۹.۵.۹۳

آیا جنگ جهانی سوم آغاز شده است ؟


ولادیمیر چتول دکترای علوم سیاسی در آکادمی اقتصاد ملی روسیه اعلام کرد تنش‌های بین المللی در خصوص بحران اوکراین تشدید دوران جنگ سرد نیست بلکه آغاز جنگ جهانی سوم است.

به گزارش رسانه‌های آخوندی اجنبی به نقل از خبرگزاری ریانووستی از مسکو، وی در میزگردی با عنوان «روسیه‌آمریکا‌اتحادیه اروپا‌ناتو : تضمین امنیت مشترک یا جنگ سردی دیگر؟» تصریح کرد :«جنگ سردی که همگان از آن صحبت می کنند اوایل ۱۹۹۰ پایان یافت.آنچه امروز شاهدان آن هستیم جنگ واقعی جهانی سوم است، که ریشه‌های آن در فاجعه یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ قرار دارد.(بمباران یوگسلاوی توسط نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در چارچوب عملیات نیروهای متحد.)»

به گفته این کارشناس ورود نیروهای ناتو به اوکراین و اعطای وضع شریک راهبردی خارج از اتحادیه به این کشور، می تواند موجب آغاز مناقشه‌ای در سطح بین المللی شود.

وی همچنین تصریح کرد :«امروز اوکراین یک منطقه مرده است. هیچ کس خواهان خودمختاری مردم این منطقه نیست. در این منطقه منافع بازیگرانی که کاملا خارجی هستند به هم آمیخته است.»
منبع: دیپلماسی


اوکراین در واقع یکی‌ از چندین میدان جنگ بین قطب‌های قدرت است (خاورمیانه ، آفریقا دو میدان جنگ دیگر هستند که قدرت‌ها برای بدست آوردن قدرت و مکنت بیشتر در آنجا با یکدیگر می‌جنگند ) و مردم اوکراین مانند دیگر مناطق و طبق معمول ، دو نقش بیشتر ندارند، قربانیان تماشاچی و یا تماشاچیان قربانی!

۵ نظر:

Unknown گفت...

درود بانو این یه خورده طولانیه :
مدتیه که شرق و غرب تظاهر به دوستی رو کنار گذاشتن و روبروی یکدیگر قرار گرفته اند.یک سلسله اتفاقاتی مرتبط با اکراین به صورت زنجیروار باعث شده تا شرق و غرب باز به سبک جنگ سرد مقابل یکدیگر قرار بگیرند :

