۸.۱۲.۹۲

در ضمن شلوغی‌های مصر، هرمی‌ قدیمی‌تر و عظیم تر از اهرام ثلاثه از زیر خاک بیرون کشیده شد.


باستان شناسان در مصر به کشف اسرار تمدن باستانی ادامه می دهند. در نزدیکی شهرک « ادفو» هرم پله‌ای که مدت‌ها پیش کشف شده است از زیر خروار‌ها خاک بیرون کشیده شد. این حرم دهها سال مسن تر از اهرام هیوئپس در « جیزه» است.

۴۶۰۰ سال پیش این هرم بزرگترین سازه آن محوطه بود. باستان شناسان از مدتها پیش از وجود آن باخبر بودند، اما فقط در این روزها گروه بین المللی دانشمندان که در نزدیکی شهر « ادفو» کار می کردند توانستند تپه کوچکی را پیدا کنند که زیر شن پنهان شده بود. این باقیمانده یک سازه عظیم گذشته است. هرم پله‌ای در زمان حکومت اولین خاندان به فرمان یکی از دو فرعون « هونی و اسنوفر» ساخته شد. تاریخ حکایت از آن می کند که اولین هرم « اسنوفر» در « جیزه» درست ساخته نشده بود و معماران مجبور شدند بسرعت یک آرامگاه دیگر برای فرعون بسازند. این هرم از نام « اسنوفر می درخشد» برخوردار شد. چرا فرعون به هرمی در آن شهرستان جنوبی کشور نیاز داشت که قرار نبود به عنوان آرامگاه از آن استفاده شود.


باستان شناسان در اینباره توضیح داده اند که : هر چه مصری‌ها می ساختند عظیم بود. اگر آنها خانه‌ای برای خدایان خود می ساختند و یا فرعون، باید یک سازده عظیم باشد تا از دور دیده شود. اما ساخت هرم یک هدف دیگر را مد نظر داشت - ایجاد ایده ملی و کار برای مردم. ساخت هرم زمان طولانی ادامه می یافت و مردم را در حول این ایده ملی متحد می کرد.

تیم باستان شناسان که توانست این هرم باستانی را کشف کند واقعا شانس آورد!! طی سه سال گذشته بی‌ثباتی در مصر، نه باستان شناسان بلکه دزدان و غارتگران عاشق آثار باستانی که اکثرا به جامعه اتحادیه اروپا و لابی یهود تعلق دارند به اهرام و آرامگاه‌های باستانی دسترسی داشتند. کار در بیابان بی‌خطر نیست. شکارچیان وسایل باستانی به غارت آثار باستانی دست می زنند و بعد سعی می کنند آنها را از کشور خارج کنند. مونیکا حنا باستان شناس مصری یک پرونده کامل در باره آرامگاه‌ها و کلیساهای باستانی و حفاری‌های باستان شناسی به غارت رفته تهیه کرده است.

- این سوراخ توسط دزدان ایجاد شده است . می بینید؟ اینجا آثار استفاده از دینامیک مشخص است. این آثار تازه هستند. شاید یک هفته پیش دزدان اینجا بودند.

باستان شناسان مصری و خارجی با وجود خطر و ریسک زیاد و فقدان امنیت به کار پر زحمت و سخت خود در کشف و نجات سازه‌های باستانی مصر ادامه می دهند. آنها مطمئن هستند که این گنج‌ها به همه بشریت تعلق دارند. ( بشریت منظور غربی‌ها هستند!)

منبع: صدای روسیه












هیچ نظری موجود نیست: