۱۰.۵.۹۳

رسانه‌های مصری از اسرائیل خواستند، کار حماس را یکسره کند


برخی از رسانه‌های مصر گروه‌های فلسطینی را به باد انتقاد گرفته و آن‌ها را به دست داشتن در كشتارهای باریكه غزه متهم كرده اند.

به گزارش العالم، در اقدامی كه درنوع خود بی‌سابقه به شمار می رود، برخی از دست اندركاران رسانه‌های مصر، ارتش اسرائیل را به پاكسازی باریكه غزه از وجود تروریست‌های حماس فرا خوانده اند.


این درحالی است كه مصری‌ها اقدامات ارتش اسرائیل در سال ۱۹۷۰ در استان الشرقیه را فراموش نكرده اند و درآن سال، اسرائیل به مدرسه بحر البقر حمله كرد و در جریان آن ۷۰ كودك مصری کشته شدند و بدون شك این رویداد، خاطرات دردناكی را برای مصری‌ها به همراه دارد، اما به نظر می رسد كه این خاطره ، از سوی دست اندركاران رسانه‌های مصر فراموش شده است.



تنها فرق تروریست‌های حماس با تروریست‌های داعش در رنگ پرچم آنهاست، رنگ
پرچم داعشی‌ها سیاه است، رنگ حماسی‌ها سبز!




برخی از اصحاب رسانه در مصر، اقدامات ارتش اسرائیل در حق تروریست‌های پنهان در غزه و نقش گروه به اصطلاح مقاومت در مقابله با اقدامات ارتش اسرائیل را نادیده می گیرند، و کار به این جا هم ختم نمی شود، تا جایی كه برخی از آنان تروریست‌های حماس را بدون دلیل به توافق با اسرائیل برای حمله زمینی به باریكه غزه به منظور كسب دستاوردهای سیاسی متهم كرده اند. 

افزون بر اظهارات تحریك آمیزی! كه توفیق عكاشه مجری مصری هر از گاهی درباره قضیه فلسطین ایراد می كند، می توان به سخنان مظهر شاهین، مبلغ سلفی اشاره كرد كه در گفت وگویی تلویزیونی با یكی از شبكه‌های مصر گفت كه حماس ساخته دست خود اسرائیل است و هدف از آن در وهله اول تحقق امنیت اسرائیل و در درجه دوم تهدید امنیت ملی مصر و در وهله سوم، از بین بردن قضیه فلسطین است. !!


رسانه‌های خصوصی مصری دشمن جدیدی به نام حماس را ایجاد كرده اند و علت آن شاید به اختلافات آشكار میان صاحبان این شبكه‌ها و الفعالیت اخوان المسلمین در مصر باز می گردد و شاید هم علت آن، اعتقاد برخی از آن‌ها به وجود اسرائیل و انکار فلسطین باشد.
"لمیس جابر" از نویسندگان مصری نیز در آخرین دیداری كه با رسانه‌ها داشت، مدعی شد كه حماس حامی قضیه فلسطین نیست.
با این حال، اظهارنظرهای رسانه ها، موضع رسمی مصر را تشكیل نمی دهد و دراین باره، ایمن سمیر، سردبیر روزنامه السیاسه مصر گفته است كه شبكه‌های خصوصی مصر از رویكردهای افكار عمومی مصر و از منافع دولت كه معتقد است غزه، خط اول دفاع از امنیت ملی مصر است، منحرف شده اند و در مسیری پیش رفته اند كه حتی ارتش اسرائیل را تقدیر می كنند و این مساله، نه از نظر مردم و نه از نظر مسوولان دولتی قابل قبول نیست.
منشوری برای شرافت رسانه‌ای در مصر وجود ندارد، و همین مساله باعث شده است كه به اعتقاد ناظران، تجربه‌های رسانه‌ای با همه قوانین و مقررات حرفه‌ای درمغایرت باشد و بر تعامل جامعه مصر تاثیر منفی بگذارد.











هیچ نظری موجود نیست: