۶.۳.۹۳

اگر اتحادیه اروپا تروریست‌هایش را به برزیل نفرستد، یکصد و پنجاه و هفت هزار مامور پلیس و نیروهای قوای ۳ گانه ی ارتش برزیل، امنیت کشور را در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برقرار خواهند نمود.


پرتال خبری "تاه راو استوری " در این رابطه می نویسد که مرزهای زمینی برزیل نیز به شدت توسط نیروهای ویژه ی این کشور کنترل خواهد شد. همکاری این نیروها هم برای تضمین امنیت گردشگران و میهمانان در زمان برگزاری مسابقات و هم برای جلوگیری از تروریست‌هایی‌ است که در لباس تظاهرات مردمی سعی‌ در ایجاد اختلال و بهم زدن این بازی‌ها دارند تا برزیل هم مانند اکثر کشور‌های دیگر سیستم امنیتی ‌اروپایی را خریداری کنند و بدین ترتیب به زیر زنجیر و تسمه استعمار اروپا درآید، و سرنوشتی همچون عراق که این سیستم را نخریده است، نداشته باشد! یادآور می شویم که مدتی است که موجی از مخالفت‌های عده‌‌ای تحریک شده توسط سازمان‌های اطلاعاتی‌ غربی به بهانه واهی سرمایه گذاری کلان !! و اصراف هزینه‌های نجومی برای برگزاری این مسابقات در برزیل به راه افتاده است. ( مثلا در جاهای دیگر که مسابقات جهانی‌ برگزار میشود این سرمایگذاری‌ها انجام نمی‌گیرد؟؟ در قطر با سرمایگذاری که در رابطه با این مسابقات شده میتوان کل قاره آفریقا را از نو ساخت! و یا همین چند وقت پیش که مسابقات المپیک در لندن برگزار شد، باز با پولی‌ که قطری‌ها آنجا خرج کردند میشد فقر را در دنیا ریشه کن کرد، ولی‌ به اینها اعتراضی نمیشود چرا چون موافق برنامه‌های غربی هاست) به گفته ی معترضان، این هزینه‌ها باید برای تامین نیازهای اجتماعی مردم مصرف شود!

لازم به ذکر است که مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در برزیل، کمتر از ۳ هفته ی دیگر برگزار خواهد شد.


وزیر دفاع برزیل اعلام کرد که برای برقراری امنیت در زمان مسابقات، ۵۷ هزار نفر از نیروهای هوایی، زمینی و دریایی بسیج خواهند شد. همچنین حدود ۲۱ هزار سرباز ویژه نیز در حالت آماده باش قرار دارند تا در زمان ناآرامی‌ها بتوانند با پشتیبانی از نیروهای پلیس، اوضاع را به کنترل خود در بیاورند. در سال ۲۰۱۲ میلادی، وزارت دفاع برزیل، برای نوسازی و پیشرفته سازی ارتش به منظور برقراری امنیت در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ مبلغی به میزان ۷۰۹ میلیون رئال (حدود ۳۲۲ هزار دلار) هزینه نمود.

در همین زمان، وزارت دادگستری برزیل با اطمینان، خاطر نشان کرد که موج تظاهرات اخیری که در کشور بوقوع پیوسته، همچون تظاهراتی که در سال گذشته و در پی برگزاری جام کنفدراسیون‌ها در برزیل اتفاق افتاد، نخواهد بود.

گفته می شود که نیروهای امنیتی برزیل در ۱۲ شهر میزبان جام جهانی و پایتخت ایالت‌های "ویتوریا"، "ماسییو" و "آراکاجو" حضور مداوم خواهند داشت. عملیاتی که به "آگات ۸" نام گذاری شده است نیز مسئولت کنترل امنیت در مرزهای ۱۶،۹ هزار کیلومتری برزیل با ۱۰ کشور همسایه را در بر می گیرد.

خبرگزاری بین المللی روسیه "ریانووستی" به نقل از وزارت دفاع برزیل در این رابطه گزارش می دهد که برقرای امنیت در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی برای این کشور رقم به میزان ۱،۹ میلیارد رئال (معادل ۱ میلیارد دلار) هزینه برداشته است. خانم "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل پیشتر، برقرای امنیت کامل در کشور در زمان برگزاری مسابقات را تضمین کرده بوده بود.

مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در کشور برزیل و از ۱۲ جون تا ۱۳ جولای ۲۰۱۴ میلادی در ۱۲ شهر برزیل یعنی شهرهای "ریودو ژانیرو"، "ریسیف"، "سالوادور"، "سائو پائولو"، "پورتو الگره"، "مانائوس"، "فورتالزا"، "ناتال"، " بلوهوریزونته"، "برازیلیا"، "کویابا" و "کوریتیبا" برگزار خواهد شد.

منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: