۲۱.۲.۹۱

اگر بپرسند كيستی بايد هنرهای خويش را بشماری , Bungee Jumping

پرش بانجی:
در سال ۱۹۵۰، فیلم مستندی از مردان جمهوری وانواتو واقع در جزیره پنتکاست، ساخته شد که نشانگر پرش مردان جوان از ارتفاع نسبتا بلندی بود، در حالی‌ که ساق پای آنها به ریسمانی بسته شده بود. این کار که در واقع سنت مردم این جزیره در رابطه با اثبات مردانگی پسران جوان ‌بود، بعد‌ها با نام بانجی جامپینگ یا پرش بانجی در دنیا شناخته و معروف شد.

 بانجی جامپینگ برای اولین بار در آوریل ۱۹۷۹ میلادی در بریستول، انگلستان توسط چهار نفر از اعضای کلوب ورزشهای خطرناک انجام شد و این چهار نفر از روی پل معلق کلیفتون به پایین پریدند.

دیوید کیرک رهبر گروه چهار نفری بود که بعد از آن بلافاصله به وسیله پلیس بازداشت شد. دیوید چندی بعد به آمریکا رفت و از روی پلهای گلدن گیت و رویال جورج پرید و باعث محبوبیت این ورزش در بین آمریکایی‌ها شد.


در ایران باشگاه پرش بانجی توچال در شهریور ماه سال ۱۳۸۶ برپا شده‌است و از ابتدای سال ۱۳۸۷ به صورت جدی‌تر به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این باشگاه شامل یک پیست اسکیت، کافی شاپ و دکلی چهل متری می‌باشد که پرش‌ها از روی آن انجام می‌پذیرد. در روز افتتاح این مجموعه پیمان ابدی از بدلکاران ایرانی اولین پرش را انجام داد.

در ویدئو کلیپ زیر، قسمتی‌ از فیلم مستند ساخته شده در سال ۱۹۵۰ نشان داده میشود.



هیچ نظری موجود نیست: