۱۹.۶.۹۳

پارلمان یونان قانون جزایی مجازات منکرین قتل عام ارامنه توسط ترک‌ها راتصویب کرد


پارلمان یونان دیروز قانون جزایی مجازات منکرین قتل عام ارامنه توسط ترک‌ها راتصویب کرد.

دیروز ۹ سپتامبر در مجلس یونان پس از رای گیری قانون مجازات منکرین قتل عام‌ها منجمله قتل عام ارامنه با ۵۴ رای موافق تصویب شد ، یونان چهارمین کشور اروپای میباشد که چنین قانونی در مورد نسل کشی ارامنه را تصویب میکند ، پیش از این کشورهای فرانسه، سویس و اسلواکی قوانین علیه انکار این نسل کشی که توسط ترک‌ها انجام گرفته است را تصویب کرده اند .

در این قانون که به نام "قانون مبارزه علیه تعصب فرقه‌ای " میباشد آمده است کسانی را که منکر قتل عام یهودیان ، ارامنه و یونانیان پونتوس در خاک یونان میشوند تحت پیگرد قانونی قرار دهند . این قانون شش ماده‌ای برای این افراد مجازات‌های مالی سنگین و حتی زندان در نظر میگیرد .



لازم به ذکر است که پارلمان یونان قتل عام ارامنه را به رسمیت شناخته و روز ۲۴ آوریل را به عنوان روز بزرگداشت این حادثه در تقویم رسمی این کشور ثبت کرده است ،


قتل عامی‌ که در اوایل قرن ۲۰ و برای تشکیل کشوری به نام ترکیه، صورت گرفت و در طی‌ آن صاحبان اصلی‌ سرزمینی که اینک ترکیه نامیده میشود، که متشکل از رامنه و کرد‌های ایران بودند به طرز فجیع توسط ترک‌ها قتل عام شده و از سرزمین خود بیرون رانده شدند تا کسی‌ ادعای مالکیت این سرزمین را نداشته باشد و سپس قبایل ترک و پانترک‌هایی‌ که در طی‌ جنگ جهانی‌ اول خدمات بسیار شایانی را به ‌اروپایی‌ها کرده بودند در این سرزمین که دروازه اروپا نامیده میشود، مسکن داده شدند تا نگهبان منافع ‌اروپایی‌ها باشند.


و در همین راستا ترک‌های ترکیه تنها سوریه و عراق را از بین نبردند، بلکه با نفوذ به طبقات مختلف جامعه یونان باعث ورشکستگی اقتصادی این کشور شده و همین کار را نیز با کشور ایران با شدت بیشتر کرده‌اند.




هیچ نظری موجود نیست: