۵.۱۰.۹۲

برخی‌ از حوادث رخ داده در سال ۲۰۱۳

تابوت افراد غرق شده در جزیره "لامپدوسا" !! جزیره ایتالیایی لامپدوسا، در ۱۰۰ کیلومتری سواحل شمالی آفریقا واقع است و طی سال‌ها محلی برای پناه آوردن هزاران تن از پناهجویان آفریقایی بوده که به دلایل مختلف جلای وطن کرده و به اروپا پناه آورده اند. در سال ۲۰۱۳ هزاران تن‌ از این پناهجویان در قایق‌هایی‌ که آنان را به این جزیره‌ می‌آ‌ورد در سواحل ایتالیا غرق شده و اجسادشان از آب گرفته شد. و البته این عکس تبلیغی بیش نیست، به شهادت اخبار غیر رسمی‌، اجساد پناهجویان بیگناه آفریقایی در کوره هایی که به همین منظور در ایتالیا کار میکنند، سوزانده شده اند.
تجمع معترضان مصری در میدان التحریر و برکناری محمد مرسی، نوکر و دست نشانه اتحادیه اروپا و عضو گروه مخوف اخوان المسلمین که هدفش تشکیل یک جمهوری اسلامی دیگر در مصر بود.
طوفان "هایان" در مکزیک و اجساد مانده بر زمین
به آتش کشیدن معترض ترکیه ای


تظاهرات ضد دولتی در برزیل


برخورد فیل و قطار در هند


بالا آمدن آب رود در فرانسه در ۱۹ ژوئن
جیمی گرین همسرش نلبا مارکز گرین را در مراسم ختم فرزندشان آنا می بوسد. آنا یکی از قربانیان حادثه تیراندازی مدرسه سندی هوک بود.
زنی از سیل مهیب در شهر چالاندری در حومه آتن نجات پیدا می کند.
عذرا زن ۶۸ ساله مسیحی پاکستانی به پرنده مرده‌اش در داخل قفس نگاه می کند. افراد ناشناسی که خانه او را به آتش کشیده اند حتی به این پرنده هم رحم نکرده اند. خانه چند تن از مسیحیان در شهر لاهور بدون دلیل خاصی در تابستان امسال آتش زده شد.
تروریست‌های اخونی در مصر یکی از وطن پرستان مصری را که بر علیه آنان تظاهرات کرده است را روی زمین می کشند . جنایات این گروه تروریستی در مصر تمامی ندارد.
واکنش ماموران پلیس لحظاتی پس از انفجارهای شهر بوستون در خلال مسابقه ماراتن .
جسد مرد بنگلادشی که زنی را در جریان ویران شدن ساختمان کارگران در شهر ساوار در نزدیکی داکا بغل کرده است .



نگاهی گذرا به حوادث روی داده در سال ۲۰۱۳
از پایانۀ دسامبر ۲۰۱۲ و آغازۀ ژانویۀ ۲۰۱۳، در عراق، به ویژه در استانهای سنّی نشین آن، مانند انبار و نینوا، دور تازه‌ای از آشوبها رخ داده است، و در پیِ آن، مخالفتها با دولتمردان عراقی و کارهای تروریستی و ناامنیها در مناطق شیعه نشین این کشور افزایش چشمگیری یافته است.

----------------------------------------------

دوام و آغاز درگیریها میان شورشیان وابسته به دولتهای بیگانه و نیروهای دولتی سوریه همراه با خسارتهای مالی و جانی فراوان از آغازۀ سال ۲۰۱۳م.

----------------------------------------------

دوام و آغاز اعتراضهای مردمی ضدّ حکومت آل خلیفه در بحرین از آغازۀ سال ۲۰۱۳م.

--------------------------------------------------

دوام و آغاز درگیریها میان شبه نظامیان وابسته به گروه طالبان و نیروهای دولتی افغانستان از آغازۀ سال ۲۰۱۳م.

---------------------------------------------

آغاز دور تازه‌ای از درگیریها میان شبه نظامیان شورشی و نیروهای دولتی در کشور کنگو همراه با خسارات جانی و مالی و آوارگی برای مردم از ۲ ژانویه ۲۰۱۳ برابر ۱۲ دی ۱۳۹۱.



لشکرکشی فرانسه به جمهوری مالی در غرب افریقا در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۳، به بهانه جلوگیری از پیشروی شورشیان مالیایی در شمال این کشور.



آغاز دور دوم ریاست جمهوری کشور امریکا باراک حسین اوباما در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۳ برابر ۱ بهمن ۱۳۹۱.

-------------------------------------------------

دوام آشوبها در مصر و آغاز دور تازه‌ای از درگیریها میان مردم معترض با هواداران حزب اخوان مسلمین و نیروهای دولتی این کشور در دومین سال گرد پیروزی انقلاب مردم مصر در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۳ برابر ۵ بهمن ۱۳۹۱.

-----------

برخورد شهاب سنگی بزرگ با جوّ زمین در فراز منطقۀ اورال روسیه، در روز جمعه ۱۵ فوریه ۲۰۱۳ برابر ۲۷ بهمن ۱۳۹۱، که با انفجاری شدید همراه بود و سبب وحشت مردم، زخمی شدن نزدیک به ۱۲۰۰ نفر و خسارتهای مالی فراوان شد.

کناره گیری پاپ بِنِدِیکْت شانزدهم رهبر کاتولیکهای جهان که از آوریل ۲۰۰۵ به عنوان دویست و شصت و پنجمین پاپ انتخاب شد، در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۱۳ برابر ۱۰ اسفند ۱۳۹۱، به دلیل خستگی، سنّ زیاد و بیماری، نخستین کناره گیری‌ای است که پس از ۶۰۰ سال رخ می دهد، و اعلان خبر این تصمیم ناگهانی مقامات واتیکان را شگفت زده کرده است.
مرگ هوگو چاوز، رئیس جمهور کشور ونزوئلا و از رهبران «انقلاب بولیواری» در امریکای لاتین در ۵ مارس ۲۰۱۳ برابر ۱۵ اسفند ۱۳۹۱.

هیچ نظری موجود نیست: