۲۷.۳.۹۵

کامیون‌های ایرانی‌ توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شدند


بگزارش ایرنا پایگاه خبری وابسته به وزارت اطلاعات ترکا، دو دستگاه کامیون ایرانی در شرق ترکیه در مسیر جاده دوغوبایزید – چالدران – وان در نزدیکی مرز ایران به آتش کشیده شد ولی به راننده‌های آن آسیبی نرسیده است. ( بازرگانان و کامیون دارانی که هنوز به منطقه جنگ داخلی‌ کردستان اشغالی بار برده و با ترکای جنایتکار مشغول داد و ستد اند، پایِ لرزش هم حتما می‌نشینند! )

یک سخنگو در سرکنسولگری جمهوری کثیف و اخوانی اسلامی در ارزروم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آنکارا با اعلام این مطلب افزود، شب گذشته کامیون‌های ایرانی از طریق مرز بازرگان وارد خاک کردستان اشغالی (ترکیه جعلی ) شده بودند و در حال حمل بار به وان بودند که در گردنه تندورک مورد حمله افراد مسلح قرار گرفتند. (این افراد مسلح میتوانند اطلاعاتی‌‌های جنایتکار و کثیف ترکی‌ باشند که از ترس اینکه از ایران برای کرد‌ها اسلحه فرستاده نشود و یا به دلیل اینکه از ایرانی‌‌ها خوششان نمیاید ، با وجودی که هستی‌ و نیستی‌‌شان را از صدقه سر ایرانی‌‌ها دارند، و صد در صد هر یک ریالی که از ایرانی‌‌ها می‌دزدند، هزاران برابر از حقلوم کثیفشان در خواهد آمد، و چون در نامردی و از پشت خنجر زدن و خباثت لنگه ندارند، کامیون‌های ایرانی‌‌ها را به آتش کشیده و تو تاریکی‌ و کی‌ به کیه، به کرد‌ها نسبت بدهند. و اگر هم سخنی گفته شود، بگویند نشان به آن نشانی‌ که کرد‌ها در فلان جا کامیون‌های ما را هم به آتش کشیدند. هر چند اینهائی که به ایران خیانت کرده و با ترک جماعت داد و ‌ستاد میکنند، عاقبتی بهتر از رضا ضراب که امروزه در شرایطی است که دشمن کسی‌ نباشه و رفیقش که تا پایِ دار هم رفت ، نخواهد بود! )
سال گذشته درهمین گردنه علاوه بر کامیون‌های ایرانی شش دستگاه کامیون ترکی‌ هم به آتش کشیده شده است.
این سخنگو اضافه کرد در تماس با ژاندارمری محل نیز این حادثه مورد تایید قرار گرفته و کامیون‌ها به همراه بار آنها به کلی در آتش سوخته وراننده‌های ان بعداز مدتی توسط افراد مسلح آزاد شدند.
دراوایل اردیبهشت ماه سالجاری نیز دو دستگاه کامیون ایرانی در همین مسیر مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شد.
به رغم تلاش کامیونداران ومسئولان طرف ترکی‌ تاکنون تحولی درخصوص پرداخت خسارت به صاحبان کامیون‌های ایرانی که در قلمروی ترکا به آتش کشیده می شوند، انجام نشده است.
درهمین حال خبرگزاری ترکی‌ آناتولی نیز در گزارشی از وان اعلام کرد که پ.ک.ک در منطقه چالدران ترکیه پنج دستگاه کامیون را به آتش کشیده اند.
به گزارش آناتولی فقط یک دستگاه از این کامیون‌ها ایرانی بوده است.
بنابراین گزارش افراد مسلح ناشناس پس از به آتش کشیدن کامیون‌ها منطقه را ترک کرده‌اند.
آناتولی یادآوری کرده که در ۲۴ ماه می گذشته نیز ۱۰ دستگاه تریلر در این منطقه به آتش کشیده شده بود که بعداز اعزام نظامیان به منطقه، بر اثر بمب گذاری پ.ک.ک، یک خودروی نظامیان منفجر و شش سرباز دولتی کشته و دو سرباز دیگر زخمی شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: