۹.۶.۹۱

هندوانه















خامنه‌ای برای ناقضان آزادی بیان در تهران نطق کرد



علی خامه‌ای از ۴۵ عضو جنبش عدم تعهد که جزء کشور‌های ناقض آزادی بیان محسوب می‌شوند٬ خواست برای تغییر مناسبات «ناعادلانه» جهان تلاش کنند!!!
خامه‌ای این درخواست را روز پنجشنبه (نهم شهریور) در مراسم آغاز به کار شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد که در تهران در حال برگزاری است٬ مطرح کرده است.
وی در سخنرانی خود با انتقاد از سیاست‌های آمریکا٬ کشور‌های غربی و اسرائیل٬ شورای امنیت سازمان ملل متحد را ابزاری در دست قدرت‌های غربی معرفی کرد.


گفتنی‌‌ها کم نیست

رستنی‌ها کم نیست،
من و تو کم بودیم،
خشک و پژمرده و تا روی زمین خم بودیم
گفتنی‌‌ها کم نیست،
من و تو کم گفتیم،
مثل هذیان دم مرگ از آغاز چنین درهم و برهم گفتیم.
دیدنی‌‌ها کم نیست،
من و تو کم دیدیم،
بی‌سبب از پاییز جای‌ میلاد اقاقی‌ها را پرسیدیم.
چیدنی‌ها کم نیست،
من و تو کم چیدیم،
وقت گل دادن عشق روی دار قالی‌،
بی‌سبب حتی پرتاب گل سرخی‌ را ترسیدیم.
خواندنی‌‌ها کم نیست،
من و تو کم خواندیم،
من و تو ساده‌ترین شکل سرودن را در معبر باد
با دهانی‌ بسته وا ماندیم
من و تو کم بودیم،
من و تو اما در میدان‌ها اینک اندازه‌ ما می‌خوانیم
ما به اندازه‌ ما می‌بینیم
ما به اندازه ما می‌چینیم
ما به اندازه‌ ما می‌گوییم
ما به اندازه‌ ما می‌روییم
من و تو
کم نه که باید شب بی‌‌رحم و گل مریم و بیداری شبنم باشیم
من و تو
خم نه و درهم نه و کم هم نه که می‌باید با هم باشیم
من و تو
حق داریم در شب این جنبش نبض آدم باشیم
من و تو
حق داریم که به اندازه‌ ما هم شده با هم باشیم
گفتنی‌‌ها کم نیست

زنده یاد فرهاد




تصویر عریان بانوی اول آمریکا ( همسر اوباما، میشل اوباما ) به عنوان یک برده ، باعث به وجود آمدن خشم عظیمی‌ در اینترنت شد.


مجله اسپانیایی فورا(Magazine de Fuera de Serie)، به کمک فتو شاپ، تابلو نقاشی معروفی متعلق به قرن ۱۸ را که در آن زن برده‌ای سینه خود را نشان میدهد، گرفته و چهره میشل اوباما را بر روی آن قرار داده و بر روی جلد مجله این هفته خود چاپ کرده است.
ظاهرا سر دبیر این مجله می‌‌دانسته است که با قرار دادن این تصویر بر روی جلد مجله خود موجب بوجود آمدن اعتراضاتی خواهد شد ولی‌ هرگز حدس نمی‌‌زده است که این اعتراضات تا به این اندازه سهمگین و خشمگینانه باشد.

در مقاله‌ای تحت عنوان " میشل بانوی اول آمریکا، نوهٔ یک برده " که در رابطه با این تصویر نوشته شده است، اشاره به این واقعیت شده که بانوی اول آمریکا دارای اجدادی برده بوده و با این حال، او در پشت مردی موفق ایستاده که تداعی همان مثل معروف است که در پشت هر مرد موفقی‌، زنی‌ ایستاده است.
این پرتره در سال ۱۸۰۰ نقاشی شده، و در آن زمان به عنوان حمایت از پیشگامان ضّد برده داری به وسیلهٔ هنرمند فرانسوی ماریه گولیلمین ( Marie-Guillemine Benoist )، شش سال پس از لغو برده داری نقاشی شده است.
در اینکه این مجله اسپانیایی با انداختن چنین عکسی‌ بر روی جلد مجله این هفته خود، چه پیامی را می‌‌خواسته است برساند، هنوز به طور واضح مشخص نیست، و پیام "پشت هر مرد موفقی‌ یک زن ایستاده"، که گفته میشود پیام مقالهٔ مربوط به این عکس بوده، در بین موج خشمی که از طرف وبلاگ نویسان جهان نسبت به این اهانت به میشل اوباما ابراز شده، تقریبا گم شده است.اکثر وبلاگ نویسان جهان از سراسر دنیا با ابراز خشم، این عمل را یک عمل عمیقا نژاد پرستانه توصیف کرده‌اند.
بر اساس نظریه مجله کلاچ، تصویر تنها یک نمونه از سری تصاویر ویرایش شده با نشان دادن چهره معروف انسان بر روی بدن برهنه که نظایر آن قبلا بارها دیده شده است، میباشد.

شوهر بانوی اول آمریکا یعنی‌ باراک اوباما، آبراهام لینکلن، رئیس جمهور سابق آمریکا و پرنسس دایانا نیز در نوبت اند تا به همین ترتیب یعنی‌ "برهنه" در شماره‌های بعدی مجله به همین صورت ویرایش شوند.


سفر به دوره دنیا با تصویر ۹۰












۸.۶.۹۱

جانم فدای ایران

کیست که دلداده ی خورشید نیست
در دل او پرتو امید نیست
کیست که یأس است شعار دلش
مرگ چکد از سخن باطلش
یاس دل کیست که پژمرده است
آب ز آبشخور کین خورده است
مرگ وطن حرف وطن دوست نیست
این سخن از خامه ی یک اجنبیست
میهن ما زنده‌ترین میهن است
هر که دم از مرگ زند دشمن است

بشار اسد ترکیه را مسئول راه انداختن حمام خون در سوریه دانست

بگزارش خبرگزاریها از دمشق، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امشب در مصاحبه ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، دولت ترکیه را مسئول بحران سوریه دانست.
بشار اسد در این مصاحبه با حملات شدید به رهبران ترکیه گفت، آنها مستقیما در راه انداختن حمام خون در سوریه دست دارند.

دل مجنون زشکرخنده خونست



بمجنون گفت روزی عیبجویی
که پیداکن به از لیلی نکویی

که لیلی گرچه در چشم تو حوریست
بهر جزیی زحسن او قصوریست

زحرف عیبجو مجنون برآشفت
درآن آشفتگی خندان شد و گفت

اگر در دیده مجنون نشینی
بغیر از خوبی لیلی نبینی

تو کی دانی‌ که لیلی چون نیکویی
کزو چشمت همین بر زلف و روییست

تو قد بینی و مجنون جلوه ناز
تو چشم و او نگاه ناوک انداز

تو مو بینی و او پیچش مو
تو ابرو  او اشارتهای ابرو

دل مجنون زشکرخنده خونست
تو لب میبینی ودندان که چونست

کسی کاو را تو لیلی کرده ای نام
نه آن لیلی است کز من برده آرام.


 وحشی بافقی



Moein - Majnoon OFFICIAL VIDEO HD

شاه رفت


سی و چند سال پیش شاه رفت…!
به طرف میدان مجسمه میرفتی و مردم رو میدیدی که شادمانه شیرینی و شکلات پخش میکنن و چند تا بچه داد میزدن شاه فراری شده سوار گاری شده…!
یه شیرین عقل دیگه‌ای هم داد میزد مَمَد دِماغ دَر رَفت…! مَمَد دِماغ دَر رَفت…!
مردم جلوی ماشین‌ها رو میگرفتن و تا راننده رو پیاده نمیکردن که برقصه نمیذاشتن بره…!
بیچاره‌ها نمیدونستن که این آخرین رقص عمرشونه…!
عکس شاه رو از روی اسکناس‌ها رو درآورده بودن و با خوشحالی به هم نشون میدادن و نمیدونستن عکس شاه که از اون اسکناس‌ها جدا شد دیگه روز به روز ارزشش پایین میاد تا حد تکه‌ای کاغذ…! هر دلار هفت تومان بود…! و هر تومان کلی ریال با ارزش…!
یک عکس بزرگ از شاه رو در محل خانه آیت الله شیرازی نصب کرده بودن که یک جفت شاخ داشت و از دندانهای دراکولایی‌اش خون میچکید…! خون جوانان وطن بود به اصطلاح…!
و سالها گذشت از اون روز…. و سالها گذشت…!
دیگه مردم از شاه بعنوان مَمَد دِماغ یاد نمیکنن و کسی نمیگه شاه فراری شده سوار گاری شده…! بلکه آه میکشن و میگن خدا بیامرزدش…! نور به قبرش بباره ایشالله…!
دیگه رقصیدن جُرم شد…!
پولها بی‌ارزش شد…!
دلار افسار برید…!
نفت که سر سفره نیامد که بماند نان هم پرکشید…برکت هم رفت…!
نه آب و برقی مجانی شد و نه اتوبوسی…!
ارزان شدن پیشکش ….کمر شکست این قبض‌های لعنتی….!
معنویاتمان هم بر باد رفت…!
سر در گریبونیم ما خود کرده‌های بی‌تدبیر…در پی لقمه‌ای نان که روزی قوت مسکینان بود...

ظریفی‌ میگفت: مردمی را دیدم که به طمع مفتخواری به گوه خوری افتاد و تا زمانی‌ که شاه این ملت رو نبخشه، روز به روز بر رنج و ذلّت این ملت افزوده میشه.

۲۰۰ کماندو انگلیسی‌ وارد خاک سوریه شدند.

منابع انگلیسی از ورود نزدیک به ۲۰۰ کماندوی نیروهای ویژه انگلیس و چند کشور دیگر به عمق خاک سوریه به بهانه جمع آوری اطلاعات درباره تسلیحات شیمیایی خبر دادند.

سفر به دوره دنیا با تصویر ۸۹