۸.۷.۹۲

عربستان و خاندان فاسد سعودی سالی‌ ۱۰۰ میلیون دلار به تروریست‌ها در عراق کمک میکنند، به شرطی که روزی ۵ بمب در شهر‌های شیعه نشین عراق منفجر کنند.


پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلا نوشت:

رسانه‌های عراق از افشای گزارشی محرمانه خبر داده اند که نشان می دهد عربستان سعودی اخیرا ۱۰۰میلیون دلار به گروه‌های تروریستی فعال در عراق کمک کرده است.

بر اساس این گزارش بخشی از این اموال به برخی شخصیت‌های سیاسی و سرمایه داران استان الانبار رسیده تا به اعتراضات مردم در این استان دامن زنند و فضای کشور را ملتهب سازند.

عراق اخیرا شاهد حوادث تروریستی خونینی بوده است. در همین راستا و به گزارش شبکه العالم ، صبح امروز (دوشنبه) ۵ انفجار جداگانه مناطق "سبع البور"، "البلدیات"، "الکاظمیه"، "الشرطه الرابعه"، "شهرک صدر" را هدف قرار داد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، اطلاعات اولیه حاکی است که در انفجارهای امروز بغداد دست کم ۱۳ تن کشته شدند.

همچنین به گزارش همین خبر گذاری، خبرنگار العالم روز یکشنبه از زخمی شدن پنج تن بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل ساختمان مرکزی دستگاه اطلاعاتی این منطقه در مرکز شهر اربیل خبر داد و اعلام کرد صدای تیراندازی در مقابل ساختمان شنیده می شود.

از سوی دیگر منابع رسانه ای از وقوع چهار انفجار دیگر پس از منفجر شدن این خودروی بمب گذاری شده خبر داد.

یک مسئول امنیتی در کردستان عراق نیز اعلام کرد بر اثر وقوع پنج انفجار در شهر اربیل تعدادی کشته یا زخمی شدند.

تاکنون آمار رسمی از کشته‌ها و زخمی‌های این انفجارها ارائه نشده است.

از سوی دیگر نيروهاي امنيت منطقه كردستان عراق نيز يك تروريست را كه قصد داشت خودش را ساختمان امنيت اين منطقه را منفجر كند، به قتل رساندند.
همچنين استاندار اربيل از درگيري نيروهاي امنيتي با افراد مسلح، مقابل ساختمان امنيت اين شهر خبر داد.
به دنبال انفجارهاي اخير در اربيل، نيروهاي امنيتي در شهر سليمانيه در حال بازرسي خودروهاي مشكوك هستند.
از سوي ديگر دستگاه امنيت اين منطقه با انتشار پيامي از شهروندان خواست از نزديك شدن به محل انفجارها خودداري كنند. زيرا به گفته آنها براساس اطلاعات موجود، احتمال وقوع انفجارهاي ديگري نيز وجود دارد.
علاوه بر اين، شبكه الميادين در خبري فوري شمار قربانيان اين انفجارها را ۲۰ كشته و زخمي اعلام كرد.
پايگاه كردي "خندان" به نقل از منابع بيمارستاني اربيل اعلام كرد: چهار كشته و ۱۹ زخمي انفجارهاي امروز به بيمارستان هاي اين شهر منتقل شده اند.

این انفجارها درحالی در اربیل روی می دهد که منطقه کردستان عراق در شمال این کشور در مقایسه با سایر مناطق از امنیت نسبی بهتری برخوردار است که این امر باعث شکوفایی اقتصادی این منطقه شده است.

فعالیت تروریستها در عراق در هفته‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است به صورتیکه آنها در این حملات مناطق مختلف به ویژه مناطق شیعه نشین و سنی نشین را هدف قرار می دهند.
مسئولان عراقی بارها در خصوص حمایتهای برخی کشورهای بیگانه از این گروه‌های تروریستی و توطئه آنها برای به راه انداختن جنگ فرقه‌ای و طایفه‌ای در عراق هشدار داده اند.

هیچ نظری موجود نیست: