۸.۹.۹۳

وزارت امور داخله‌ی انگلستان برای اولین بار اعلام کرد


وزارت امور داخله‌ی انگلستان برای اولین بار اعلام کرد: میان ده تا سیزده هزار تن‌ برده در این کشور وجود دارد! بگفته‌ این وزارت، برده‌داری مردم در انگلستان شامل زنانی که به تن فروشی وادار می‌شوند، کارگران "زندانی" در دفترها، کارگران در کشتزارها، کارخانه‌ها و کشتی‌های ماهی‌گیری می‌شود.

این نخستین بار است که دولت انگلستان آمار رسمی از این چالش را نشر می‌کند.

سال گذشته، مرکز مبارزه با قاچاق انسان انگلیس ، میزان قربانیان بردگی در این کشور را ۲۷۴۴ تن اعلام کرده بود.

قربانیان بردگی در انگلستان شامل کسانی هم می‌شود که به این کشور قاچاق می‌شوند.


این افراد از بیش از صد کشور دنیا به انگلستان آورده می‌شوند؛ اما بیشتر آنان از کشورهای البانیا، نایجریا، ویتنام و رومانیا و متولد شدگان خارجی در انگلستان هستند.

این آمار از نیروهای پلیس، نیروهای مرزی انگلیس ، سازمان‌های خیریه و برخی اداره‌های دیگر جمع‌آوری شده‌است.

حکومت انگلیس برای رویارویی با این چالش، لایحه‌یی را به پارلمان این کشور ارایه کرده تا به وسیله‌ی آن، از افرادی که به انگلستان و ولز قاچاق می‌شوند و برخلاف میل خود به بردگی گرفته می‌شوند، محافظت شود.

قرار است اسکاتلند و آیرلند شمالی هم قوانین مشابه را ایجاد کنند.

تریسا می، وزیر امور داخله‌ی انگلیس گفته است: "زمان برای تمرکز روی این موضوع و همکاری فرارسیده است. ما باید با اداره‌های مختلف کار کنیم تا در برابر برده‌داری مدرن در کشور و جهان مبارزه کنیم. باید به مصیبتی که مردم بی‌گناه در سراسر جهان با آن روبه‌رو هستند نقطه‌ی پایان بگذاریم."

این وزارت نیروهای سرحدی را در بندرها و میدان‌های هوایی انگلیس می‌گمارد تا قربانیان را تشخیص داده و در زمینه اقدام کنند. قرار است گام‌هایی برای ضربه زدن به درآمد از طریق قاچاق انسان نیز برداشته شود.

این درحالی است که سازمان خیریه‌ی جهانی صد برده‌داری، قوانین کار انگلیس را عامل بیشتر شدن برده‌ها در این کشور دانسته است.

آیدن مک کوئد، رییس این سازمان گفته است: "اگر یک کارمند خارجی حتی به خاطر کاراجباری، خشونت فیزیکی و جنسی هم کار خود را رها کند، از انگلیس اخراج می‌شود."

به گفته‌ی او، همین قوانین سخت‌گیرانه، به اداره‌ها و اشخاص جرات می‌دهد که از افراد به عنوان برده استفاده کنند.

منبع: ۱ تیوی نیوز

هیچ نظری موجود نیست: