۶.۳.۹۳

احتمال درمان سرطان خون به کمک واکسن سرخک!


یک قدم کوچک ولی بسیار مهم در نحوه درمان سرطان خون کشف شد.

دانشمندان کلینیک خصوصی پزشکی "MayoClinic"که بیش از ۱۵۰ سال است که برای مقابله و درمان بیماری‌های نا علاج انسان، تلاش و فعالیت می کنند، توانستند بر سرطان پیروز شوند و این پیروزی مهم را جشن بگیرند. جالب است بدانید که این نتایج از روش و متدی کاملا مخصوص بدست آمده است.

به نوشته ی سایت "Hi-news"در ماه ژوئن سال گذشته، کارمندان پلی کلینیک "MayoClinic"به بیمار مسنی که دچار بیماری سرطان خون شده بود پیشنهاد دادند تا شانس خود را برای درمان در یک پروسه ی آزمایش تجربی درمان سرطان امتحان کند. او موافقت می کند و در زمان طول دوره ی درمان، حجم بالایی از واکسن سرخک را در رگ‌های بیمار تزریق می کنند.

نتیجه ی این آزمایش شگفت انگیز بود. تمامی یاخته‌های سرطانی که در بدن بیمار پخش شده بودند، پس از تنها یک بار تزریق واکسن، به کلی از بین رفتند. با این که تجمع و غلظت واکسن بالا بود ولی نتیجه ی مطلوبی حاصل آمد. بدین ترتیب مشخص شد که ویروس‌های واکسن به طرز عجیبی به سمت سلول‌های سرطانی جذب می شوند. در این پروسه، ویروس سرخک به سلول‌های سرطانی می چسبد و از آنها برای تولید مثل خود استفاده می کند. در همین زمان، لایه‌های محافظتی سلول‌های سرطانی از بین می روند و سپس سیستم ایمنی بدن سراغ سلول‌های تضعیف شده ی سرطانی رفته و هر آنچه که از آنها باقی مانده است را نابود می کند. سیستم ایمنی بدن در هنگام مبارزه با این سلول ها، آنها را به مانند ویروس فرض کرده و همچون بیماری‌های ویروسی با آنها مقابله می کند. بدین ترتیب می توان گفت که واکسن ویروسی تنها به سراغ سلول‌های سرطانی رفته و دیواره و پوشش محافظتی آنها را از بین می برد، باقی ماجرا را خود دستگاه ایمنی بدن انجام می دهد.


دکتر "استیون راسل" که مدیریت این آزمایش را بر عهده داشت با خوشحالی تمام به خبرنگار نشریه ی "StarTribune"می گوید:

"نتیجه ی آزمایش، باورنکردنی است. پیش از این ما تنها آزمایشات مشابه را بر روی موش‌های آزمایشگاهی امتحان کرده بودیم و می دانستیم که این واکسن تمامی سلول‌های سرطانی جوندگان را از پای در می آورد. ولی تاثیر دقیق این واکسن بر روی بدن انسان تا پیش از این ثابت نشده بود و نمی شد پیش بینی کرد."

پزشکان به دقت حجم تزریقی واکسن را برای درمان سرطان مورد بررسی و مطالعه قرار دادند. بدین ترتیب به جای وارد کردن حجم استاندارد واکسن سرخک که معادل "۱۰ هزار واحد" است، متخصصان علم سرطان شناسی "آنکولوژی" به بیمار دزی معادل "۱۰۰ میلیارد واحد" تزریق نمودند.

پزشکان کلینیک "مایو " اکنون باید تحقیقات خود را در این زمینه بر روی انسان‌ها گسترش دهند و به بررسی حل بسیاری از سوال‌های دشوار بپردازند. برای مثال اگر شخصی قبلا دچار بیمار سرخک شده باشد، سیستم دفاعی بدن به این روش توجهی نکرده و بدین ترتیب دیگر واکسن سرخک نمی تواند پاسخی برای درمان سرطان او باشد. در این زمان سیستم ایمنی بدن به ویروس واکسن حمله کرده و قبل از این که ویروس سرخک بتواند خود را به یاخته‌های سرطانی برساند، آن را نابود می کند.

در هر صورت، این موضوع یک قدم بسیار بزرگ برای علم پزشکی به شمار می آید و متخصصان علم سرطان شناسی سراسر جهان باید این روز را جشن بگیرند.

لازم به ذکر است که ادامه پروسه ی آزمایش با متدهای نوین بر روی یاخته‌های سرطانی برای ماه سپتامبر سال جاری میلادی برنامه ریزی شده اند.
منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: