۲۴.۴.۹۱

عمل سزارین در ترکیه ممنوع شد


در ترکیه و در بین زنان ترک مًد شده است که به جای زایمان طبیعی، عمل سزارین انجام گیرد. یکی‌ از عوامل گسترش این حماقت و مًد شدنش، علاوه بر کم سوادی و ناآگاهی زنان ترک، بیشتر به این دلیل است که زنان ترک میپندارند زایمان طبیعی آنان را از نظر زنانگی گشاد کرده و بدرد نخور میسازد(حماقت در حد جام جهانی‌). و چون هیچ راه دیگری را برای جلب مردان نمیشناسند، در نتیجه این کار برایشان کاملا ناپذیرفتنی است. علت دیگر این است که بر عکس ایران که جوانان با هوش و با استعداد ایرانی‌، تقریبا فضای تکنولوژی دنیا را پر کرده‌اند، در جامعه ترکیه افراد باهوش که بتواند در کارهای تحقیقاتی‌ و پژوهشی انجام وظیفه کنند بسیار کم است، و زنان ترک دلیل آن را زایمان طبیعی میداند و معتقدند فشاری که بر سرِ نوزاد در هنگام زایمان صورت می‌گیرد باعث کودن شدن کودک میشود، و دلیل کم هوشی و بی‌ استعدادی فرزندانشان را عمل زایمان طبیعی میدانند، و به این حماقت عقیده دارند که عمل سزارین آنها را صاحب فرزندانی باهوش میکند. این حماقت تا آنجا پیش رفته است که دولت در باره‌ آن تصمیم به دخالت گرفته و از طریق تصویب قانون ممنوعیت عمل سزارین، اقدام به جلوگیری از آن کرده است.




چکیده :قانون ممنوعیت سزارین جز در موارد اضطراری که سه هفته پیش به تصویب مجلس ملی ترکیه رسیده بود، پس از تایید توسط عبدالله گل رییس جمهوری این کشور در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شد....

ترکیه عمل سزارین را جز در موارد اضطراری ممنوع کرد.

به نوشته روزنامه ملیت، قانون ممنوعیت سزارین در ترکیه با درج در روزنامه رسمی این کشور از روز پنجشنبه به اجرا گذاشته شد.

به گزارش انتخاب به نقل از این روزنامه، قانون ممنوعیت سزارین در ترکیه که سه هفته پیش به تصویب مجلس ملی ترکیه رسیده بود، پس از تایید توسط عبدالله رییس جمهوری این کشور در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شد.

تا پیش از این، نزدیک به ۵۰ درصد زایمان ها در ترکیه توسط سزارین صورت میگرفت.

این موضوع در ماه های گذشته انتقادهای بسیار جدی مقامات دولتی ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور را در پی داشت.


منبع




۵ نظر:

امید گفت...

در ایران اوضاع زایمان طبیعی که خیلی خراب تره تقریبن زایمان طبیعی دیده نمیشه...

AdamBarfi گفت...

این خبر من درآوردی نیست، اگر به منبع خبر نگاه کنید، این مطلبی است که در روزنامهای خود ترکیه منتشر شده، حالا اگه شما را ناراحت می‌کنه که کشورتان در این شرایط زایمانی ایست، گناه من نیست.

امید گفت...

دوست گرامی دور از وطن این فقط یک خبر بود از داخل ایران برای اطلاع شما...کشورتان؟؟؟؟؟ بر خلاف شما که کشورتان معلوم نیست من کشور ام ایرانه...صدای پای نئو فاشیسم میاد...

اردشیر گفت...

نئو فاشیسم دیگه چه صیغه‌ای ایست؟ اصلا میدونی‌ فاشیسم یعنی‌ چی‌؟

والا اگه بدونی.

اگه میدونستی که به اولش نئو اضافه نمیکردی.

ناشناس گفت...

نزن تو ذوقش الان میره معتاد می‌شه (؛