*آمریکا 5 بیلیون دلار در اکراین برای ایجاد اغتشاش و زمینه سازی برای آینده خرج کرد.
سال 2013
نوامبر
*رییس جمهور اکراین قرارداد همکاری تجاری آینده با اروپا را کنار میگذارد و به دنبال روابط بهتر و همکاری با روسیه میرود.ناگفته نماند که رفقای اتحادیه اروپا در دل اکراین تجمعات و تظاهراتی برگذاز میکنند.
دسامبر
*پوتین پیشنهاد قرض دادن 15 بیلیون دلار علاوه بر کاهش دادن قیمت گاز را به اکراین داد که در مشکلات اقتصادی به سر میبرد.
سال 2014
فوریه
*کودتا در بیستم این ماه به اوج خود میرسد و در بیست و دوم فوریه معترضان کنترل کیف را به دست میگیرند.پارلمان رای خلع رییس جمهور را میدهد.
*دولت موقت اکراین رییس بانک مرکزی را جایگزین میکند.یعنی امری مهم تر برای این "آزادی خواهان" وجود نداشت ؟
مارس
*اوباما با اعلام طرحی حمایت کامل خود را از دولت جدید اکراین اعلام میکند و بیان میکند با معترضان به دولت جدید اکراین برخورد خواهد شد.
*کریمه با برگذاری رفراندومی خواهان جدایی از دولت جدید اکراین و الحاق به روسیه میشود.95 درصد آرا موافق جدایی هستند.
*اوباما روسیه را تحریم میکند.
*محتویات نواری پخش میشود که در آن بانو تیموشنکو اعلام میکند خواهان کشتن تمام روسی ها و رییس جمهورشان است.وی در جواب اینکه با روسی ها مقیم
اکراین چه باید کرد بیان میکند همه شان را باید با سلاح های هسته ای نابود کرد.
آپریل
*اوباما تحریم ها علیه روسیه را افزایش میدهد.
*رژیم جدید اکراین 17 بیلیون دلار "برای رفرم اقتصادی" از آی ام اف (یک بانک جهانی) دریافت میکند.آی ام اف البته نقش مهمی در اتفاقات اخیر اکراین بازی کرده و میکند.
ماه می
*اوباما حکومت کودتاگران کیف را حکومتی که "قانونی و مناسب برگزیده شده" می نامد.
*شرق اکراین خواهان رای گیری برای استقلال و جدایی از حکومت کیف میشود.طبق آرا اکثریت با جدایی موافقند.ارتش اکراین با هدف سرکوب جدایی طلبان به منطقه اعزام میشود.
*پسر جو بایدن (هانتر بایدن) معاون رییس جمهور آمریکا به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره بزرگترین شرکت خصوصی تولید گاز اکراین (برشیما) انتخاب میشود.(دلیل مناسب و قانونی بودن حکومت اکراین ؟ خیر این فقط یکیشه)
*روسیه و چین قرارداد تاریخی گازی به ارزش 400 بیلیون دلار امضا میکنند.روسیه و چین ده سال بر سر این قرارداد درحال مذاکره بودند و زمزمه های بدون نتیجه بودن آن به گوش میرسید اما سیاست خارجی آمریکا (که مخصوصا در این مورد خیلی به باد انتقاد گرفته شد) باعث شد تا روسیه و چین بیش از پیش روابط دوستانه خود را افزایش دهند.
*رییس جمهور تازه انتخاب شده اکراین قول میدهد در عرض چند ساعت شورش شرق اکراین را سرکوب کند و به نا آرامی ها پایان دهد.
ژوئن
*ناتو اعلام میکند که مواضع دفاعی خود را در اکراین و شرق اروپا تقویت میکند.
*اکراین از پرداخت قرض خود به روسیه بابت گاز سر باز میزند.روسیه صدور گاز به اکراین را قطع میکند.
*گازپروم موافت میکند تا در قرارداد با چین به جای دلار از یوان و روبل استفاده کند.
*اروپا با اکراین.گرجستان و مولداوی قرارداد همکاری امضا میکند.

Unknown گفت...

ادامه اش (اخطار داد که طولانیه) :
ژولای
*برزیل.روسیه.هند.چین و آفریقای جنوبی (گروه بریکس) قراردادی برای ساخت یک بانک جهانی به نام بانک توسعه امضا کردند که با آی ام اف و بانک جهانی و همچنین دلار رقابت کند.مرکز اصلی این بانک در چین خواهد بود و ریاست آن دوره ای انتخاب خواهد شد و ریاست اولین دوره با هند خواهد بود.کشورهای دیگر قطعا شعبه هایی از این بانک را در خاک خود تاسیس خواهند کرد.
*درست دو روز بعد از امضای قرارداد گروه بریکس (که ضربه ای مستقیم به سلطه بانک های جهانی و دلار بود) هواپیمای ام اچ 17 در آسمان شرق اکراین هدف قرار میگیرد.عملیات گمراه کننده دیگری که در ادامه آن بلافاصله غرب و اکراین انگشت اتهام را به سوی روسیه و جدایی طلبان می گیرند.طبق معمول رسانه ها نیز همچون سران کاخ سفید و کیف بدون هیچ گونه مدرکی دست به کار شده و انگشت اتهام را به سوی روسیه و پوتین میگیرند.اما اطلاعاتی که داریم : هواپیمای ساقط شده 300 مایل از مسیر اصلی خود خارج شده و تصمیم گرفته از آسمان شرق اکراین عبور کند.آن هم از آسمان دونتسک که منطقه جنگی فعال بوده و طرفین درحال زد و خورد بودند.منطقه ای که حکومت اکراین مدام به بمباران می پرداخت.پس تنها دلیل عبور آن هواپیما تضمین امنیت این هواپیما توسط اکراین میتواند باشد.البته مقامات اکراینی اعلام کرده بودند سه روز پیش از سقوط ام اچ 17 میدانستند که جدایی طلبان به سیستم های ضد هوایی پیشرفته بوک دست یافته اند.به گفته برخی از مقامات و رسانه های غربی و اکراینی جدایی طلبان این سامانه را دزدیده اند.از سویی دیگر بعضی دیگر مدعی شده اند این سامانه را روسیه به جدایی طلبان داده. خود این مسائل ایجاد سوال میکند : از آنجایی که بوک یک سیستم دفاعی و ضد هوایی است و جدایی طلبان یک هواپیما هم در اختیار ندارند دلیل حضور این سیستم ضد هوایی در منطقه درگیری چه میتواند باشد ؟ چطور چنین سیستم پیشرفته ای به راحتی به دست جدایی طلبان می افتد ؟ چرا اکراینی ها به آن هواپیما در مورد سیستم های ضد هوایی جدایی طلبان هشدار ندادند ؟ اگر روسیه این سیستم را در اختیار جدایی طلبان گذاشته چرا آمریکا و اکراین زودتر این خبر را در بوق و کرنا نکردند ؟ اصلا جدایی طلبان و روسیه از هدف قرار دادن این هواپیما چه سودی میکنند ؟
یکی از ویدئو های منتشر شده در یوتیوب که قرار بوده روسیه را مقصر جلوه دهد قبل از وقوع حادثه منتشر شده بود.آمریکا هیچ عکس ماهواره ای منتشر نکرده تا مهر تاییدی باشد بر اتهاماتی که به روسیه میزنند آن هم در حالیکه سر هر اتفاقی همچون کم شدن یا زیاد شدن نیروی های روسیه در مرز شرقی اکراین به سرعت عکس ماهواره ای منتشر میکند.مقامات اکراینی و غربی از تشکیل یک کمیته حقیقت یاب جهانی سر باز می زنند.
نهایتا روسیه با انتشار مدارک خود ادعا میکند یک جنگنده اکراینی سوخو 27 به دنبال ام اچ 17 بوده.
این طور که به نظر میاد سقوط این هواپیما بیشتر به یک عملیات گمراه کننده شکست خورده می ماند که قرار بوده بهانه ای باشد برای متحد کردن عوام در سطح جهان علیه روسیه تا جنگ آینده با روسیه را چون جنگ "مبارزان آزادی علیه روسیه نازی" (اکراین هم لابد لهستانه.موندم این برنامه نویسان و طراحان سناریوشان که خلاقیتشان مدام در حال فورانه!!! رو از کجا گیر آوردن) به تصویر بکشند.اما با عملکرد افتضاح غرب و اکراین بهتره این مبارزان آزادی به فکر جواب دادن باشند چون دیر یا زود عده بیشتری شروع به سوال پرسیدن خواهند کرد و شک دارم این دفعه اوباما مثل بوش بتونه سر یک ضیافت شام موضوع رو مسخره کنه و برخلاف عاقا غیر مستقیم بگه کشش ندید.
*آمریکا تحریم های جدیدی بر ضد روسیه اعمال میکند.
*شرکت پسر جو بایدن آماده حفاری گاز در شرق اکراین میشود.
*پنتاگون برنامه نظامی طراحی میکند تا راه را برای حفاری گاز در شرق اکراین که در دستان جدایی طلبانه باز کند.از در نشد از دیوار.سقوط هواپیما نشد یه سناریوی دیگه.ادعای آزادیشون گوش فلک رو کر کرده در حالیکه برده پول و دلار هستن.

AdamBarfi گفت...

دوست گرامی‌ آقای Mahan Leo، با سپاس از تحلیل مو شکافانه و جالبی‌ که نوشتی‌، اضافه می‌کنم که با بیشتر سخنانت موافقم و مانند شما معتقدم که تمامی اتفاقاتی که در دنیا رخ میدهد، زنجیر وار به یکدیگر مرتبطند. و امیدوارم باز هم تحلیل‌های دیگری از شما بخوانم و حتی اگر اجازه داشته باشم آنها را پست کنم تا دیگران نیز بخوانند.

Unknown گفت...

دوست عزیز اول سپاس از اینکه وقت گذاشتی و خوندی.دوم اینکه چشم حتما در صورت نوشتن مطلبی جدید چه کوتاه یا بلند کامنت میذارم.
یک دنیا ازت سپاسگذار میشم اگه اونارو پست کنی چه اینجا چه هرجای دیگه ای اما به اسم خودت پستشون کن.اگه کسی دیگه ای هم خواست پست کنه اونم به اسم خودش پست کنه.

AdamBarfi گفت...

با سپاس دوباره و با آرزوی پیروزی برای شما.