۲۷.۵.۹۳

شاه فقید ایران گفت: نفت ما با ارزشتر از آن است که سوزانده شود و به این وسیله حکم قتل خود را امضا کرد....! کشف زندگی‌ در نفت


محققان و دانشمندان آلمانی در اعماق چشمه‌های نفتی متوجه وجود حیات شدند.

در قطرات کوچک آب در کنار این طلای سیاه، باکتری هایی عجیب و مخصوصی زندگی می کنند که قادر به حیات هستند. شرح کامل کشف جدید این دانشمندان را می توان در آخرین شماره از نشریه ی علمی "ساینس " مطالعه نمود.

دانشمندان فعالیت و تحقیقات خود را در سواحل دریاچه ی پیچ " پیچ لک " انجام دادند. این دریاچه در جزیره ی "ترینیداد" در دریای کارائیب قرار دارد و به بزرگترین منبع طبیعی آسفالت در دنیا معروف است. مواد معدنی و مینرال نفتی با بالا آمدن از اعماق زمین و رسیدن به سطح، سرد شده و لایهای ضخیم و نیمه سفتی از آسفالت را تشکیل می دهند.


تا پیش از این تصور می شد که باکتری‌ها و اندامگان بی‌هوازی تنها در لایه‌های میان آب و نفت رشد می کنند ولی محققان توانستند در خود مواد نفتی، حیات را در قطرات مقیاس ۱ الی ۳ میکرولیتری کشف کنند. درصد بالای نمک و خاصیت ضدآبی ایزوتوپ‌های این قطرات نشان دهنده وجود منابع آب در زیرزمین است. در داخل این قطرات، باکتری‌های پیشرفته و سازمان یافته‌ای وجود دارند که باعث از هم پاشیدگی و شکستگی ساختارهای نفتی می شود.

فعالیت این باکتری‌ها باعث تغییرات شیمیایی مینرال و مواد معدنی در نفت شده و در نهایت به ما ماده‌ای همچون قیر می دهد. با این که این فرایند منجر به کاهش کیفیت نفت می شود، ولی از جهت دیگر می توان از آن برای تصفیه ی چشمه‌ها و آب‌های زیرزمینی استفاده ی خوبی نمود. میکروآرگانیسم هایی که به خوبی توانسته اند در ساختار سمی نفت ادامه ی حیات بدهند، به دانشمندان کمک خواهند نمود تا روش هایی جدیدی را برای تصفیه مواد آلوده به ساختارهای نفتی پیدا کنند.
منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: