۹.۶.۹۲

دستور حمله به سوریه از طرف اوباما صادر شد ولی‌ پوتین حرف آخر را میزند.


امروز رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما دستور حمله به سوریه را به مجلس سنای این کشور فرستاد، و گفت حمله به سوریه ممکن است فردا، هفتهٔ آینده و یا ماه آینده انجام پذیرد!


باراک اوباما ضمن تاکید بر استفاده بشر اسد از سلاح‌های شیمیایی گفت که استفاده از سلاح‌های کشتار دسته جمعی امنیت دوستان آمریکا در منطقه خاورمیانه، از جمله اسرائیل، ، ترکیه، اردن و عراق را به خطر می‌اندازد.

اوباما تاکید کرد که اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه به وسیله موشک‌ها خواهد بود و سربازان امریکای به سوریه فرستاده نخواهد شد.


ترکیه و فرانسه آمادگی خود را برای شرکت در حمله به سوریه و همکاری با آمریکا اعلام کرده‌اند.

حمله به سوریه با موافقت نمایندگان مجلس سنا آمریکا انجام می‌گیرد. این در حالی‌ است که شورای امنیت سازمان ملل، مخالفت خود را با حمله نظامی به سوریه اعلام کرده است.

در همین حال رئیس جمهور روسیه بیانیه در باره کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه توسط نیروهای دولتی را "حرفهای مزخرف" خواند.

به گزارش اینترفاکس، پوتین همچنین تصمیم نمایندگان پارلمان انگلیس را نمایش و سیاه بازی خواند و آنرا بسیار غیر منتظره نامید که شرکت در عملیات نظامی علیه سوریه را ممنوع کردند.

در همان زمان پوتین ، اوباما را با عنوان برنده جایزه صلح نوبل خطاب کرد و گفت: اقای صلح نوبل! "در مورد قربانیان آینده سوریه فکر کن."

پوتین همچنین معتقد است که اتهام نیروهای اسد در استفاده از مواد شیمیایی غیر منطقی است با شرطی که آنها تقریبا به شورشیان شکست دادند.

پوتین نیز معتقد است که "استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه" یک اقدام تحریک امیز به منظور جذب کشورهای دیگر به مشارکت در این جنگ است. به نظر وی، "اعضای قدرتمند فعالیت های بین المللی، در درجه اول ایالات متحده آمریکا، از اهداف اصلی این حیله گری می باشند."
ولادیمیر پوتین افزود: ایالات متحده باید اثبات استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را ارائه دهد.

هیچ نظری موجود نیست: