۶.۷.۹۳

تونس این کشور زیبا، ثروتمند و کهن به جایی‌ رسیده است که رئیس جمهورش حتی نمیتواند به ظاهر رئیس جمهور باشد!


زمانی‌ پارس ها ( غربی‌ها برای اینکه نام امپراطوری پارس‌ها به میان نیاید، نام فینیقی ها بر آنها گذاشته‌اند ) در تونس آنچنان تمدنی بوجود آوردند که تا قرن‌ها به عنوان تمدن کارتاژ زبان زد بود. و غربی‌ها دقیقا همان بلایی که بر سر ایران، هند، مصر آوردند بر سر تونس نیز آورده و آنجا را از یک امپراطوری مدرن به عقب ماندهترین و فقیرترین کشور تبدیل کردند.


پس از چپاول تونس توسط فرانسوی‌ها در بگیر ببند بهار عربی‌! و حمل هزاران تن‌ طلای این کشور به اروپا و چپاول و ویرانی آثار باستانیش، این کشور به چنان فلاکتی افتاده که رئیس جمهور این کشور مجبور است در ارزانترین رستوران نیو یورک بدون تیم‌ حفاظتی خوراک خود را تهیه کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رستوران مزبور فست فود را با قیمت مناسب و در ظرف‌های پلاستیکی یک بار مصرف به مشتریان ارائه می دهد و تصویر المرزوقی که بر خلاف بسیاری از رؤسای کشورهای عربی، بدون محافظ و به تنهایی در این محل در حال غذا خوردن بود، توجه بسیاری از تونسی‌ها را جلب کرده است.


به گزارش پایگاه اینترنتی "الرای الیوم" این در حالی است که رؤسای اغلب کشورها به اتفاق همراهانشان به رستوران‌های فاخر رفته و مبالغی گزاف برای خرید غذاهای اشرافی هزینه می کردند.

این تصویر باعث شگفتی کاربران اینترنتی شد که وی را مردی محترم و ساده زیست توصیف نمودند!!

رییس جمهور تونس از بارزترین چهره‌های معارض رژیم سابق این کشور بود که گفته می شود حقوق وی تنها یک هزار دلار در ماه می باشد، در صورتی که حقوق رییس جمهور قبلی تونس ماهیانه سی هزار دلار بود.

یادآوری میشود، در طی‌ حکومت بن علی‌ بر تونس، کاخ‌ها و ثروت بیشمار بن علی‌ همواره زبان زد دنیا بود، و حکومت ۲۳ ساله زین‌العابدین علی طی بهار عربی‌ در ۲۴ دی ۱۳۸۹ توسط غربی‌ها سرنگون شد. و ثروت افسانه‌ی بن علی‌ به اروپا منتقل گشت. یعنی‌ هر چی‌ طلا داشتند گرفتند و به جایش یک صندوق قرمز رنگ پلاستیکی به نام دموکراسی و صندوق رای گیری دادند دستشان!!

بهر حال در تاریخ ۲۲ اذر ۱۳۹۰ مجلس موسسان المنصف المرزوقی را به عنوان اولین رئیس جمهور منتخب مردم!! انتخاب کرد. المرزوقی جزو شناخته شده‌ترین مخالفان حکومت بن علی می‌باشد که در سالهای حکومت بن علی در تبعید به سر می‌برد ! ( درست مثل خمینی ). مهمترین وظیفه رئیس جمهور انتخاب نخست وزیر می‌باشد !! تونس یکی از اعضای اتحادیهٔ عرب می‌باشد.زین العابدین بن علی بعد‌ها به عربستان پناهنده شد.

هیچ نظری موجود نیست: