۹.۵.۹۶

برتون وات ابوت ...... Burton W. Abbott


برتون وات ابوت (burton Wilbur Abbott ) (زاده ۸ فوریه ۱۹۲۸ - و اعدام شده در ۱۵ مارس ۱۹۵۷ ) یک قاتل سریالی امریکایی است که دختر بچه‌ها را ربوده و سپس به آنان تجاوز نموده و در انتها آنان را تکه تکه میکرد. وی دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه برکلی در آلامیدا، کالیفرنیا بود. و برای بقتل رساندن دختر بچه‌ای بنام استفانی بریان (Stephanie Bryan) در ماه نوامبر محاکمه و سپس محکوم به اعدام در اتاق گاز کالیفرنیا و در ۱۵ مارس سال ۱۹۵۷ اعدام گشت.

در روز ۲۸ آوریل ۱۹۵۵ دختر ۱۴ ساله نوجوانی بنام استفانی بریان، زمانی‌ که از مدرسه بخانه برمیگشت ربوده شد.
در یک جستجوی گسترده توسط پلیس و افراد محلی، از این دختر بچه بجز کتاب درسی‌ اش، ردّ دیگری یافت نشد.


در ۱۵ ژوئیه سال ۱۹۵۵ زنی‌ به اداره پلیس محل زنگ زده و مدعی شد که در برخی‌ از وسایل مستاجر خود، در زیر زمین خانه‌اش به برخی‌ از اقلام شخصی‌ یک دختر بچه برخورده است که امکان دارد متعلق به استفانی بریان باشد. این اقلام شامل یک کیف پول و یک کارت شناسایی متعلق به استفانی بود.

در جستجویی که پلیس از خانه او بعمل آورد، آیتم های شخصی دخترانه، از جمله کیف پول و کارت شناسایی، برخی‌ کتب درسی‌ مدرسه، یک جفت عینک و اشیائی مربوط به دختر بچه‌ را یافت. دو هفته بعد پلیس به یک کلبه که او در دامنه کوه تریتیک داشته رفته و آنجا را جستجو نمود. در آنجا بیک قبر کم عمق برخوردند که بدن بشدت مجروح و شکنجه شده استفانی چال شده بود.




برتون ابوت دانشجوی ۲۷ ساله دانشگاه کالیفرنیا در برکلی بود که در اوکلند کالیفرنیا زندگی میکرد و یک منحرف جنسی بود. او در اوکلند در دادگاه محاکمه شد، جائیکه هیئت منصفه هفت روز برای صدور مجازات مجازات او شور و در آخر او را برای آدم ربایی و قتل دختر ۱۴ ساله به اعدام محکوم کردند
شواهد اصلی که باعث محکومیت او شد، مو و الیاف موجود در ماشین ابوت بود که با لباس دخترانه و روپوش مدرسه هماهنگ بود. برتون ابوت دستگیر و متهم به آدم ربایی و قتل استفانی بریان شد.
اعدام او در آخرین لحظه بتعویق افتاد ولی‌ زمانی‌ بزندان رسیدند که او در سن ۲۹ سالگی اعدام شده بود. پس از اعدام پرسشهای زیادی در رابطه با قابل قبول بودن مدارک و اشیأ بدست آمده قربانی، برای محکوم کردن متهم و قاتل، بطور کلی‌ در قانون و در جامعه مطرح شد. برخی‌ او را بیگناه دانسته و در برابر آنچه که از قربانی بدست آمده بود، علامت سئوال گذاردند.

برخی‌ نیز باتوجه به بدن متلاشی استفانی و علایم تجاوز جنسی‌ به این دختر بچه، او را یک منحرف جنسی‌ و قاتلی دانستند که این اولین قتلش نبوده و احتمالا دختران زیادی را به این شیوه رذیلانه بقتل رسانده است. تعداد واقعی‌ قربانیان این قاتل سریالی و منحرف جنسی‌ هیچگاه برملا نگشت. با این حال، مدت کوتاهی پیش از اعدام ، ابوت ضمن گفتگو با دکتر زندان سان کوئنتین به جرم خود بطور غیر مستقیم اعتراف می‌کند. پزشک زندان می‌گوید: وقتیکه از ابوت درباره چگونگی‌ جرم و جنایت پرسیدم او گفت: "من نمیتوانم اقرار کنم، چون اینکار بنیستی‌ مادرم منجر میشود. و او طاقت شنیدن آنرا ندارد.

محاکمه این قاتل یکی‌ از بزرگترین و بحث انگیز‌ترین محاکمه جنایی در تاریخ جنایات آمریکا ثبت شده است.
داستان این قاتل در یک سریال جنایی تلویزیونی بنام جرم بیاد ماندنی (A Crime To Remember) بنمایش درآمده و قسمت ۷ از فصل ۲ این سریال را بنام "کلبه‌ای در جنگل" شامل گشت.




هیچ نظری موجود نیست: