۹.۷.۹۲

آخوند حسن اینبار رسما "و نه پنهانی‌" به عربستان میرود.


بعد از مارکوپولو محمود، که ۱۱ ماه از سال را در سفر و خارج از ایران بود، اینک آخوند حسن جا پای او میگذارد و از سفر مسکو برنگشته راهی‌ نیو یورک شد و هنوز عرقش از سفر به نیویورک خشک نشده و جای لنگ کفش و فحش‌هایی‌ که هنگام استقبال از او نثارش شد، خوب نشده، خبر رسیده است که راهی‌ عربستان میشود!

حسن روحانی ، رئیس جمهور اسلامی، اخونی، غربی دعوت عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی( که معلوم نیست زنده است و یا چند ماه پیش مرده!) برای بازدید از پادشاهی و انجام حج امسال را پذیرفت. پورتال اینترنتی " القدس العربی " به نقل از یک منبع دیپلماتیک در ریاض این مطلب را گزارش داد.

به گفته منبع، حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی به مقامات عربستان رضایت خود را برای قبول دعوت پادشاه عبدالله بن عبدالعزیز بررای انجام حج امسال ( اواسط اکتبر ) ابراز کرد.

به گزارش نشریه، "آخوند حسن طی سفر خود با پادشاه عربستان سعودی در مکه ملافات خواهد کرد." به گزارش بعضی از رسانه‌های عربی ، سفر رئیس جمهور ایران به عربستان سعودی و مذاکرات با ملک عبدالله می تواند تشنجات بین دو کشور را به طور قابل توجهی کاهش دهد و به بهبود روابط کمک کند. ( همچین تشنجاتی وجود نداشت، در سفری که احمدی‌نژاد به عربستان داشت، تنها کسی‌ بود که در کنار پادشاه عربستان نشسته بود و دیگران از جمله عبدالله گٔل رئیس جمهور ترکیه و امیر قطر را در ردیف پشت سّر او جای داده بودند، و پادشاه عربستان آنچنان محمود را در بغل می‌گرفت و ‌لپ هاش را می‌بوسید که زنش رو تا به حال اونجوری ماچ نکرده بود و آنچنان احترام و عزتی به محمود گذاشتند که کّل جامعه عرب شاکی‌ شدند، و اردغان نخست وزیر ترکیه دو بار سکته ناقص کرد. ) روحانی قبلا اظهار داشت که "عربستان سعودی برای ایران یک کشوربرادر و دوست است و ما به منظور دستیابی به منافع مشترک جهان اسلام تمایل داریم مشترکا تشنجات موجود در روابط مان را برطرف کنیم . "

هیچ نظری موجود نیست: