۲۷.۸.۹۶

آنتونی آلن شور..... Anthony Allen Shore


آنتونی آلن شور (متولد ۲۵ ژوئن ۱۹۶۲) یک قاتل سریالی و جنایتکار زنجیره‌ای امریکایی است که در بین سال های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۰ ده‌ها کودک و زن را با وسیله‌ی که خود اختراع کرده بود خفه کرده و کشتار کرده است.

شور یک قاتل بچه باز و منحرف جنسی‌ بود که به اتهام کشتن چهار دختر بچه و یک زن محاکمه و محکوم شد. dna او را از زیر ناخن یکی‌ از قربانیان یافتند. او را با لقب قاتل تورنیکت (tourniquet Killer) میشناسند. چرا که او برای خفه کردن کودکان از پا بند اسب که کشاورزان برای کنترل اسب و گاو استفاده میکنند، سود میجسته است. او این ابزار جنایت را با کمک یک مسواک و یک نی‌‌ بامبو ساخته بود.







این قاتل بیرحم ۵۵ ساله، در سال ۲۰۰۳ دستگیر و پس از اعتراف به قتل یک زن ۲۱ ساله توسط "چرخاندن طناب نایلونی در اطراف گردن و سخت کردن آن با یک تکه چوب" محاکمه و در سال ۲۰۰۴ از طرف هیئت منصفه به اعدام محکوم شد. قرار بود حکم اعدام او در اکتبر سال ۲۰۱۷ انجام شود ولی‌ پیش از اعدام، وکلای او در یک فرجام خواهی مهلت ۹۰ روز را برای او خریدند. و اجرای اعدام به ژانویه ۲۰۱۸ بتعویق افتاد.

طبق نظر فاکس، کیم اوگ، دادستان منطقه شهرستان هریس ، شور یک "قاتل سریال واقعی" است که چندین دهه در هوستون تکزاس کودکان و زنان را بروشی‌ بیرحمانه ابتدا تجاوز و سپس بقتل میرسانده است.




پدر و مادر شور هر دو در نیروی هوایی ایالات متحده خدمت میکردند. او در داکوتای جنوبی متولد شد. جاییکه پدرش در پایگاه آنجا مستقر شده بود. بعلت حضور هر دو والدینش در ارتش، خانواده شور نه بار پیش از اینکه او وارد دبیرستان شود، محل زندگی‌ خود را عوض کردند و از این استان به آن استان و از این پادگان به پادگان دیگر کوچ کردند.

او دو خواهر دارد. و از کودکی بموسیقی علاقه داشته و دارای استعداد موسیقی هم بود، ولی‌ حرفه موسیقی را دنبال نکرد، و بعنوان یک متخصص تلفن کار میکرد. شور ازدواج کرده و دارای دو دختر بنام‌های تیفانی و امبر است. پس از مدتی‌ همسرش از او جدا شده و قیومت دخترانش را نیز از او گرفت. او بعدها دوباره ازدواج کرد و دوباره جدا شد.

امروز دختر کوچکتر شور، بنام تفانی ۳۲ ساله است و پیش از اینکه بکار جیدش یعنی‌ خدمت در گارد ملی‌ هوایی بپیوندد، بعنوان معاون کلانتر مشغول بکار بود. دختر بزرگ او، آمبر، سال هاست ناپدید است و کسی‌ از او خبر ندارد. دختر کوچک شور می‌گوید، بعید میداند که پس از اعدام، امبر آمده و در مراسم خاکسپاری پدرش شرکت کند.
یکی‌ از صد‌ها شبکه خبرگزاری امریکایی بنام ABC به تازگی مصاحبه‌ای را با یکی‌ از خواهران شور بنام جینا کوک، Gina Cook ، انجام داده که در آن خواهر شور می‌گوید که عقیده دارد که برادرش بیش از اینها آدم کشته است. ولی‌ ما هرگز تعداد دقیق قربانیان او را نخواهیم فهمید. بهمین دلیل او امیدوار است که دولت او را اعدام نکند، تا امکان اعتراف وجود داشته و شور بخانواده‌های قربانیان محل دفن اجساد را اعتراف کند. در بازرسی هنگامی که از شور پرسیده شد که چرا با پا بند اسب، کودکان را میکشته است، وی در پاسخ گفت :" چون با دست‌های خالی‌ انگشتانم آسیب میدید!"

برغم اعتراف شور بقتل چهارکودک و تجاوز به یکی دیگر، دادستان کل ، کلیگل ، از دادگاه خواست که تنها بخاطر شکنجه های وحشنتناکی که او به یکی‌ از قربانیان بنام کارمن دل استرادا، تحمیل کرده و این شکنجه‌ها در پزشکی قانونی، کشف شده اند، او را بمجازات اعدام محکوم کند.

شور در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۸ اعدام خواهد شد. وی در انتظار مرگ در زندان در لیوینگستون تگزاس است. او در طول اعترافات خود، اشاره کرد که قربانیان دیگر‌ی هم وجود دارند و تعداد آنان بیش از ۴۵ کودک و زن جوان است.





Anthony Allen Shore, The Tourniquet Killer: Serial Killer - Documentary

هیچ نظری موجود نیست: