۵.۷.۹۳

اثر باستانی ۲۰۰۰ ساله ایرانی‌ که به عنوان کلیسا از آن استفاده میشد و از جمله قدیمی‌ترین بنا‌های خاورمیانه که همچنان استوار باقی‌ مانده بود را منفجر کردند..... تخریب آثار باستانی امپراطوری ساسانی در عراق با جدیت ادامه دارد!


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس عراق، به خبرگزاری آلمان اعلام کرد که عناصر ترک داعش و یا تروریست‌های غربی ، روز چهارشنبه، کلیسای الخضراء، بر فراز کوه تکریت جنوبی در شهر تکریت را منفجر کردند.

این بنا ، قدیمی‌ترین و مهم‌ترین اثر تاریخی‌ در عراق به شمار می رفت که تاریخ ساخت آن به صد سال پس از میلاد مسیح! یعنی‌ حدوداً ۲۰۰۰ سال پیش که این منطقه پایگاه اصلی‌ امپراطوری ساسانی بوده و کاخ‌ها و بناهای ساخت امپراطوران ساسانی در عراق جز عجایب معماری و زیباترین بناهای ساخته شده توسط بشر تا کنون محسوب شده است ، می‌رسد.


این بنا که بعد‌ها به عنوان کلیسا از آن استفاده میشد ، در داخل مجموعه کاخ‌های ریاستی و کنار رود دجله بنا شده بود و در سال ۱۹۹۴، به دستور صدام، رئیس جمهورمعدوم عراق، بازسازی شده بود.




شهر تکریت، از ماه جولای به اشغال عناصر تروریست ترک داعش در آمده است و ارتش عراق، از دو ماه پیش در تلاش برای آزادسازی آن است.

عناصر داعش که از رسیدنِ ارتش عراق به تکریت و آزادی این شهر بیمناک بودند، دیوارهای کلیسا را بمب گذاری کرده بودند تا در صورت خروج از شهر، با منفجر کردن این کلیسا، به نیروهای ارتش عراق خسارت جانی وارد کنند، اما سرانجام تصمیم خود را تغییر داده و پیش از رسیدنِ نیروهای عراقی، آن را منفجر کردند.

عناصر تروریست ترک داعشی همچنین کلیسای شهدای ارمنی را که محل خاکسپاری قربانیان قتل‌عام ارامنه توسط ترک‌ها در سال ۱۹۱۵ بود را منفجر کردند.

ترک‌های تروریست داعش همچنین ، "کلیسای شهدای ارمنی" را در منطقه "الرشدیه" واقع در دیرالزور سوریه منفجر کرد.

پایگاه خبری "اورینت نت" اعلام کرد که انفجار ناشی از بمب گذاری این کلیسا، به حدی قوی بود که منطقه را به لرزه درآورد و ساختمان کلیسا را کاملا منهدم کرد.

گروه تکفیری داعش تاکنون شمار زیادی از بنا‌ها و آثار معماری پارسی را که به عنوان مکان‌های مذهبی‌ دیگر ادیان از آنها استفاده میشده است را در عراق منفجر کرده است.

تروریست‌های ترک به دستور غربی ها، کلیسای شهدای ارمنی را در همین راستا، منفجر کردند و پرچم داعش را بر آوار آن، به اهتزاز درآوردند.

کلیسای شهدای ارمنی، مقبره شماری از ارمنی هایی است که در سال ۱۹۱۵، در دیرالزور، به دست ترک‌ها قتل‌عام شدند و به این ترتیب یکی‌ دیگر از اسناد کشتار ارامنه توسط ترکیه از بین رفت.

این کلیسا، توسط "سرکیس بالمانوکیان" طراحی و ساخته شد و در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد. در این کلیسا، سازه‌های هنری متعددی که نشانگر قتل‌عام ارامنه توسط ترک‌ها بود نیز نگهداری می شد.

مرگ بر ترکیه، مرگ بر غربی‌های جنایتکار، مرگ بر آخوند






هیچ نظری موجود نیست: