۵.۷.۹۳

آخوند عراقی هشدار داد که سابقه دار‌ها را وزیر و وکیل نکنید و همان بلایی که سر ایران آمد را بر سر عراق نیاورید.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آخوند "سید صدر الدین القبانچی" در خطبه نماز جمعه امروزِ نجف که در حسینیه "الفاطمیه الکبری" برگزار شد، گفت: باید در انتخاب وزیران دفاع و کشور با رعایت اصل پاکدستی و شایستگی شتاب کرد و همچنین، از انتخاب افرادِ دارای سوء پیشینۀ قضایی، اجتناب ورزید.
وی سپس از ائتلاف غربی‌ها در مبارزه با داعش خواست حاکمیت عراق را محترم بشمارد و در مبارزه با داعش، به مردم عراق اتکا کند.



آخوند نماز جمعه نجف سپس با تاکید بر ضرورت خشکاندن ریشه‌های حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی خاطر نشان کرد: اگر منابع مالی، انسانی و تسلیحاتی داعش ازبین نرود، حملات هوایی بی‌فایده خواهد بود. در آن صورت مشخص می شود که ائتلاف اتحادیه اروپا و آمریکا ، به دنبال وارد شدن در جنگی بی‌پایان است. ( هدف هم همین است و تا بیابان سازی کامل تمام خاورمیانه این جنگ نابرابر ظالمانه ادامه خواهد یافت)
وی، کوتاهی نیروی هوایی ارتش و خیانت فرماندهان امنیتی را علت فاجعه منطقه الصقلاویه دانست و گفت: فرماندهان امنیتیِ مقصر باید شناسایی و محاکمه شوند و ارتش باید بر نیروهای مردمی تکیه کند.
القبانچی سپس با اشاره به افزایش اختلافات منطقه کردستان با دولت مرکزی در بغداد، تاکید کرد: حل اختلافات و مشکلات کشور، مستلزم مذاکره، رجوع به قانون اساسی و پرهیز از پرخاشگری است.
وی در ادامه، اصلاح نظام آموزشی مدارس عراق را خواستار شد و گفت: نظام آموزشی عراق، که از ۳۶ سال پیش و با اهداف فرقه‌ای و کینه توزانه نوشته شده است، باید کاملاً اصلاح شود و اصلاحات جزئی، ناکافی است.
فراکسیون ائتلاف گروه‌های عراقی در مجلس، ۲۰ شهریور ماه گذشته، از معرفی نامزدهایی جدید برای تصدی پست‌های وزارت کشور و وزارت دفاع به نخست وزیر خبر داد و افزود: به احتمال قوی، وزیران کشور و دفاع، پس از عید توحشی قربان، انتخاب خواهند شد.
"جابر الجابری"، نامزد ائتلاف گروه‌های عراقی، و "ریاض غریب" نامزد ائتلاف ملی، نتوانستند از نمایندگان مجلس عراق، برای تصدی پست‌های وزارت دفاع و کشور، رأی اعتماد بگیرند.
سید صدر الدین القبانچی، پیش از این نیز، درباره لغو قانون بازخواست و عدالت و خطرِ روی کارآمدن مجدد اعضای حزب منحله بعث، به حیدر العبادی نخست وزیر عروسک دست نشانده غربی عراق هشدار داده بود.









هیچ نظری موجود نیست: