۵.۸.۹۳

سه نظامی ارتش ترکیه در خیابان تیرباران شدند


در پاسخ به توحش افسار گسیخته جانیان داعشی ترک در ترکیه، که در لباس نظامی، پلیس و شخصی‌ به کرد‌ها حمله کرده و آنان را بیرحمانه میکشند، و کشتار مردم غیر نظامی و بیگناه کرد در استانهای کرد نشین این سرزمین اشغالی، در استان جنوب شرقی‌ ترکیه، سه نظامی ترکیه شنبه شب توسط دو مرد نقاب دار به رگبار بسته شده و معدوم گشتند.


حداقل یک سرباز ترکیه و دو درجه دار ارتش ترکیه توسط مردان نقاب دار ناشناس در استان جنوب شرقی ترکیه - حکاری - در مرز عراق به ضرب گلوله کشته شدند.

کشته شدن سه نفر از پرسنل ارتش ترکیه به نام های - رمضان گیاولله، یونس یلماز و رمضان کوز - چند هفته پس از درگیری در سراسر کشور میان نیروهای امنیتی و معترضان طرفدار کرد در حالی‌ صورت می‌گیرد که جنایت پلیس فاشیست ترکیه و "بی تفاوتی" آنکارا به خشونت در کوبانی و حمله مستقیم ارتش جنایتکار ترکیه به این شهر بی‌دفاع، به نحوه آشکاری، نقض حقوق بشر و جنایت جنگی میباشد.

بنا به گزارش‌های رسیده، سربازان لباس غیر نظامی به تن‌ داشته و در حالی‌ که در خیابان چنگیز تپل در یوکسکوا قدم می‌زدند توسط افراد ناشناس تیر باران شدند. سپس زخمی‌ها به بیمارستان دولتی یوکسکوا منتقل شده و در آنجا بخاطر نبود کادر پزشکی‌ ماهر جان سپردند.

به یکوپ کنپلت فرماندار حکاری به رسانه‌های ترکیه گفت که سه نظامی در خارج از یک مرکز خرید کشته شدند ، وی اضافه کرد که دستگاه امنیتی ترکیه تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه به جریان انداخته است.

یک روز پیش از کشته شدن سه نظامی ترک، در حمله ارتش داعشی جنایتکار ترکیه به استان شرقی‌ قارس به مواضع اعضای حزب کارگران کردستان ، تعدادی کرد به ناجوانمردی کشته شدند.

در رابطه با کشته شدن این سه نظامی، وزارت اطلاعات ترکیه مانند سگ هار به جان کرد‌ها افتاده و تعداد زیادی را دستگیر کرده و با خود به مکان نامعلومی منتقل کرد.

در اقدامی مشابه در استان بینگل ، در تاریخ ۹ اکتبر نیز به سه پلیس دیگر تیراندازی شد که دو نفر از آنان کشته شدند.













هیچ نظری موجود نیست: