۸.۹.۹۳

قتل ۹شهروند افغان توسط قاچاقچیان ترک


قاچاقچیان ترک ترکیه، که ۹ پناهجوی افغانی را که ۵ تن‌ آنان کودک بودند، قتلعام کرده بودند بعد از ۵ ماه از طرف پلیس ترکیه دستگیر شدند!.... 

مرگ بر این قوم وحشی کودک کش 

پلیس ترکیه جزئیات تازه‌ای از پرونده قتل ۹شهروند افغان توسط قاچاقچیان ترک در ترکیه را منشتر کرد.

بگزارش شفقنا افغانستان، تحقیقات پلیس ترکیه نشان میدهد که قاچاقبران انسان که ترک‌های ساکن کردستان اشغالی و یا ترکیه جعلی میباشند و با حمایت وزارت اطلاعات ترکا در منطقه جنایت‌های هولناک مرتکب میشوند، بطرف یک زن که خود را سپر کودکش کرده شلیک کرده و او از پا درآوردند.

این زن افغان به همراه هشت شهروند دیگر افغانستان که اعضای دو خانواده بودند در یک منطقه جنگلزار در مرز ترکیه و بلغارستان به قاچاقبران انسان اهل ترکیه مبالغی پول پرداخت کرده بودند تا آنان را به اروپا برسانند، و در راه قاچاقچیان ترک آنان را رها میسازند، که همین امر موجب مشاجره لفظی پناهجویان و اعتراض آنان به قاچاقچیان شده که منجر بمرگ تمامی ۹ تن آنها میشود و قاچاقچیان ترک در کمال بی‌رحمی تمامی آنان را برگبار می‌بندند. ظاهراً قاچاقچیان بدنبال بهانه می‌گشتند تا خود را از دست این پناهجویان راحت سازند.

تحقیق که بتازگی از سوی پلیس ترکیه انتشار یافته نشان میدهد که یکی از زنان این دو خانواده در هنگام تیراندازی قاچاقچیان انسان خود را بالای کودکش انداخته بود تا از مرگ او جلوگیری کند.

قاچاقبران مهاجم تمامی این ۹ شهروند افغانستان را با سلاح شکاری و با شلیک گلوله به ناحیه سر، از پا درآوردند.
در این رویداد ۵ کودک، دو زن و دو مرد کشته شدند.

به نقل از بخدی، ذاکره فروتن، از مسولان انجمن پناهندگان افغان در ترکیه میگوید که این رویداد در اوایل ماه جون سالی جاری در استان مرزی ادیرنه ترکیه اتفاق افتاده، زمانیکه به گفته خانم فروتن اعضای دو خانواده قصد ورود غیرقانونی به اروپا از مسیر بلغارستان را داشتند.

خانم فروتن گفت: ̎کودکان که در این حادثه کشته شدند از ۲ تا ۱۳ سال عمر داشتند و اجساد تمامی قربانیان یک ماه بعد در یک منطقه جنگلزار نزدیک مرز بلغارستان در حالی پیدا شد که قابل شناسایی نبود.̎

در تحقیقات ابتدایی پلیس اعلام شد که ممکن این پناهجویان براثر سرما جان‌شان را از دست داده باشند اما پس از اینکه یک قطعه عکس یک قاچاقبر از میان وسایل قربانیان پیدا شد، پلیس به سرنخ‌های بیشتری دست پیدا کرد.

این عکس را یکی از اعضای دو خانواده در استان قهرمان ماراش ترکیه، برای احتیاط بیشتر به شکل یادگاری از قاچاقبرشان گرفته بوده و بعدا آنرا چاپ کرده و در میان وسایل‌شان نگهداری می کرده است.

این عکس منجر به دستگیری چهار نفر ترکِ جانی شد که پس از تحقیقات، سه نفر آنها آزاد شدند و یک نفر هنوز در بازداشت پلیس است.




قاتل، در روستای مرزی چوپانی می کرده

تحقیقات پلیس نشان می دهد که قاتل در روستای به اسم "بوداکدوعانجا" از توابع ولسوالی "کرچشمه" استان ادیرنه شغل چوپانی داشته و به از مدتی به اینسو با قاچاقبران انسان در این منطقه مرزی همکار بوده است.

قاتل پس از ارتکاب جرم، همراه با خانمش به خانه پدر زنش در استان آدانا در جنوب ترکیه فرار کرده بود.
پلیس ترکیه می گوید که مظنون اصلی کسی است که در حال حاضر در بازداشت آنها بسر می برد، هرچند هنوز هم جستجوی پلیس برای دستگیری تمامی چاقاقبران انسان که در حادثه تیراندازی دست داشتند، ادامه دارد.

نحوه قتل

تحقیقات طب عدلی استانبول نشان می دهد که تمامی ۹ پناهجوی افغان توسط یک تفنگ شکاری از فاصله نزدیک کشته شده اند.
مهاجمان با نشانه گیری این تفنگ شکاری به ناحیه سر، به نوبت این پناهجویان را از پادرآوردند.
عملیات جستجوی پلیس برای صاحب عکس که از آن بنام ارسین کوراعلو نام برده شده، دستکم هفت ماه طول کشید.
در این جریان ماموران پلیس تلفن‌های قاچاقبران را شنود کرده اند.
قربانیان همه باشندگان ولایت غزنی بودند که به سبب ناآرامی‌ها محل زندگی‌شان را ترک کرده و در سال ۲۰۱۳ از ایران وارد ترکیه شده بودند.


منبع



یکی‌ از دلایل سیاست جنگ افروزی دولت فاشیست و تروریست پرور ترکیه در بین کشور‌های همسایه این است که مردم خودش را میشناسد، و میدانند که ترک‌ها جز دزدی، جنایت و قاچاق هنر دیگری نداشته و برای ابراز هنرشان میبایستی میادین جنگ وجود داشته باشد تا بتوانند روزگار بگذارند، و تا سال ۵۷ که در ایران انقلاب عربی‌ رخ نداده بود و اعراب بر ایران سلطه نیافته بودند، به لطف پادشاه خردمند ایران کشور‌های منطقه همگی‌ در آرامش بسر می‌بردند، و امنیت برقرار بود، و اعراب و ترک‌ها سر جایشان نشسته بودند، و ترک‌ها میدان برای نشان دادن هنر‌شان نمیافتند، و به همین دلیل ترکیه در فلاکت مطلق غوطه می‌خورد و ترک‌ها برای گذران زندگی‌ روزمره، ناچارأ راهی‌ کشور‌های دیگر شده و پست‌ترین کار‌ها را انجام میدادند. ولی‌ بعد از سال شوم ۵۷، که باعث گسستن زنجیر‌های اعراب و ترک‌ها شد، اینک به یمن خباثت این دو قوم وحشی، منطقه به آتش کشیده شده و در تمامی کشور‌های همسایه ترکیه جنگ و هرج و مرج حاکم است ، و به همین سبب، ترک‌های ترکیه به انواع و اقسام جنایت، و قاچاق رو آورده و از این راه ثروت اندوزی میکنند. و از قاچاق نفت و گازوئیل و گاز گرفته، تا قاچاق هروئین و مواد مخدر و تا قاچاق انسان و تا قاچاق آثار باستانی و تا قاچاق کودکان و تا قاچاق آب و خاک. ای مرگ بر این قوم وحشی و خبیث که به گفته خود قرآن از اقوام جهنمی هستند که بنا بر یک اشتباه از جهنم در زمین جا ماندند!




هیچ نظری موجود نیست: