۹.۱۰.۹۲

آیا غربیها از روسها انتقام میگیرند؟


بدنبال کشته و زخمی شدن ده‌ها تن‌ از شهروندان روسیه در استان ولگاگراد ...از اول تا سوم ژانویه سوگواری همگانی اعلام شد. وقوع دو انفجار در دو روز پیاپی که در شهر ولگاگراد روسیه اتفاق افتاد، باعث کشته و زخمی شدن دها تن‌ از مردم این شهر شد.

پس از این دو انفجار، در سطح کشور بر اقدامات امنیتی افزوده شده است. در گزارش آمده است بیشترین اقدامات امنیتی در مناطق بر جمعیت انجام خواهد شد.

انفجار در ایستگاه ولگاگراد هفده کشته و چهل و پنج زخمی برجای گذاشته است. انفجار دیگر در ترالیبوس در این شهر ده کشته و سی زخمی داشته است. اطلاعات بیشتری از این عملیات تروریستی که در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک سوچی در روسیه انجام می‌گیرد، هنوز در دست نیست.

منبع: صدای روسیه









کمیته بازپرسی روسیه انفجار در ایستگاه راه آهن ولگاگراد را بعنوان عمل تروریستی توصیف کرد. این انفجار ۱۴ نفر کشته بر جای گذاشت که یکی از آن‌ها کودک بود. کلاً بیش از سی نفر از زخمی شدگان که در میان آن‌ها کودکان نیز دیده می‌شوند در بیمارستان‌های شهر بستری شدند. بنا به برآورد‌های مقدماتی کارشناسان، قدرت بمب منفجر شده معادل ۱۰ کیلوگرام مواد تی ان تی بود.

به گفته «ولادیمیر مارکین» رئیس کمیته بازپرسی ، یک زن انتحاری انفجار را انجام داد. این تروریست همینکه مامور پلیس را دید ناراحت شد و دستگاه انفجاری دارای قطعات فلزی تخریبی را بکار انداخت. ظاهراً تعداد تلفات انسانی از این هم بیشتر بود اگر سیستم موانع امنیتی موجود در ایستگاه وارد عمل نشد.

وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه یک هواپیمای ویژه حامل پزشکان و تجهیزات برای کمکرسانی فوری به مجروحین را به ولگاگراد ارسال کرد و برخی از آن‌ها را با همین هواپیما به مسکو خواهد رساند. بعلاوه کارشناسان مجرب برای کمکرسانی روانی به افراد آسیب دیده و خانواده‌هایشان راهی ولگاگراد شدند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین از اولین دقایق وقوع این فاجعه شخصاً این موقعیت را دنبال می کند، وی افزود: « به رئیس جمهور بلافاصله در باره حادثه در ایستگاه راه آهن ولگاگراد گزارش داده شد. به مجرد پیدایش جزئیات آن جادثه این خبر‌ها به رئیس کشور رسانده می شود. رئیس جمهور هم اینک دستور‌های مربوطه در درجه اول در باره کمکرسانی به همه مجروحین، به وزارتخانه‌های موقعیت‌های اضطراری و حفظ سلامتی داده است.

در استان ولگاگراد از اول تا سوم ژانویه سوگواری اعلام شده است. به خانواده‌های کشته شدگان مبالغ جبرانی پرداخت خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: