۹.۵.۹۳

حلقه‌های ناشناخته و مرموز دوباره خود را نشان دادند این بار در یک مزرعه آلمانی!


پیدایش حلقه‌های رمزآلود در یک مزرعه آلمانی گردشگران زیادی را به این منطقه کشاند. این مزرعه در ایالت باواریا در جنوب آلمان واقع است.

قطر این دایره ۷۵ متر می باشد و برخی دلیل پیدایش آنرا انسانهای مریخی می دانند.
منبع: یورو نیوز



شکلی که در سال ۲۰۰۷ روی مزرعه‌ای در سوئیس ایجاد شده‌است. این شکل‌ها، از
 دسته شکل‌های با منشاء ناشناخته هستند.

حلقه‌های کشتزار یا دایره‌های روی مزارع شکل‌هایی هستند که با خم کردن محصولات کشاورزی مانند گندم، جو، ذرت به وجود می‌آیند. این اصطلاح را نخستین بار پژوهشگری به نام کالین اندروز برای نامیدن دایره‌های ساده‌ای که روی آن‌ها مطالعه می‌کرد، به کار برد.


بسیاری از این شکل‌ها مانند شکل‌های ساخته داگ باوِر، دَیو چورلی  و جان لاندبِرگ ساخته بشر هستند. باوِر و چورلی در سال ۱۹۹۲ به خاطر این کارشان موفق به دریافت جایزه ایگ‌نوبل شدند.

با این وجود، شکل‌هایی نیز بدون دخالت انسان و با منشایی ناشناخته روی مزارع ایجاد می‌شود. در توجیه علت این پدیده،فرضیههای متفاوتی بر اساس طبیعت‌گرایی، فراطبیعت و فراهنجار ارائه شده‌است. عمده فرضیه‌های طبیعت‌گرا، اعتقاد دارند که این دایره‌ها ساخت انسان است و سازندگان، آنان را برای شوخی و دست‌انداختن به وجود می‌آورند. آرش بزرگمهر در مقاله خود در روزنامه اعتماد ملی این فرضیه را نادرست و بعید می‌داند. عمده فرضیه‌های فراهنجاری، این دایره‌ها را حاصل نشستن سفینه آدم‌فضایی‌هایا فرایندهای فراطبیعی می‌دانند.




قدیمی‌ترین و مشهورترین تصویر قدیمی مستندی که این پدیده را نشان می‌دهد، یک حکاکی چوبی متعلق یه سال ۱۶۷۸ در انگلستان است. در این حکاکی که شیطان دروکن نام دارد، موجودی شیطانی تصویر شده که با داسی بلند و شکلی عجیب و خاص در حال دروی مزرعه غلات است.این حکاکی درباره کشاورزی است که از پرداخت پول به کارگری برای دروی محصولات مزرعه‌اش سرباز می‌زند و می‌گوید که ترجیح می‌دهد که شیطان برایش آن را درو کند. آن شب به نظر رسید که مزرعه‌اش آتش گرفته‌است و صبح فردا، مزرعه به شکلی غیرطبیعی، کاملاً درو شده بود.

مورد تاریخی جدیدتری از پدیده حلقه‌های کشتزار که در سال ۱۸۸۰ رخ داده بود، در شماره ژانویه ۲۰۰۰ ژورنال آو متئورولوژی انتشار دوباره یافت.

این نشریه پژوهش‌های یک دانشمند آماتور به نام جان رند کاپرون در سال ۱۸۸۰ را این گونه نقل قول می‌کند:

این شکل‌ها در ۲ دهه گذشته، هندسی‌تر، هنری‌تر، پیچیده‌تر و پرطرح‌تر شده‌اند. در برخی موارد دایره‌ها مانند حلقه‌های المپیک درون هم هستند و در مواردی مثلث نیز در میان اشکال دیده‌شده است.

ابتدا ژاپن برای بررسی این پدیده گروه‌های ویژه‌ای را به آمریکا و اروپا فرستاد. آنان اعلام کردند که نتایج مطالعاتشان نشان می‌دهد که این شکل‌ها پیامی از جانب موجودات زنده فرازمینی است.



این طرح تبلیغاتی در راه‌آهن سوئد، نمونه‌ای از شکل‌های ساخته انسان است.


هیچ نظری موجود نیست: