۵.۶.۹۳

شهاب سنگ‌هایی‌ که سرنوشت زمین را تغییر داده و میدهند.


سازمان فضا هوای ناسا هشدار می دهد که احتمال برخورد زمین با یک شهاب سنگ بسیار بزرگ، تا ۸ قرن آینده بسیار بالا می باشد و ایالات متحده نخستین کشوری خواهد بود که به زیر آب می رود.

(چندی پیش دانشمندان ژاپنی از انقراض امپراطوری جهان شمول ساسانی که هزاران سال بر زمین حاکم بود توسط یکی‌ از همین شهاب سنگ‌ها خبر داده، و حمله اعراب وحشی را پس از بین رفتن شهر‌های بزرگ فلات قاره ایران توسط یک شهاب سنگ بزرگ، دانسته و کشتار بازماندگان ایرانی‌ توسط این اعراب را تأئید کرده بودند.)


به نوشته صدای روسیه، سرانجام جهان در سال ۲۸۸۰ میلادی به پایان خود نزدیک خواهد شد!
بیشترین جرم آسمانی که که به تازگی زمین را تهدید کرده است، ، شهاب سنگ " ۱۹۵۰DA"است که در گذشته یعنی حدود ۶۰ سال پیش دیده شده و به ثبت رسیده است. این شهاب سنگ در روز ارتش شوروی در ۲۳ فوریه سال ۱۹۵۰ میلادی دیده شد. این شهاب سنگ بار دیگر در حوالی سال ۲۰۰۰ میلادی دیده شد. در سال ۲۰۰۱، از این جرم آسمانی توسط مرکز نجوم "آرسیبو" در پورتوریکو تصویر برداری شد. شهاب سنگ مذکور گرد بوده و قطر آن کمی بیشتر از یک کیلومتر است. بر اساس محاسبات کنونی محققان ناسا، احتمال برخورد این شهاب سنگ با زمین بسیار بالا است. کارشناسان همچنین از احتمال تحولات ناگهانی در شریط اقلیمی و بالا آمدن آب کره زمین به نسبت ۱ به ۳۰۰ خبر می دهند. این رقمی است که حدود ۲ برابر بیشتر از احتمالات تهدیدهای گذشته توسط اجرام آسمانی، امکان بوقوع پیوشتن را دارد.

این نزدیکی بیش از حد، در روز ۱۶ مارس ۲۸۸۰ میلادی رخ خواهد داد. در طول مدت زمان ۲۰ دقیقه، یا این شهاب سنگ با زمین برخورد خواهد کرد و یا در ارتفاعی بسیار پایین از کنار جو کره ی زمین عبور خواهد کرد. در هر صورت، برای تعیین نهایی سرنوشت کره ی زمین باید تا سال ۲۰۲۳ منتظر ماند، چراکه در این سال بار دیگر شهاب سنگ " ۱۹۵۰ دا " در مدار روئیت کره ی خاکی ما قرار خواهد گرفت.


کارشنان در حال سنجش قدرت تخریب این شهاب سنگ هستند. اگر این جرم آسمانی با زمین برخورد کند، محل برخورد به احتمال فراوان در اقیانوس اطلس و در نزدیکی سواحل شرقی ایالات متحده خواهد بود. به نظر می رسد که با موج‌های به ارتفاع ۱۷۴ متر، آمریکا در وهله ی اول شسته شود. این درحالی است که سرعت شهاب سنگ به صورت متوسط یعنی با سرعت ۱۵ کیلومتر بر ثانیه محاسبه شود. برخورد شهاب سنگ به صورت عمودی و ۹۰ در جه نبوده و با یک زاویه ی خاصی به زمین برخورد خواهد نمود. قدرت انفجار و تخریب این شهاب سنگ بر اساس تخمین‌های به عمل آمده، حدود ۴۵ هزار مگاتن مواد منفجره ی تی­ان­تی برآورد شده است. برای درک این موضوع باید گفت که این قدرت تخریب، ۱۰ برابر بیشتر از بمب اتمی منفجر شده در هیروشیما می باشد.

هیچ نظری موجود نیست: