۱۱.۱.۹۲

صدای چندش آور فاشیسم i!

بازداشت کمدین مشهور برنامه تلویزیونی مصر به دلیل شوخی‌ با دیکتاتور مصر، " محمد مرسی"


دادستان‌های مصری روز شنبه دستور بازداشت کمدین مشهور برنامه تلویزیونی البرنامه را برای انچه توهین به دین اسلام و رهبر کشور عنوان شده است را صادر کرده اند این حرکت موجب شده مخالفان دوباره به سرکوب منتقدین رئیس جهمور اسلامگرای مصر اشاره کنند.حکم بازداشت علیه بسیم یوسف که از او بعنوان جان استوارت مصر نام میبرند درپی دستوریکه پیشتر دادستان ارشد مصر برای بازداشت ۵ فعال دموکراسی خواه برجسته صادر کرد اتفاق افتاد که مخالفان از ان بعنوان کمپینی گسترده علیه مخالفان سیاسی نام میبرند.


افزایش احکام قضایی بر علیه مخالفان،فعالان سیاسی و منتقدین در پی ناارامی‌های ادامه دار این کشور است. سازش سیاسی بین اسلامگرا‌های سازماندهی شده ی در قدرت و مخالفان لیبرال و سکولار انها شکننده است درحالیکه اقتصاد کشور رو به فروپاشیست و همین موجب نارضایتی بیشتر جامعه شده است. این حکم بازداشت از اخرین برخوردهای قضایی است که با این کمدین صورت میگیرد وی که برنامه تلویزونی‌اش با نام البرنامه به مکانی برای مسخره کردن دولت،مخالفان ،رسانه‌ها تبدیل شده بود وی همچنین در برنامه‌اش به چک کردن حقیقت در مورد سیاستمداران میپرداخت.

این برنامه همچنان که با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد مورد بدگویی‌های زیادی نیز قرار گرفت. بوسف گاه و بیگاه مورد تعقیب قضایی قرار گرفته پرونده هایی که بیشترشان را وکلای اسلامگرا مطرح کرده و در انها وی را به از بین بردن اخلاقیات یا تجاوز به اصول دین متهم کرده اند. محمد ال سید خلیفه دادستان مصر به الاهرام انلاین میگوید وی ۲۸ مورد اتهامی دارد که توهین به اسلام مسخره کردن عبادت و کوچک کردن مرسی در چشم مردم و جهانیان از جمله انهاست.

لینک منبع

هیچ نظری موجود نیست: