۱۰.۱۲.۹۲

بازی با کشور ها، سرنوشت و زندگی‌ مردم دنیا توسط غربی ها!.... اینبار نوبت اوکراین است...


در شرایطی که خطر تجزیه اوکراین هر روز بیشتر از قبل می شود، پارلمان این کشور در تصمیمی جدید مصوب کرد که آرسنی یاتسنیوک به نخست وزیری اوکراین برسد. یاتسنیوک بلافاصله در سخنانی از فساد گسترده در دولت قبلی سخن گفت.

به نوشته تهران امروز، این در حالی است که یانوکوویچ، رئیس جمهور برکنار شده اوکراین هم که تصور می شود در روسیه به سر می برد، همچنان خود را رئیس جمهور قانونی اوکراین می داند و کسانی را که جدیدا در اوکراین قدرت را به دست گرفته اند، راهزنان و اوباشان جوان نئوفاشیستی نامید! که تنها اقلیتی از جمعیت اوکراین را نمایندگی می کنند.

وی گفت هم خودش و هم افراد نزدیک به او تهدید جانی شده اند. چنین پیام‌های تندی در شرایطی رد و بدل می شود که بسیاری از تحلیلگران بین المللی از نقش غربی‌ها بخصوص آمریکا در ایجاد آشوب و بلوا در این کشور مهم اروپایی سخن به میان آورده و گفته اند: اگر شرایط به همین روال پیش برود اوکراین به دو بخش شرقی و غربی تقسیم خواهد شد؛ موضوعی که اگر اتفاق بیفتد بحرانی بزرگ را در دل اروپا شعله ور می کند.

همانطور که از چندی پیش و در حوادث و درگیری‌های کی یف پیش بینی می شد، بحران اوکراین قرار نیست به این زودی‌ها پایان یابد و احتمال تجزیه این کشور به دو بخش غربی و شرقی بالا رفته است.از یکسو اعتراضات بخش غربی این کشور منجر به سقوط دولت یانوکوویچ شده و او را مجبور به خروج از کشور کرد و از سوی دیگر در بخش شرقی و در شبه جزیه کریمه مردم با برافراشتن پرچم روسیه مخالفت خود با اعتراضات غرب را بیان کرده اند.


ساختمان‌های دولتی در این شبه جزیره به دست گروه‌های مسلح طرفدار روسیه در آمده و با وجود اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا سعی دارند از فرصت پیش آمده و سقوط دولت بهترین استفاده را برده و جای پای خود در این کشور اروپای شرقی را محکم سازند، روسیه نیز با لشکرکشی به مناطق شرقی اعلام کرده است اجازه نخواهد داد منافع این کشور در این کشور بحران زده به خطر افتد. در این میان خبرهای متفاوتی نیز درباره تصرف یک فرودگاه بین المللی در شبه جزیره کریمه به دست نیروهای روسی مخابره شده است که دولت روسیه این خبر را از اساس تکذیب کرده و عنوان کرده با وجود اینکه در مرزهای خود با این کشور رزمایش برگزار می کند، با این حال به خاک این کشور حمله نخواهد کرد و تنها برای دفاع از مناطق مرزی خود نیروهایش را به حالت آماده باش درآورده است.

در عین حال رئیس جمهوری موقت اوکراین در یک جلسه اضطراری که با روسای امنیت این کشور تشکیل داد تا حوادث شبه جزیره کریمه را بررسی کند، روسیه را به دست داشتن در گسترش ناآرامی‌ها در این بخش جنوبی اوکراین متهم کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، اولکساندر تورچینف، رئیس جمهوری موقت اوکراین همچنین از پارلمان خواست تا با برگزاری یک رای گیری، درخواستی را برای ارائه به روسیه آماده کند و از کرملین بخواهد تا به یکپارچگی ارضی اوکراین احترام گذارد. وی روزپنج شنبه نیز اعلام کرده بود که هرگونه اقدامی که از سوی نیروهای روس در ناوگان دریای سیاه کریمه صورت بگیرد، حمله نظامی محسوب می شود. این در حالی است که روز چهارشنبه پرچم‌های روسیه بر فراز پارلمان و ساختمان دولتی این شبه جزیره با دو میلیون جمعیت به اهتزاز درآمدند. همچنین افراد مسلح ناشناس که آنها را به نیروهای روس منتسب می کنند، فرودگاه اصلی کریمه را به تصرف خود درآورده اند.

با وجود این فرودگاه فعالیت عادی خود را انجام می دهد.بنا به گزارش‌ها از ساعات اولیه روز پنجشنبه تعدادی مرد مسلح در اطراف فرودگاه اصلی جمهوری خودمختار کریمه در جنوب اوکراین، مستقر شده اند.این افراد اونیفورم بر تن دارند اما روی اونیفورم‌هایشان علائم نظامی مشخصی دیده نمی شود! بیش از نیمی از ساکنان جمهوری خودمختار کریمه را روس تباران تشکیل می دهند و پس از اقدام پارلمان مرکزی اوکراین در برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق که به روسیه گرایش داشت، در این شبه جزیره تظاهراتی در حمایت از ادامه روابط نزدیک با روسیه برگزار شده است. روز چهارشنبه، روس تباران برای ابراز مخالفت و تاتارهای کریمه به منظور حمایت از دولت جدید اوکراین در برابر پارلمان محلی این جمهوری خودمختار تجمع کردند و بین دو طرف درگیری روی داد. علاوه بر این گفته می شود که افراد ناشناس فرودگاه بلبک در نزدیکی ناوگان دریای سیاه روسیه در شهر سواستوپل را نیز تحت کنترل گرفته اند. از سوی دیگر آرس آواکف، وزیر کشور موقت اوکراین نیروهای روس را مستقیما در این اقدامات دخیل دانسته و گفت: من این اتفاقات را حمله مسلح روسیه و اشغال می دانم. این در حالی است که خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که فرودگاه بلبک تحت کنترل ساکنان محلی حامی روسیه بوده و ارتباطی با ناوگان دریای سیاه ندارد.

گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و روسیه

با بحرانی تر شدن اوضاع در اوکراین وزرای امورخارجه آمریکا و روسیه با یکدیگر به صورت تلفنی مذاکره کردند. وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد وی با همتای روس‌اش در مورد تحولات اوکراین گفت وگو کرد و از روسیه خواسته با واشنگتن و دوستانش به منظور حمایت از اوکراین برای ایجاد اتحاد، امنیت و یک اقتصاد سالم در این کشور همکاری کنند. وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد که وی در مورد اوضاع متشنج منطقه کریمه نیز با لاوروف گفت وگو کرد و وزیر امور خارجه روسیه نیز بر این موضوع تاکید داشت که رزمایش‌های نظامی روز گذشته روسیه از قبل برنامه ریزی شده و هیچ ارتباطی به اوضاع اوکراین ندارد. کری تصریح کرد، در این گفت وگو لاوروف تاکید داشت که ولادیمیر پوتین،رئیس جمهوری روسیه معتقد است مسکو به تمامیت ارضی اوکراین احترام می گذارد. این گفت وگوها در شرایطی صورت گرفته است که تحلیلگران معتقدند اوکراین بیش از هر چیز به دلیل دخالت نیروهای خارجی در مرحله تجزیه به سر می برد و در صورتیکه دولتمردان جدید این کشور نتوانند با تکیه بر نیروهای داخلی این کشور را از وضعیت بحرانی خارج سازند،آمریکا و متحدان اروپایی‌اش هم از اینکه این کشور به دو تکه مجزای غربی و شرقی تجزیه شود، ناخشنود نخواهند شد.

نقش اسرائیل در ناآرامی‌های اوکراین

از میان ارکان مداخله جو در بحران اوکراین، می توان به نقش اسرائیل و یکی از مهره‌های بین المللی این رژیم به نام «برنارد هنری لوی»، صهیونیست معروف و نظریه پرداز انقلاب‌های رنگی آمریکایی در جهان نام برد.

هنری لوی میلیاردر یهودی تبار فرانسوی که سودای ریاست اسرائیل بعد از اتمام ماموریت‌های جهانی‌اش را در سر می پروراند، یکی از عوامل اطلاعاتی تبلیغاتی این رژیم و جغد شومی است که در هر جا وارد می شود، خونریزی و تعفن فتنه و آشوب و کشتار داخلی مدتی بعد از آنجا بلند می شود. واقعیت این است که وی مرد میدان است و میدان‌های جنگ در نقاط مختلف دنیا شاهد حضور وی بوده است، جنگ بوسنی و هرزه گوین که باعث از بین رفتن هزاران مسلمان شد، جنگ افغانستان و حضور لوی در کوهستان‌های شمال این کشور، جنگ عراق و حضور او در کوهستان‌های کردستان که زمزمه‌های تجزیه طلبی از دولت مستقل مرکزی را نیز به ذهن سران این اقلیم انداخت و بخش‌های مختلف جنوب سودان و دشت‌های دارفور که باعث تجزیه این کشور شد و شهرهای شرقی لیبی که الان به خاستگاه تروریسم جهانی و مرکز اصلی صادرات تروریست تبدیل شده، همگی شاهد حضور این متفکر جنگ افروزی بوده اند. هنری لوی قبل از کشتار گسترده و درگیری‌ها میان مسلمانان در افغانستان به عنوان نماینده ویژه ژاک شیراک رئیس جمهور اسبق فرانسه به این کشور سفر کرد و با برخی ژنرال‌های افغان از جمله عبدالرشید دوستم دیدار کرد.لوی در الجزایر نیز مشاهده شد و در آنجا با سعید سعدی رهبر حزب التجمع برای فرهنگ و دموکراسی دیدار کرد.حضور او در دارفور و سومالی و اریتره نیز مشهود بود تا طرح‌های تجزیه طلبانه غرب در آفریقا را نیز دنبال کند. برنارد هنری لوی بارها تاکید کرده که در پشت صحنه با همه مخالفان دولت سوریه به ویژه آنهایی که زمانی دارای پست‌های عالی و بلند مرتبه در دولت‌های سوریه بودند، در تماس است.وی بارها با عبدالحلیم خدام معاون پیشین رئیس جمهور سوریه ملاقات کرده است.

برخی از تحلیلگران معتقدند که درخواست برخی از رهبران مخالف دولت سوریه از مردم این کشور برای دست بردن به اسلحه و مقاومت مسلحانه در برابر دولت، تحت تعلیمات لوی بوده است. شبکه خبری المیادین روز پنج شنبه در گزارشی از نقش لابی یهود در وقایع اخیر اوکراین پرده برداشته و از سفر قریب الوقوع «ناتان شارانسکی» رئیس آژانس یهود و سیاستمدار روس تبار رژیم اسرائیل به اوکراین به بهانه ارائه کمک‌های فوری و اضطراری به یهودیان این کشور خبر داد.شارانسکی علاوه بر تقویت امنیت موسسات یهودی اوکراین، ستادی برای جمع آوری کمک‌های مالی به منظور افزایش حفاظت از موسسات یهودی در این کشور راه اندازی کرده است. با توجه به نقش ویکتور بنچوک بازرگان یهودی اوکراینی در اعتراضات اخیر اوکراین و حضور فعال و سخنرانی برنارد هنری لوی در میان معترضان شهر کی یف، گزارش‌ها از نقش تاثیرگذار لابی یهود و مداخله موساد در حمایت از ناآرامی‌های اوکراین حکایت دارد.

برنارد هنری لوی میلیاردر فرانسوی که دارایی‌های خود را وقف بقای اسرائیل کرده و در رفتار و گفتار و نوشته‌های خود تنها به دنبال پیشبرد اهداف خود در دفاع از اسرائیل به هر قیمتی است ، نقشی اساسی در پیشبرد ناآرامی‌های اوکراین ایفا کرد.

وی که بارها اعلام کرده یک یهودی است و همواره در هر جا که باشد، قلبش با اسرائیل است، علاوه بر حضور در میان معترضان در شهر کی یف برای آنها سخنرانی کرد، وی همان کسی است که برنامه «مبارزه جهت آزادی و دموکراسی» در اوکراین را طراحی کرد.

هنری لوی که پیش از این اثر انگشت سیاه خود را در تحولات لیبی و عراق و سودان و سوریه به جا گذاشته در میدان استقلال اوکراین تاکید کرد که اروپا کامل نمی شود، مگر اینکه اوکراین به آن بپیوندد.این موضوع نشان از وابستگی معترضان اوکراینی به جریان‌های خارجی به ویژه اتحادیه اروپا داشت که اولین اقدام آن در تغییر نام میدان استقلال به میدان یورو خود را نشان داد.

منبع: دیپلماسی



هیچ نظری موجود نیست: