منبع وزارت دفاع فرانسه که این مطلب را فاش کرده است ، ضمن ابراز نگرانی از خطرات افراطی گری در داخل ارتش کشورش، گفت : نگرانی ما برای این نظامیان سابق نیست بلکه باید از گسترش پدیده افراطی گری در ارتشمان جلوگیری کنیم.


رادیوی "ار اف ای" و روزنامه لوبینیون تاکید کرده بودند که حدود ده نظامی سابق فرانسوی که برخی از آنها به نیروهای ویژه و تیپ خارجی وابسته بودند، به جهادی‌ها در عراق و سوریه پیوستند.

خبرگزاری سوری سانا هم گزارش کرد ، جان اف لودریان وزیر دفاع فرانسه در پاسخ به سوالاتی در خصوص این اطلاعات، در یک نشست مطبوعاتی درباره تدابیر جدید فرانسه برای مبارزه با تروریسم گفت: ماجراجویی جهادی برخی نظامیان سابق را فریفت؛ اما این موارد بسیار نادر است. بخش حفاظت و امنیت وزارت دفاع بر مراقبت و کنترل خود خواهد افزود و ابزارها و راه‌های بیشتری را بکار خواهد گرفت.

بنا به گفته رادیو ار اف ای، نظامیان مذکور در کنار گروههای تروریستی از جمله داعش خواهند جنگید و یکی از آنها رهبری یک گروه حدود ۱۰ نفره فرانسوی را به عهده دارد که آنها را برای جنگ در سوریه آموزش داده بود و برخی دیگر کارشناس مواد منفجره هستند.

به نوشته روزنامه لوبینیون یکی از این نظامیان در نیروی تفنگداران دریایی در بایون واقع در جنوب غرب فرانسه خدمت کرده بود که از تیم‌های نخبه در ارتش فرانسه به شمار می آید و وابسته به فرماندهی عملیات ویژه است.

مانویل فالس نخست وزیر فرانسه نیز در یک نشست مطبوعاتی در کاخ الیزه از مجموعه‌ای از تدابیر امنیتی و قانونی برای مبارزه با تروریسم در کشورش خبر داد و گفت: فرانسه ۴۲۵ میلیون یورو برابر با ۴۶۳ میلیون دلار برای انجام این تدابیر امنیتی به منظور منع وقوع حملات در خاک کشورش هزینه خواهد کرد.

یادآور می شود که کریستوف کورنوفان نویسنده فرانسوی تاکید کرد که تعداد فرانسویهایی که به گروههای تروریستی در سوریه و عراق ملحق می شوند و یا تلاش می کنند که به این گروهها بپیوندند، روز به روز افزایش پیدا می کند.

فرانسه اینک به "بزرگترین گردان داوطلبان اروپایی" برای پیوستن به گروههای تروریستی تبدیل شده است.









هیچ نظری موجود نیست: