۱.۶.۹۲

چرا پناهجویانی که به استرلیا سفر میکنند کشته می‌شوند؟


در سال ۱۷۷۰ میلادی دزد دریایی جیمز کوک انگلیسی‌ ، نواحی اطراف سیدنی در شرق استرالیا را کشف و ثبت کرد. سپس با شتاب به انگلس برگشت و خبر این اکتشاف را به ملکه داد. ملکه نیز دزد دریایی دیگری به نام کاپیتان آرتور فیلیپ را در ۱۸ ژوئیه ۱۷۸۸ با یازده کشتی و ۱۳۵۰ سرباز به حدود سیدنی فرستاد و ضمن کشتار بومیان این منطقه، اعلام کرد که این منطقه با نام نیو ساوت ولز به عنوان یکی از مستعمره‌های انگلیس است و خود نیز به فرمانداری آن برگزیده شد. انگلیس در دید اول به استرالیا به عنوان سرزمینی دوردست و خشک برای تبعید محکومین و زندانیان نگاه می‌کردند. به همین دلیل بیشتر مسافران اولیه، به اجبار به منطقه ولز جنوبی جدید آمدند. و این جزیره‌ در واقع زندان و تبعید گاه مجرمین سنگین که اکثرا از مسائل روحی‌ روانی‌ در رنج بودند و قتل‌های سریالی در کارنامه خود داشتند، و جانیان آدمخور محسوب میشدند و یا کودکان بی‌سرپرستی بودند که مادر‌هایشان بر اثر فحشا و در خیابان آنها را باردار شده و سپس در همان خیابان هم رها کرده بودند و آن زمان این مساله یکی‌ از بزرگترین معضلات کشور انگلیس بود و در انگلیس جایی‌ برای آنها نبود، و اینگونه افراد کشتی‌ کشتی‌ به این جزیره‌ آورده و آنجا رها می‌شدند.

در سال ۱۹۰۰ میلادی، ملکه ویکتوریا طی قانونی من درآوردی به اتبأ خود که اینک در آنجا شهر‌هایی‌ را بپا کرده بودند و از بومیان به عنوان برده مانند حیوان کار می‌کشیدند، یعنی‌ به کشوری به نام استرالیا استقلال سیاسی اعطا کرد. استقلال کشور استرالیا بطور رسمی در روز اول ژانویه ۱۹۰۱ اعلام شد و از این به بعد استرالیا به عنوان یک قلمرو همسود یا سرزمینی با حکومت مستقل اما در زمره کشورهای تحت حمایت انگلیس در آمد. استرالیایی‌ها از این روز به عنوان روز ملّی خود یاد می‌کنند.! .از سال ۱۹۰۱ تا سال ۱۹۲۷ که کانبرا ساخته شد، فدراسیون استرالیا، ملبورن را پایتخت موقت کشور قلمداد می‌کرد.

این کشور در جنگ جهانی اول به عنوان حامی انگلیس جنگید و «ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند» یا به اختصار آنزاک در نبرد گالیپولی در ترکیه امروزی شرکت کرد. در مجموع بیش از شصت هزار استرالیایی در خلال جنگ جهانی اول کشته شدند که اکثرا از بومیان این قاره بودند. در جنگ جهانی دوم مناطقی از شمال و شرق این کشور توسط ژاپنی‌ها بمباران شد و نیروهای آمریکایی در این کشور پیاده شدند. اما استرالیا از صدمات این جنگ به کنار ماند. طی قانونی در سال ۱۹۸۶ استرالیا به طور رسمی دخالت پادشاهی ملکه انگلیس را در امور سیاسی و نظامی این کشور پذیرفت و در ۶ نوامبر ۱۹۹۹ با یک رای گیری مخصوص انگلیس‌ها که همه جا ازش استفاده میکنند و همیشه هم به نفع آنها رای داده میشود، با رأی اکثریت (۸۲% آرا) رأی به تحت قیمومیت ملکه بودن دادند وهمچنان ملکهٔ انگلیس برایشان «فرماندار کل» تعین کند.

کشور استرالیا تا پیش از انقلاب آخوندی‌-غربی ایران، مانند خود انگلیس در فقر و فلاکت دست و پا میزد، سپس به یمن انقلاب ایران  و نفت و منابع سرشار چپاول شده خاورمیانه امروزه یکی‌ از پیشرفته‌ترین و ثروتمندترین کشور‌های دنیاست و از بس پناه جویان خارجی‌ که به این جزیره‌ سفر میکنند را کشته و کشتی‌ کشتی غرق کرده، و یا در کمپ‌های پناهندگی تحت شکنجه‌های جسمی‌ و روحی‌ وحشتناک نگاه داری کرده، خسته شده است و به همین دلیل گوشه‌ی از جنایاتش را خود و به عمد در رسانه‌ها با صدای بلند فاش نموده و رسما اعلام می‌کند که هر که به طرف استرالیا بیاید جانش پای خودش است. و به این وسیله امیدوار است تا بلکه مردمی که تصمیم به مهاجرت به این منطقه از دنیا را دارند، پشیمان شده و به آنجا مهاجرت نکنند!

هیچ نظری موجود نیست: