۲۳.۴.۹۶

"قاتل نیم تنه" کلیولند ....... Mad Butcher of Kingsbury Run


"قاتل نیم تنه" کلیولند (همچنین با لقب "قصاب خشمگینِ کینگسبوری ران" معروف است) یک قاتل سریالی آمریکایی است که هیچگاه هویت وی کشف نشد. و چون اکثر اجسادی که کشف شدند بدون سر و دست و پا بودند، قاتل ناپیدا، با لقب ""قاتل نیم تنه کلیولند" معروف شده است.

پلیس آمریکا از روی اجساد یافت شده که با یک روش مشخص بقتل رسیده بودند، دستکم ۱۲ قربانی را بپایِ این قاتل نوشته که در ناحیه کلیولند در دهه ۱۹۳۰ کشتار میکرده است. یک قاتل سریالی در اطراف کینگسبوری در حال کشتار بود، که برایش فرقی‌ نداشت که قربانیان از چه دسته و گروه و جنسیتی باشند. مردان و زنان در معرض خطر بودند. تنها چیزی که برایش اهمیت داشت سهولت دست یابی‌ به قربانیان بود.

(سال‌های پس از جنگ جهانی‌ نخست تا دهه ۹۰ سال‌های سخت و دشوار و سراسر جنایات و توحش در ایالات متحده، یکی از بحث برانگیز‌ترین معابر در تاریخ مدرن است. در این سالها تولد مافیا، فساد پلیس، بیکاری و فقر، نماد مشخص شده ملتی است که از مردم سراسر دنیا تشکیل یافته است.)

تعداد رسمی قتل هایی که به قاتل کلیولند نسبت داده می شود، دوازده تن‌ است. اگرچه تحقیقات بیشتر نشان داده که تعداد کشته شدهگان و یا تنه‌های یافت شده صد‌ها تن‌ است. دوازده قربانی ثبت شده بین سالهای ۱۹۳۵ و ۱۹۳۸ کشته شدند. تعداد دقیق مقتولین مشخص نیست و یکی‌ از کاراگاهان مسئول پرونده، پیتر مریلو، کارآگاه کلوئلند، اعتقاد دارد که این قاتل دستگیر نشده ده‌ها قربانی را بین دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۵۰ در کلیولند، پیتسبورگ و یانگستون از استان اوهایو بقتل رسانده است.

دو نامزد قوی برای اضافه شدن به لیست اولیه کشته شدگان ناشناخته ، جسد یک زن است که هویتش ناشناخته مانده و با لقب "بانوی دریاچه" ثبت شده و جسدش در تاریخ ۵ سپتامبر ۱۹۳۴ یافت شد، و دیگری بنام رابرت رابرتسون است که در ۲۲ ژوئیه ۱۹۵۰ جسدش کشف شد.

قربانیان قاتل کلیولند همگی‌ از افراد فقیر، بیخانه مان، معتادین و فواحش بودند. قربانیانی که براحتی در دسترس قاتل قرار داشته و بطور معمول بی‌ کس بوده و مدعی خصوصی هم نداشتند. بجز چند مورد معدود، صد‌ها جسد کشف شده از این افراد بیکس و بیخانمان، هیچگاه شناسایی نشدند و مانند قاتلشان بیهویت ماندند. اجساد بطور معمول مثله شده و دست‌ها و پاها و سر از تنه جدا گشته و تکه پاره کشف شدند.

آلت تناسلی اکثر قربانیان مرد بریده شده و بر روی تنه برخی‌ از اجساد نیز آثار مواد شیمیایی یافت شده است.

بسیاری از اجساد پس از یک دوره طولانی پس از مرگشان ( یک سال یا بیشتر) کشف شدند و چون اکثرا سر نداشتند، شناسایی آنان ممکن نبوده است

در زمان کشف ده‌ها جسد (تنه) در کلیولند ، رئیس پلیس شهر شخصی‌ به نام الیوت ناس بود که در مشاغل دیگری چون مدیر کل ایمنی عمومی کلیولند وآتش نشان کار میکرد. وی فاقد توانایی برای دستگیری قاتل بود. و قاتل تا آنجا او را احمق و بیخاصیت میدید که یک بار بقایای اجساد دو قربانی را هم زمان در جلوی دفتر وی در سالن شهر قرار داد. و این کار رئیس پلیس را بشدت ترساند.
یک دکتر بنام فرانک دولزل ۵۲ ساله، بعنوان مظنون در قتلها دستگیر شد که در زمان بازجویی از طرف پلیس ۶ دنده‌اش شکسته شد، و تحت شکنجه اقرار کرد. وی بعد‌ها در زندان بطور مرموزی کشته شد. و پلیس هیچگاه نتوانست مدرک دقیقی‌ برای محکوم کردن او بیابد.
او پیش از مرگ، اعترافات خود را رد کرد و گفت که در زمان اعتراف مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته و تحت شکنجه مجبور بهاعتراف هرآنچه که پلیس میخواسته شده است.
مظنون دیگر دکتر فرانسیس ایوسوینی بود. سوینی یک جانباز از جنگ جهانی اول بود که در یک واحد پزشکی کار میکرد. سوئینی بعدا شخصا با الیوت ناس رئیس پلیس برای پیدا کردن قاتل همکاری کرد. و به بررسی رسمی قتل‌ها بعنوان مدیر ایمنی کلیولند نظارت داشت.
مقامات پلیس آمریکا معتقدند که آخرین قتل در سال ۱۹۵۸ انجام پذیرفته و پس از آن دیگر جسد مثله شده نیافتند. احتمالا قاتل یا بمرگ طبیعی مرده و یا پلیس طبق معمول برای خواباندن سر و صدای مردم و زدودن وحشت از جامعه سر و ته داستان را هم آورده و پرونده را مختومه اعلام کرده است. در حالی‌ که قاتل همچنان بریش و گیس پلیس میخندیده و از غوغایی که برپا شده لذت می‌برده است.























رئیس پلیس شهر الیوت نس

هیچ نظری موجود نیست: