۲۱.۲.۹۱

گر بر سر خاشاک یکی‌ پشه بجنبد



 یک هواپیمای سوخو سوپرجت ۱۰۰ روسی با ۴۶ سرنشین در نزدیکی‌ جاکارتا پایتخت اندونزی، ناپدید شد. مقامات اندونزی می‌گویند، این هواپیما ناگهان از صفحه‌ رادار خارج شده و ناپدید شده است. این مقامات احتمال میدهند که یا این هواپیما بدلیل دید کور هواپیما در منطقه کوهستانی سقوط کرده و یا ربوده شده است. خلبان هواپیما، قبل از ناپدید شدن، از برج مراقبت فرودگاه جاکارتا درخواست کرده بود که ارتفاع پرواز را از ۱۰۰۰۰ پایی به ۶۰۰۰ پایی برساند، و بعد از اینکه هواپیما ارتفاع پرواز را کم کرده است، ناگهان از صفحه رادار ناپدید شده است. هلیکوپتر‌های گروه تجسس هنوز نتوانسته اند، اثری از این هواپیما و یا بقایایش پیدا کنند و ناپدید شدن این هواپیما بصورت معمایی درآمده است.




این خبر از این جهت برای من جالب بود که یک سئوال را بذهن من تحمیل کرد.

امروز اگر یک موبایل گم شود ظرف ۵ دقیقه با توجه به موجی که از طریق باطری آن فرستاده میشود میتوان بجای آن پی‌ برد و آنرا براحتی پیدا کرد،

چگونه است با وجود ماهواره‌های تجسسی که در مدار زمین وجود دارند و گر بر سر خاشاک یکی‌ پشه بجنبد، جنبیدن آن پشه‌ عیان در نظر آنهاست، هواپیمای به این گندگی گم میشود، و اثری از آثارش نیست؟

و یا چگونه است که با همین گوگل ارث میتوانند، اشیأ باستانی را که در اعماق زمین وجود دارند را بیابند ولی‌ از یافتن هواپیمای روسی که بروی زمین گم شده است، عاجز هستند؟

یا غربیها در مورد تکنولوژی که ادعای داشتنش را دارند، غلو میکنند، و یا با بردن این خبر بر روی آنتن خبری به شعور خواننده توهین میکنند و یا مطلب چیز دیگریست که برای من گنگ و نامفهوم میباشد.

در ضمن این هواپیما قرار بود به کشورهای آسیایی فروخته شود و بسیاری خواستار این هواپیما شده بودند. چرا که برای اولین بار است که شرکت سازنده، اقدام بساخت هواپیمای مسافربری کرده و تا پیش از این، تنها جتهای جنگده میساخته است.


هیچ نظری موجود نیست: